تاریخ انتشار: شنبه 1397/03/12 - 14:11
کد خبر: 267795

جشن نیمه ماه رمضان در دانشگاه خوارزمی +تصاویر

جشن نیمه ماه رمضان در دانشگاه خوارزمی +تصاویر

ایام فرجه‌های قبل از امتحانات پایان ترم امسال دانشجوها، مصادف شده با ایام مبارک ماه رمضان که این وضعیت حال و هوای تازه ایی به دانشجوهای خوابگاهی داده است به همین خاطر در شب ولادت امام حسن مجتبی(علیه السلام) به دانشگاه خوارزمی رفتیم تا هم از این حال و هوا این شب‌ها در دانشگاه خوارزمی مطلع شویم و هم در جشن میلاد امام حسن مجتبی (علیه السلام) شرکت کنیم.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، ایام فرجه‌های قبل از امتحانات پایان ترم که می شود دانشجوها یا به این فکر می‌افتند که جزوه‌های ناقص و نانوشته خود را کامل کنند و یا دنبال بلیط می‌گردند که این دوهفته را کنار خانواده خود باشند تا با عوض کردن آب و هوای خود برای امتحانات پایان ترم آماده شوند؛ حال اگر این ایام با ماه مبارک رمضان نیز مصادف شده باشد نیز فضای متفاوتی را ایجاد می‌کند به همین خاطر یک شب به دانشگاه خوارزمی رفتیم تا با این حال وهوا بیشتر آشنا بشویم.

زمانی که به دانشگاه خوارزمی‌رسیدم شب میلاد امام حسن(ع) بود و قرار بر این بود که شب، مقابل مسجد دانشگاه جشنی به همین مناسبت برگزار شود و تعدادی از دانشجوها هم یا مشغول آماده کردن فضای روبه روی مسجد دانشگاه بودند و یا درحال آماده کردن پذیرایی جشن امشب ولی ترسی در چشمان همه دانشجوها بود و آن هم وضعیت بد آب هوای شهر کرج بود که این شب‌ها به صورت متوالی بارانی بود و چند ساعت پیش هم باران رگباری کوچکی هم شروع به باریدن کرده بود ولی خب هوا خنک و دلچسب بود و اگر باران نمی‌بارید جشن فوق العاده ایی در شب پانزدهم ماه مبارک رمضان برای دانشجوهای خوابگاهی اتفاق می‌افتاد.

مقدمات جشن که تاحدودی فراهم شده بود به همراه دانشجوها برای اقامه نماز جماعت به سمت مسجد رفتیم و پس از آن برای افطار با جمع صمیمانه تعدادی از دانشجوها به سالن غذاخوری رفتیم و در حین راه به شوخی‌ها و صحبت‌های آنها که گوش می‌دادم یکی می‌گفت: "خدایا بسته دیگه خسته شدیم هوا گرمه، امتحان داریم خسته ایم حالا این روزه گرفتن رو کجای دلمون بزاریم" و یکی دیگه از بچه‌ها هم می‌گفت "کاش خدا بین دو نیمه ماه رمضون یک روز استراحت می داد تا یکم خودمون رو تقویت کنیم والا کم آوردیم".

با این حال جشن با ریسکی که مسئولین این جشن کردند در محوطه باز روبه روی مسجد دانشگاه به خوبی برگزار شد و خاطره به یاد ماندنی برای دانشجوها به ارمغان آورد.

این با اجرای دو مجری دانشجو و با انرژی خود شروع شد و با آوردن خنده به لب های دانشجو های عزیز حاضر در جشن برنامه را با سخنرانی امام جماعت جوان دانشگاه و گفتگوی جذاب و مفیدی که با اون نفر از نابینایان موفق و درس خوان دانشگاه گرفتند ادامه داشت و در پایان نیز با اجرای یک مسابقه شاد و پر هیجان برنامه را به پایان بردند و در خلال برنامه هم از مدح و مولودی خوانی مداح اهل بیت استفاده کردند.

جشن که به پایان رسید با پذیرایی مختصر ولی شیرین و خوشمزه خود دانشجو به سمت خوابگاه های خود حرکت کردند تا کمی استراحت کرده و یا برای مطالعه خود و آماده شدن برای امتحانات پایان ترم خود را مهیا کنند.

* گزارش از محمد کفیلی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سهم ۰.۳ درصدی فرزندآوری از تولید ناخالص ملی
نهضت قرآنی بانوان آغاز به کار کرد
دانشمندان ناباروری مردان را با آلودگی هوا و ناباروری زنان را با آلودگی صوتی مرتبط می‌دانند
پرونده ۵۰ مددجوی زندان زنان توسط قضات دادسرای تهران رسیدگی شد
کودکی نبی مکرم اسلام
گاریدو رسما تهدید کرد؛ اخراجتان می‌کنم
عیادت عراقچی از امانی در تهران
جزئیات جدید از طرح ساماندهی اتباع خارجی
آزمایش موشکی جدید کره شمالی با نظارت اون
وزیر خارجه ترکیه: ایران و حزب‌الله،‌اسرائیل را می‌زنند
صعود تاریخی فوتبال ایران در رده‌بندی جهان
وزیر بهداشت دولت روحانی پزشک معالج سفیر ایران در لبنان شد
نظامیان آلمانی در عراق می‌مانند
واکنش انصارالله یمن به حملات سایبری اسرائیل
ساماندهی اتباع غیرمجاز نیازمند اقدام همه‌جانبه است
هشدار به معلم‌های دوربین به دست در شروع مدارس
بازداشت یک اسرائیلی به بهانه همکاری با ایران
ثبت رکورد دیگر طلای جهانی با پرواز دلار
ونزوئلا حکم بازداشت رئیس‌جمهور آرژانتین را صادر کرد
عارف: جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی راهبرد دولت چهاردهم است
پیام غافلگیرکننده سیدحسن نصرالله به اسرائیلی‌ها
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top