تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/04/11 - 17:29
کد خبر: 271326

برگزاری ترم تابستان دانشگاه علوم پزشکی ایران برای دانشجویان شاهد

دانشگاه علوم پزشکی ایران برای دانشجویان شاهد و ایثارگر ترم تابستانی برگزار می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، این دانشگاه با هماهنگی و همکاری اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ترم تابستانی سال ۱۳۹۷ را با ارائه دروس اختصاصی مقطع علوم پایه پزشکی برگزار می کند. واحدهای درسی در این دانشگاه به شیوه نوین ارائه می شود.

دروس مورد نظر اعلام شده است و ترم تابستانی دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور با سهمیه مشخص شده (گروه هدف) برگزار می شود.

فرزندان (شهید- مفقودالاثر- آزاده –جانباز ۲۵ درصد و بالاتر)، همسر( شهید- مفقودالاثر- آزاده –جانباز ۲۵ درصد و بالاتر)، جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، آزادگان با حداقل ۶ ماه سابقه اسارت، رزمندگان با حداقل سابقه ۶ ماه حضور داوطلبانه در جبهه، جانبازان با حداقل ۱۵ درصد جانبازی و ۳ ماه حضور داوطلبانه در جبهه شامل این سهمیه هستند.

دانشجویان شاهد و ایثار گر باید ورودی های سال ۱۳۹۵ و ماقبل باشند.

در صورت وجود ظرفیت از دانشجویان شاهد و ایثارگر ورودی سال ۱۳۹۶ و دانشجویان غیر شاهد و ایثارگر  نیز با رعایت ضوابط قید شده و پرداخت هزینه های مربوطه ثبت نام به عمل خواهد آمد.

بر اساس فرم های مهمانی ارسالی از دانشگاه های مبدا از متقاضیان ثبت نام به عمل خواهد آمد.

دانشجویان شاهد و ایثارگر باید معرفی نامه رسمی از دبیر (مدیر) ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه محل تحصیل داشته باشند. برای دانشجویان غیر شاهد و ایثارگر (عادی) باید معرفی نامه توسط مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه محل تحصیل ارائه شود.

سقف انتخاب واحد دانشجویان در ترم تابستانی حداکثر ۶ واحد درسی است.

حداقل نمره قبولی بر اساس تبصره ۲ ماده ۶۷ آئین نامه آموزشی دوره دکتری عمومی دانشجوی مهمان نمره ۱۲ است.

طبق ماده ۱۵ آیین نامه آموزشی حضور دانشجویان در تمام جلسات مربوط به هر درس الزامی است و ساعات غیبت دانشجو در هر درس نظری از ۴/۱۷ آن درس نباید تجاوز کند، در غیر اینصورت نمره دانشجو در آن درس صفر محسوب می شود.

با غیبت های کلاسی و امتحانی دقیقا مطابق آیین نامه برخورد خواهد شد. لذا پیشنهاد می شود چنانچه دانشجو امکان حضور منظم در کلاسهای درس را نداشته باشد از انتخاب واحد امتناع کند.

دانشگاه علوم پزشکی ایران هیچگونه مسئولیتی در قبال مغایرت واحد های درسی دانشگاههای مبدا و مقصد و تداخل برنامه های کلاسی و امتحانی و رعایت پیش نیاز و پس نیاز ندارد.

حداقل تعداد دانشجو در هر کلاس ۱۵ نفر و حداکثر آن ۴۰ نفر تعیین می­ شود. ( در صورتیکه هر یک از کلاسها به حد نصاب ۱۵ نفر نرسد درس مربوطه ارائه نخواهد شد).

ارسال نمرات دانشجویان میهمان منوط به تسویه حساب با دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

ثبت نام کلیه دانشجویان پس از دریافت فرم های مهمانی از دانشگاه های مبدا (دانشجویان شاهد و ایثارگرتایید ستاد های شاهد و ایثارگر دانشگاه های مبدا ) صورت خواهد گرفت.
 
مدارک لازم برای ثبت نام نیز در سایت دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام شده است.

اولویت ثبت نام با دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه های کلان منطقه ۱۰ کشوری است.

در مورد دانشجویان متقاضی غیر شاهد و ایثارگر(عادی) اولویت با دانشجویانی است که زودتر نسبت به ارسال مدارک اقدام کنند و این دانشگاه هیچ گونه مسئولیتی در قبال مدارکی که از تاریخ اعلامی به بعد ارسال کنند ندارد.

پس از انقضای تاریخ ثبت نام اولیه (۱۲ تیر ۹۷) دروس اختصاصی قابل ارائه از طریق وب سایت ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه isar.iums.ac.ir اطلاع رسانی خواهد شد، تا بر این اساس از تاریخ ۱۳ تا ۱۸ تیر ۹۷ از طریق سامانه اقدام به ارسال مدارک ثبت نام و پرداخت شهریه خود کنند.

همچنین برنامه ارائه دروس به تفکیک ساعت و روز و برنامه امتحانات پس از ثبت نام اولیه و مشخص شدن تعداد دانشجویان متقاضی تا تاریخ ۱۳ تیر ۹۷ اطلاع رسانی خواهد شد.

دانشجویان متقاضی باید نسبت به تکمیل و ارسال اسکن فرم تقاضای میهمانی دروس ( فرم شماره ۱)، فرم تعهد (فرم شماره ۲) و فرم مخصوص دانشجویان شاهد و ایثارگر (فرم شماره ۳) تا تاریخ ۱۲ تیر ۹۷ اقدام کنند. 

کلاس های به حد نصاب رسیده و برنامه هفتگی از طرف دانشگاه تا تاریخ ۱۳ تیر اعلام می شود. متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۱۸ تیر شهریه واریزی را پرداخت کنند. متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۱۸ تیر فرم تقاضای خوابگاه و فیش واریزی برای متقاضیان خوابگاه (فرم شماره ۵) را اسکن و ارسال کنند.

بر اساس تقویم ترم تابستانی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ثبت نام اولیه از ۹ تا ۱۲ تیر و ثبت نام نهایی از ۱۳ تا ۱۸ تیر انجام می گیرد. دوره از ۲۳ تیر شروع می شود و در ۲۵ مرداد پایان می پذیرد. امتحانات از ۳ شهریور آغاز و ۱۱ شهریور پایان می پذیرد.

شهریه هر واحد نظری اختصاصی ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار ریال و هر واحد عملی اختصاصی ۴ میلیون و ۶۸۵ هزار ریال است.

تبصره : دانشجویان شاهد و ایثارگر ورودی های سال ۱۳۹۵ و ماقبل، از پرداخت هزینه واحد های درسی معاف هستند، ولی کلیه هزینه های رفاهی بر عهده خود دانشجو است.

شرایط و هزینه های خوابگاه بعد از پایان مهلت ثبت نام اولیه (۱۲ تیر ۹۷) و بررسی درخواست های خوابگاه، شرایط و هزینه های مربوطه اعلام خواهد شد.

دانشجویانی که در مهلت مقرر نسبت به واریز شهریه اقدام نکنند از لیست ثبت نام قطعی حذف خواهند شد.

در صورت تغییر زمانی برنامه ها ضمن اعلام مراتب به ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه ها، در سایت دانشگاه علوم پزشکی ایران به آدرس isar.iums.ac.ir به اطلاع دانشجویان خواهد رسید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top