تاریخ انتشار: شنبه 1397/02/22 - 16:07
کد خبر: 265547

برگزاری مسابقه‌ای متفاوت در دانشگاه صنعتی شریف +تصاویر

مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده، صبح روز برنامه، کارگاه‌های علمی پیرامون حوزه بلاک چین و شبکه‌های هوشمند قدرت و چگونگی بهینه‌سازی آن توسط اساتید و دانشجویان دوره دکترا برگزار شد. سپس دانشجویان به‌صورت گروهی به حل دو چالش مسابقه که مرتبط به شبکه‌های هوشمند قدرت بود پرداختند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به همت بسیج دانشجویی اولین دوره مسابقه الکاپ با موضوع فناوری‌های نامتمرکز از صبح روز پنجشنبه 20 اردیبهشت‌ماه در سالن خواجه‌نصیرالدین طوسی دانشگاه صنعتی شریف آغاز و 73 نفر در قالب 21 تیم از دانشکده برق این دانشگاه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مطابق برنامه‌ریزی انجام‌شده، صبح روز برنامه، کارگاه‌های علمی پیرامون حوزه بلاک چین و شبکه‌های هوشمند قدرت و چگونگی بهینه‌سازی آن توسط اساتید و دانشجویان دوره دکترا برگزار شد. سپس دانشجویان به‌صورت گروهی به حل دو چالش مسابقه که مرتبط به شبکه‌های هوشمند قدرت بود پرداختند. چالش‌ها، در ارتباط با فناوری‌های روز دنیا در حوزه شبکه‌های نیروگاهی انتخاب و به‌گونه‌ای طراحی‌شده بود که دانشجویان می‌بایست با استفاده از مطالب کارگاه‌ها و همچنین سرچ در مقالات علمی در مدت محدود به حل آن می‌پرداختند.

محمدعلی امینی مسئول علمی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در رابطه با برگزاری چنین مسابقه‌ای از سوی بسیج دانشجویی، گفت:«متأسفانه شاهد هستیم که در دانشگاه‌های مطرح کشور به اسم کارآفرینی، اتفاقاتی رخ می‌دهد که به‌شدت می‌تواند در آینده به اقتصاد کشور آسیب بزند. به عنوان مثال دانشجو سال‌ها در یک رشته فنی در یک دانشگاه معتبر با هزینه دولت درس می‌خواند اما به‌جای اینکه برای حل مسائل کشور در حوزه مرتبط به خودش تلاش کند به سمت ایجاد استارت آپ‌های خدماتی می‌رود، البته مقصر دانشجو نیست، مقصر سیاست‌گذاران دانشگاه و صنعت هستند که نمی‌توانند فضا را برای حرکت دانشجویان به سمت حل مسائل کشور محیا کنند.»

امینی در ادامه ضمن اشاره به پیشرو بودن بسیج دانشجویی دانشگاه شریف در این زمینه بیان داشت: «هدف ما از طراحی چنین مسابقه‌ای این بود که دانشجویان را به سمت حل مسائل واقعی کشور هدایت کنیم که خوشبختانه بازخوردهای خوبی هم بعد از مسابقه گرفتیم به این صورت که عده‌ای علاقه‌مند شدند این فضا را ادامه دهند، استقبال از مسابقه هم بی‌نظیر بود. ظرفیت درنظر گرفته شده 50 نفر بود که تعداد 73 نفر ثبت‌نام کردند و چند روز قبل از مسابقه مجبور شدیم سیستم ثبت‌نام را ببندیم. قصد داریم در دانشکده‌های مهندسی شیمی، مکانیک، هوافضا، مواد و صنایع هم‌چنین برنامه‌هایی داشته باشیم»

لازم به ذکر است در انتهای این رویداد دانشجویی پس از انجام داوری از تیم‌های برتر توسط بسیج دانشجویی تقدیر به عمل آمد.

در ادامه تصاویری از این مسابقات آمده است:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
از ییل تا هاروارد یک‌صدا برعلیه اسرائیل
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top