تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/03/29 - 15:27
کد خبر: 269727

گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» از اعتراض تعدادی از دانشجویان به احکام قوه قضائیه؛

اصرار عجیب خبرگزاری دولتی بر وارونه نشان دادن اتفاقات/ تشکیل کمیته ۳ نفره برای تجدیدنظر در احکام

اصرار عجیب خبرگزاری دولتی بر وارونه نشان دادن اتفاقات/ تشکیل کمیته ۳ نفره برای تجدیدنظر در احکام

سیدمهدی اعتمادی‌فرد، سرپرست دانشکده علوم اجتماعی، در واکنش به خبر ایسنا پیرامون لغو برخی از امتحانات دانشجویان اظهار داشت: تعدادی از دانشجویان به احکام صادره برای هم‌کلاسی‌های خود اعتراض دارند و این مساله باعث شد ما پیگیری کنیم اما به هیچ‌وجه امتحانات لغو نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تجمع تعداد محدودی از دانشجویان معترض به احکام قضایی صادر شده پیرامون حوادث دی ماه 96 و ادامه این تجمع در چند روز اخیر با حواشی زیادی همراه بوده است و در این بین خبرگزاری ایسنا سعی دارد کوچکترین تحرکات و اعتراضات دانشجویی را متفاوت و البته وارونه جلوه دهد.

این خبرگزاری دولتی در توضیح تجمع دانشجویان در حاشیه مراسم تشییع پیکر استاد محمدامین قانعی‌راد مدعی شد دانشجویان امتحانات پایان ترم را لغو کرده و به دلیل اعتراض به احکام صادره از سوی قوه قضائیه سر جلسه امتحان حضور نیافته‌اند. روزنامه فرهیختگان در گزارشی پیرامون تجمع 20 و چند نفره در دانشگاه تهران درباره ادعای مذکور اینگونه نوشت: «به گفته دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی، طبق اعلام قبلی آموزش، قرار بود روز گذشته سه امتحان این دانشکده برگزار شود و بودند تعدادی که در هر سه امتحان، دانشجویان را به عدم شرکت در امتحانات تشویق می‌کردند و البته در حد قانع‌کردن چند نفر موفق بودند، با این حال هر سه امتحان در ساعت مقرر برگزار شد.»

علاوه بر این سیدمهدی اعتمادی‌فرد، سرپرست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، در واکنش به خبر ایسنا پیرامون لغو برخی از امتحانات دانشجویان اظهار داشت: «تعدادی از دانشجویان به احکام صادره برای هم‌کلاسی‌های خود اعتراض دارند و این مساله باعث شد ما پیگیری کنیم اما به هیچ‌وجه امتحانات لغو نخواهد شد.» وی افزود: افزود: «ادعای یکی از رسانه‌ها مبنی‌بر اینکه روز گذشته به‌دلیل اعتراض دانشجویی امتحانات لغو شده است، صحت ندارد و دانشکده در شرایط عادی و طبق روال گذشته امتحانات و برنامه‌های خود را برگزار می‌کند.»

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم که خود از اعضای هیات علمی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران است پیرامون ادعای لغو شدن امتحانات این دانشکده گفت: دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در اعتراض به احکام قضایی برخی دانشجویان این دانشگاه طی دو روز اخیر تجمعاتی را برگزار کردند و تجدید نظر در احکام این افراد را خواستار بودند، بنابراین با توجه به پیگیری‌های انجام شده این دانشجویان هیچ امتحان پایان ترمی را لغو نکردند و امتحانات دانشجویان در موعد مقرر برگزار می‌شود.

* ادعایی که رنگ باخت!
ایسنا در گزارشی تحت عنوان «هم‌صدایی اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به احکام قضایی دانشجویان» مدعی شد برخی از اساتید دانشگاه تهران نیز در پی اعتراضات دانشجویان به احکام صادره از سوی قوه قضائیه به تجمع دانشجویان پیوسته‌اند و آنها را در این اعتراض همراهی کرده‌اند. خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این زمینه کسب اطلاع کرد که هرچند برخی از اساتید در جمع دانشجویان حضور یافته اما دلیل آن همراهی با آنها نبوده بلکه این اساتید قصد داشتند با صحبت‌هایی که با دانشجویان دارند، آنها را از تحریم کردن امتحانات منصرف کنند و به نوعی به آنها دلداری بدهند.

سرپرست دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در توضیح حضور تعدادی از اساتید این دانشکده در تجمع دانشجویان اظهار کرد: در تجمع روز گذشته(دوشنبه) دانشجویان،‌ اساتید دلسوزانه در میان دانشجویان حضور پیدا کرده و با آن‌ها گفت‌وگوهایی را انجام دادند که اطمینان بدهند آن‌ها نیز به این موضوعاتی که برای دانشجویان اتفاق می‌افتد، حساس هستند. وی تاکید کرد: تاکنون هیچ امتحان پایان ترمی از سوی دانشجویان معترض به احکام قضایی دانشجویان دانشگاه لغو نشده است، فقط برخی از این دانشجویان سر جلسه امتحان حضور پیدا نکردند که ما با آن‌ها صحبت کردیم، قرار شد راهکاری برای امتحان آن‌ها پیدا کنیم.

* جمعیتی که روز به روز آب می‌رود
با وجود اینکه تجمع دانشجویان در روزهای اخیر ادامه داشته است با این حال شواهد حاکی از آن است که برخی از دانشجویان از اقدام خود منصرف شده و در تجمعات بعدی شرکت نکرده‌اند. همچنین گفته می‌شود برخی از دانشجویان دانشگاه‌های علامه طباطبایی و تربیت مدرس تهران امروز در تجمع دانشجویان دانشکده علوم اجتماعی حضور یافته‌اند تا اینگونه القا شود که تعداد دانشجویان معترض رو به افزایش است!

* تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری موضوع
تجمعات چند روز اخیر دانشجویان و به دنبال آن اصرار خبرگزاری ایسنا بر آب و تاب دادن این موضوع در حالی صورت گرفته است که اخیرا کمیته‌ای سه نفره با حضور نمایندگان دانشگاه تهران، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران و همچنین نماینده‌ای از قوه قضائیه تشکیل شده است تا موضوع تجدیدنظر در احکام صادره برای برخی از دانشجویان پیرامون حوادث دی ماه 96 را پیگیری نماید.

غفاری معاون فرهنگی وزیر علوم با تایید تشکیل کمیته‌ای درخصوص تجدیدنظر پیرامون احکام صادره برای برخی از دانشجویان گفت: وزارت علوم با تمامی مجموعه‌های مرتبط که می‌توانند تاثیری در احکام قضایی صادر شده برای دانشجویان دانشگاه تهران داشته باشند، رایزنی‌هایی را انجام می‌دهد و آن‌ها نیز تمایل به حل موضوع دارند و قول‌هایی را نیز برای کمک در این زمینه به وزارت علوم داده‌اند تا بتوانیم با تجدیدنظری که صورت می‌گیرد، تا حدودی مسائل را از حالت کلیدی خارج کنیم. وی ادامه داد: در حال حاضر نیز این پیگیری‌ها با جدیت انجام می‌شود، ولی مدام در این زمینه اطلاع‌رسانی نکرده‌ایم که در چه مرحله‌ای قرار داریم،‌ چرا که چنین امری میسر نیست.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
1397/03/29 - 17:49

دانشجوی آشوبگر باید مثل سایر اقشار آشوبگر مجازات شود. مگر خون دانشجو از بقیه رنگینتر است؟
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top