تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/04/07 - 13:57
کد خبر: 270802

درباره شترسواری دولا دولای دولت و حامیانش؛

فرار به جلو ممنوع!

گروهی ترجیح می دهند در این وضعیت هم خود را از تک و تا نندازند و با فرار به جلو، ضمن شکستن کاسه و کوزه ها بر سر منتقدین، هرچه هست را از شکست برجام گرفته تا گرانی دلار و سکه و مسکن و خودرو و ... از چشم آنها ببینند. مصداق بارزش می شود همین اظهارات روز گذشته بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «عروس بلد نیست برقصد می‌گوید زمین کج است!» این را حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در رابطه با شتر سواری دولا دولای دولت و حامیانش می‌گوید. دولتی که به لطف یاری متحدان استراتژیک خود در بهارستان به هر چه می‌خواست رسید و از برجام گرفته تا ترکیب اعضای کابینه و لوایح مرتبط با FATF و ...، تقریبا مهر تأیید همه را بدون دردسر از مجلس گرفت.

با این وجود، حال و روز اقتصادی کشور این روزها نیازی به تعریف ندارد و همه اقشار مردم حتی آنهایی که اساسا کاری به کار رسانه ها و سیاست و منتقدین دولت و ... ندارند و سرشان به زندگی خودشان گرم است آن را با تمام وجود لمس می‌کنند. آش حالا آنقدر شور شده که صدای بسیاری از حامیان روحانی هم درآمده و خیلی از آنها اینک از پشیمانی و شرمندگی بابت حمایت از دولت و تبلیغ روحانی دم می‌زنند.

گروهی دیگر اما ترجیح می‌دهند در این وضعیت هم خود را از تک و تا نندازند و با فرار به جلو، ضمن شکستن کاسه و کوزه‌ها بر سر منتقدین، هرچه هست را از شکست برجام گرفته تا گرانی دلار و سکه و مسکن و خودرو و ... از چشم آنها ببینند. مصداق بارزش می‌شود همین اظهارات اخیر بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید. پارسایی در تذکری شفاهی ضمن اشاره به کاهش حدود ۱۰۰ درصدی ارزش پول ملی، مدعی شد تا زمانی که برجام بود ارزش سکه و ارز دارای ثبات بود؛ اما عهدشکنان برجام با خروج از توافق هسته‌ای باعث ایجاد تورم شدند و منتقدین دولت نیز با همراهی کردن آنها و پارچه‌نویسی در صحن مجلس به افزایش قیمت ارز دامن زدند.

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید

ادعاهای پارسایی البته بدون جواب نماند. ذوالنور در پاسخ به تذکر پارسایی مبنی بر اینکه مشکلات اقتصادی فعلی به گردن منتقدان برجام است گفت: پارچه‌های طوماری که در مجلس پهن شد در اصل برای این بود که ما حامل اعتراض مردم به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم بودیم. وی افزود: این مسئله ربطی به برجام نداشت. عروس بلد نیست برقصد می‌گویند زمین کج است و این یعنی موضوعی را به موضوع دیگری که ربطی ندارد ارتباط دهیم.

نماینده مردم قم در مجلس با طرح این سوال که آیا پلاکاردی که ما در مجلس پهن کردیم قیمت ارز را بالا برده است یا عدم مدیریت در این حوزه گفت: اگر اقتدار و برنامه دولت با پهن شدن یک پلاکارد که در آن مردم به یک کنوانسیون اعتراض داشته‌اند خدشه‌دار شود و منجر به نابسامانی اقتصادی در کشور گردد باید از فردا بی‌کفایتی دولت را در مجلس بررسی کرد.

درچنین شرایطی عدم پاسخگویی مناسب و بی خیالی عجیب مسئولین اجرایی کشور حال مردم را بدتر هم کرده است. در این میان بار روانی منفی همه اظهارنظرهای ملالت بار و از سرِ شکم سیری نظیر آنکه خیال مردم راحت باشد و اوضاع تحت کنترل است و ارز و سکه و کالا به اندازه کافی موجود است و الخ، یک طرف، لبخند ژکوند جناب روحانی و رفقا بر فراز توچال آن هم در روزهایی که قیمت دلار رکوردهایی تاریخی از خود به جای گذاشته و سکه نیز تا مرز 3 میلیون تومان رفته، یک طرف. اتفاقی که افکار عمومی را تا حد زیادی شوکه نموده و این پیام را به جامعه مخابره کرد که اساسا قرار نیست از این دولت برای تدبیر بحران موجود آبی گرم شود. موضوعی که به کلی قابل توجیه نبود و عمده حامیان دولت هم ترجیح دادند یا به نقد آن بنشینند و یا آنکه زحمت بیجا به خود نداده و بی سر و صدا از کنارش بگذرند.

در هر صورت حالا حنای توسل به حربه تکراری "نگذاشتند"، هم دیگر رنگی ندارد. مردم با گذشت 5 سال خواهان دیدن خروجی عینی مدیریت دولت تدبیر هستند و ادامه استراتژی شعار درمانی هم دردی از آنها دو انمی کند. از این رو شاید بد نباشد که درب پاستور بر پاشنه ای دیگر بچرخد و دولتمردان لااقل این سه سال باقی مانده را دریابند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بهانه‌های بنی اسرائیلی تل‌آویو برای کارشکنی در توافق جدید
اظهارات گروسی در خصوص مذاکراتش در ایران
نقش فعال ایران در ارتقای صلح و امنیت بین‌الملل
رونمایی از ۳ محصول نوآورانه و خلاق در اینوتکس ۲۰۲۴
زلفی‌گل: نشریات دانشجویی قدرت انتشار دستاوردهای علمی را دارند
برگزاری دو دیدار آینده پرسپولیس و سپاهان فقط با تماشاگر خانم
حجت الاسلام نبویان منتخب اول تهران در دور دوم انتخابات به چه کسانی رای می‌دهد؟
کاریکاتور| انقلاب اسلامی ایران زنجیرهای وابستگی به غرب و آمریکا را گسست
مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس +عکس
اعلام نتایج فراخوان جذب مدرس حق التدریس دانشگاه علمی‌کاربردی
کنفرانس خبری رییس سازمان انرژی اتمی و مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی +عکس
دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با قالیباف +عکس
آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از فردا
دانشجویان آزادی‌خواه حامی غزه با شرایط ویژه پذیرش می‌شوند
عبور از نگاه سنتی به رسانه با پدیده‌ دانشجو خبرنگار
دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین +عکس
وقوع زمین‌لرزه‌ای به‌بزرگی ۲.۹ ریشتر در شهرستان دماوند
کاریکاتور| سرکوب دانشجویان، دروغین بودن ادعای آزادی بیان در آمریکا را فاش کرد
رایگان شدن بازدید از موزه فاطمی در روز میلاد حضرت معصومه(س)
مراسم تجلیل از مدال آوران ورزش کشور با حضور رئیسی +عکس
المپیاد فناوری؛ رقابت در هوش مصنوعی، پهپاد و برنامه‌نویسی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top