تاریخ انتشار: جمعه 1397/01/10 - 00:16
کد خبر: 262117

خریداران ارزهای دیجیتال مراقب دام هکرها باشند

رییس پلیس فتا استان خراسان رضوی در رابطه با استخراج و به دست آوردن پول دیجیتالی و نحوه خرید و فروش آن توسط صرافی‌های آنلاین در بازار آی تی به تهدیدات و آسیب‌های این نوع از کسب درآمد که لازمه آن داشتن تخصص علمی بالا می‌باشد هشدار داد.

به گزارش خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ جواد جهانشیری در تشریح این هشدار گفت: به دنبال شکایت چند تن از شهروندان مبنی بر هک شدن اطلاعات حساب دیجیتالی آنها و سرقت ارز دیجیتالی این افراد پرونده‌ای در همین خصوص در پلیس فتا استان تشکیل شد.

سرهنگ جهانشیری ادامه‌داد: در هرسه فقره پرونده‌ای که در این رابطه تشکیل شده بود، متاسفانه شکات پس از تهیه ارز دیجیتالی در پی فروش آن‌، متاسفانه قربانی کلاهبرداری از سوی مجرمین این فضا قرار گرفته و حساب کاربر آنها هک شده بود و تمام سرمایه‌گذاری که در این بخش نموده بودند را از دست دادند که با مراجعه به پلیس فتا استان و بررسی‌های مقدماتی توسط کارشناسان پلیس فتا در آزمایشگاه فنی و ادله دیجیتالی مشخص شد تمام این افراد برای تغییر یا فروش ارز دیجیتالی خود به صرافی دیجیتالی مراجعه، پس از وارد شدن به حساب کاربری ارز دیجیتالی خود با کپی نمودن رمز و الحاق آن به آدرس صرافی مذکور، متاسفانه در همین فرایند به نظر ساده‌، رمز دیجیتالی آنها سرقت و به جای اینکه به آدرس صرافی متصل شوند به آدرس هکر متصل شده و اطلاعات آنها به راحتی در اختیار عامل کلاهبرداری قرار گرفته بود.

وی افزود: همانطور که شهروندان محترم هم آگاهی دارند ارز دیجیتالی مجموعه‌ای از الگوریتم‌های ریاضی بوده که طی فرایندی رمزگذاری شده به دست می‌آید و چیزی جز چند حرف بزرگ و کوچک و تعدادی از ارقام نیست بنابراین نگهداری و trade یا خرید و فروش همین علائم ساده نیازمند تخصص لازم می‌باشد و در صورت فقدان یا فراموشی رمز عبور کیف نگهداری ارز دیجیتالی‌،خریدار سرمایه خود را از دست خواهد داد‌.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در رابطه با فروش ارزهای دیجیتالی نیز متاسفانه مجرمین و سودجویان فضای سایبری نیز با مهارتی که دارند به راحتی از هر نقطه از جهان قادر خواهند بود با ترفندهای خاص که معمولا نیز راه عبور را از طریق خود قربانی به دست می‌آورند پیدا نموده و سرمایه دیجیتالی آنها را به سرقت ببرند. لذا در این رابطه نیز به شهروندان عزیز توصیه می‌کنیم راه مناسب‌تری را برای کسب درآمد انتخاب نمایند تا در صورت وقوع هرگونه حادثه و اتفاق ناگواری از طریق مبادی قانونی و پلیس بتوان موضوع را پی‌گیری کرد.

شایان ذکر است پلیس فتا از کلیه کاربران مِیِ‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویدادها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع گردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ساعت طرح ترافیک تغییر نمی‌کند
فرار دختر ۱۶ ساله از خانه مجردی یک مرد شیطان‌صفت
قتل مرد جوان به دست ۳ افغانستانی
درخواست طلاق یک زن از شوهرش به خاطر شوخی‌های زننده
پایان صبر حزب الله و فرار ۷ میلیون صهیونیست از راه دریا
حزب‌الله از ۱۸ سال قبل که اسرائیل را شکست داد قوی‌تر است
ابراز همدردی پزشکیان با مردم لبنان
امکان متقاعد کردن حزب الله را نداریم
صدور هشدار نارنجی هواشناسی
نصف تلگرام به این خانم تعلق دارد؟
روایتی از مهم‌ترین نقطه ضعف پزشکیان
تکلیف گزینه انتقال به پرسپولیس شبانه مشخص شد؛ تصمیم نهایی سپاهان
گاریدو آخرین خرید پرسپولیس را تایید کرد؛سرخ ها مثلث خارجی می خواهند
آخرین فسخ در استقلال؛ بازیکن مطرح آبی ها رفتنی شد؟
یک یاغی؛ تنها بازیکنی که از جدایی یامگا خوشحال شد
آشفتگی در بازار تل آویو پس از انفجارها در لبنان
سایه وحشت از انتقام حزب الله در فرودگاه بن گورین
زخمی شدن ۵ صهیونیست در حمله موشکی حزب‌الله
اگر بیش از حد عرق می‌کنید؛ بخوانید
عارضه کوله پشتی غیر استاندارد
علت درد بازوی چپ چیست؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top