تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/01/20 - 08:38
کد خبر: 262810

حجت‌الاسلام پناهیان در جمع دانشجویان:

متهم کردن قوه قضاییه به فساد یک ظلم بزرگ است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: وجه اشتراک کسانی که از گردونه انقلاب خارج شده اند این بوده که پیش از خروج می گفته اند در کشور بحران وجود دارد و این بحران حل نشدنی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، حجت الاسلام علیرضا پناهیان در مراسم گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی که توسط بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در حسینیه هنر برگزار شد، گفت: سخت ترین قسمت ایمان به خدا ایمان به نصرت الهی است به گونه‌ای که انبیای الهی هم زمانی هم می آوردند و به همراه مردم این سوال را می‌پرسیدند که نصرت الهی چه زمانی نازل می‌شود.

وی با بیان اینکه انسان هایی که روحیه یاس در دل آنها ایجاد می‌شود آرامششان به بیان عوامل یاس و ذکر آن چیزی است که موجب نگرانی آنها می شود افزود: ما می دانیم که خداوند بندگانش را در موقعیتی قرار می‌دهد که در معرض یاس کامل قرار گیرند و این عادت خداوند است لذا یاس را هیچ گاه جدی نگیرید البته ابلیس در زمانه یاس انسان‌ها مهمترین حسن استفاده را از این امتحان برجسته عملی می برد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: عالی ترین مرتبه ایمان، ایمان به نصرت الهی است و شاید مهمترین ویژگی امام خمینی رحمت الله در آغاز جریان انقلاب اسلامی ایمان به نصرت الهی بود به گونه ای که علمای دیگر هم در مقابل او کم می‌آوردند.

وی با بیان اینکه شجاعت امام هم متاثر از اتکای او به نصرت خداوند بود و هر کسی به این مرتبه از ایمان نمی رسد افزود: نام ابلیس از یاس گرفته شده است چون ابلیس موجودی مایوس است با این وجود دنبالچه ها و اذناب ابلیس نیز امروز به دنبال تزریق یاس هستند به گونه ای که شاهدیم ماهواره‌ها دائماً به سیاه نمایی و ایجاد یاس می پردازند.

پناهیان از یاس به عنوان مهمترین ابزار دشمن برای سلطه نام برد و افزود: دشمن ابتدا یاس ایجاد می کند و بعد سلطه می‌یابد به گونه‌ای که داعش هم با جنگ روانی به ایجاد یاس می پرداخت.

وی افزود: من زمانی که از سردار همدانی و دیگر سرداران مرتبط با سوریه می پرسیدم که سرانجام این کشور چه می‌شود اما به هیچ وجه احدی از این عزیزان به من امیدی از پیروزی نمی‌دادند یعنی حرف آنها این بود که سوریه تا چند سال دیگر تمام می شود.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه از یکی از سرداران نقل شده است که ما تا ۲۰ ساله دیگر امید نداشتیم که یمن تکان بخورد و این از درجات امید است افزود: در هشت سال دفاع مقدس زمانی که رزمندگان در خط مقدم بودند رادیو عراق با طرق مختلف به ایجاد یاس در بین رزمندگان می‌پرداخت و در جریان جنایات گروه تروریستی داعش نیز آنها با تبلیغات به ایجاد یاس می‌پرداختند و بعد سرزمین ها را فتح می کردند در واقع آن ها پیش از فتح با ایجاد یاس سرزمین ها را فتح کرده بودند. پناهیان با بیان اینکه اگر ترس نباشد یاس هم اثری ندارد تصریح کرد: در جریان انقلاب اسلامی عده‌ای می‌گفتند مگر می‌شود شاه را تکان داد یا در زمان وقوع غائله کردستان برخی‌ ها از جمله عناصر دولت بازرگان ایجاد یاس می کردند تا اینکه چمران مایه امید شد و به این غائله پایان داد.

وی افزود: با شروع ترور ها در اوایل انقلاب و با شروع جنگ شاهد بودیم که برخی ها دچار یاس شدند و متاثر از این یاس در مقابل جبهه انقلاب قرار گرفتند و نهایتاً در کنار دشمن شروع به خیانت کردند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: شاهد بودیم که برخی ها در ابتدای یاس یار اسلام بودند اما مایوسانه حرف می زدند و ما کم ندیده ایم آدم های دلسوز، دل نگران مایوس اینجوری را که بعد از مدتی عین ضد انقلاب و بعد ضد انقلاب شدند.

وی با بیان اینکه وجه اشتراک کسانی که از گردونه انقلاب خارج شده اند این بوده که پیش از خروج می گفته اند در کشور بحران وجود دارد و این بحران حل نشدنی است، افزود: بازرگان این را در مجلس شورای اسلامی آن زمان گفت و بعد استعفاء داد، بنی صدر هم این را گفت و بعد از کشور فرار کرد، در آخرین بیانیه های فتنه ۸۸ نیز گفتند لااقل قبول کنید که بحران است و به این سادگی نمی توان از آن نجات پیدا کرد و منتظری هم این را گفت که امام او را عزل کرد و این ویژگی تمام این افراد بوده است. در هر حال باید ببینیم که دشمن چگونه دستگاه محاسباتی ما را خراب می‌کند که دچار یاس می شویم.

وی با بیان اینکه واقعاً قضات از بهترین اقشار جامعه هستند و این ظلم بزرگی است که قوه قضاییه را به فساد متهم کنیم افزود: زمانی من از بیان موضوع اختلاس ها انتقاد کردم چون می خواستم فتیله توجه به اختلاس ها را کم کند و به همین دلیل مورد انتقاد قرار گرفتم. معتقدم که بیان اختلاس ها موجب به یاس می شود با این وجود مسئله ما میادینی است که باز هستند و باید آنها را فتح کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top