تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/04/19 - 21:09
کد خبر: 272413

۷ ابزار آزمایشی مورد نیاز برای هر توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایل +دانلود

۷ ابزار آزمایشی مورد نیاز برای هر توسعه‌دهنده اپلیکیشن موبایل +دانلود

آزمایش اپلیکیشن موبایل بیش از گذشته در بین توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان محبوبیت پیدا کرده است. در مرحله آزمایش شما به یک نرم افزار آزمایش مناسب نیاز خواهید داشت که با دقت کامل و در کوتاهترین زمان بهترین نتایج را در اختیار شما بگذارد. هر چند در برخی موارد ابزارهای خودکار در مقایسه با افرادی که وظایف انجام آزمایشات اپلیکیشن موبایل را برعهده دارند نتایج قابل قبولی را ارائه نمی‌کنند، اما شما به عنوان یک توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل با در اختیار داشتن ابزارهای آزمایشی مناسب می‌توانید به طور کارآمد و به راحتی فرآیند آزمایش را از آزمایش ارتباطات تا شناسایی باگها مدیریت کنید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در انتخاب یک ابزار آزمایش اپلیکیشن موبایل عوامل متعددی وجود دارد که شما باید در نظر داشته باشید تا بتوانید یک انتخاب درست داشته باشید. برخی از این عوامل شامل انتخاب پلت فرم پشتیبانی شده، الزامات کد منبع و ایجاد امنیت، ثبت نتایج و خطاها، الزامات بازسازی نرم افزار، آزمایش مداوم، توانایی ادغام سیستم‌های ردیابی باگ ثالث معروف و عوامل دیگر است. وقتی این عوامل به طور کامل مورد ملاحظه قرار بگیرند شما می‌توانید ابزارهای آزمایش مناسب را انتخاب کنید. در ادامه با برخی از این ابزارهای آزمایشی آشنا خواهید شد که هر توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل باید از آنها آگاه باشد.

1. Xcode
این یک محیط نرم افزاری توسعه یافته است که معمولا برای OS X و iOS استفاده می‌شود. عمدتا از Xcode برای مشاهده آنی لاگ‌ها و استخراج لاگ کرش استفاده می‌شود. شما همچنین می‌توانید برای کارآمدتر شدن آزمایشات خود مصرف باتری و حافظه را نیز با استفاده از Xcode اندازه گیری کنید. از آنجا که این ابزار با قابلیت ناوبری خود امکان حرکت، ویرایش و اجرای آزمایشات را به شیوه‌ای بسیار راحت فراهم می‌کند، شما به عنوان یک توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل حتما به آن نیاز خواهید داشت. علاوه بر این‌ها، این ابزار امکان بارگذاری CPU و ایجاد مکان جعلی GPS را نیز فراهم می‌کند.

2. Postman – REST Client
Postman – REST Client یک ابزار آزمایش اپلیکیشن موبایل است که معمولا از آن در مراحل اولیه توسعه اپلیکیشن استفاده می‌شود. به این ابزار بیشتر زمانی احتیاج پیدا خواهید کرد که یک بیلد در دسترس نیست اما امکان تست پردازش داده‌ها توسط سرور اپلیکیشن  وجود دارد. این ابزار عمدتا یک دیباگر برای سرویس‌های وب محسوب می‌شود. Postman – REST Client به عنوان یک افزونه برای مرورگرهای کروم و فایرفاکس عمل می‌کند. در آزمایش اپلیکیشن موبایل به شما اجازه می‌دهد درخواست های HTTP (Hypertext Transfer Protocol) و API (Application Program Interface) را آزمایش کنید. Postman Cloud نیز یک راهکار برای آزمایش API امن است.

3. (Log Viewer (Logcat
Log Viewer (Logcat) یک ابزار آزمایش است که عمدتا برای محیط اندروید استفاده می‌شود. این نرم افزار طراحی شده تا لاگ‌های سیستمی‌ دستگاه‌های موبایل را ارسال کند و معمولا در حین آزمایش فراخوانی می‌شود. از آنجا که این ابزار توانایی بازتولید کرش، مستقر سازی اپلیکیشن و ارسال لاگ‌ها به ایمیل شما را دارد برای شما بسیار کارآمد خواهد بود. علاوه بر این، Logcat برخلاف سایر ابزارها نیازی به اتصال به کامپیوتر ندارد و به همین دلیل استفاده از آن در آزمایشات آسان و راحت است.

4. (Far Manager (Windows
این یک نرم افزار آزمایش اپلیکیشن موبایل است که به عنوان یک کنسول مدیریت فایل برای سیستم عامل‌های ویندوز مایکروسافت عمل می‌کند. از آنجا که این ابزار قابلیت جستجوی لاگ بعد از همگام سازی با iTunes و همچنین پیدا کردن و ضمیمه کردن لاگ‌های مورد نیاز به دستگاه ورودی را فراهم می‌کند به یک ابزار مورد نیاز برای توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل تبدیل شده است. همچنین امکان کار در حالت متنی و فراهم سازی یک رابط ساده برای انجام وظایف مختلف از دیگر قابلیت‌های Far Manager است. امکان سفارشی سازی در این ابزار نیز به راحتی قابل انجام است. برای مثال، ناوبری فایل در آن با استفاده از برجسته سازی توسط رنگ و مرتب سازی در دسته‌های جداگانه قابل انجام است. علاوه بر این، Far Manager با قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالای خود امکان استفاده از ماژول‌های DLL مثل FTP client و پشتیبانی از آرشیو را فراهم می‌سازد.

5.  Testflight App
Testflight App به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های خود را روی دستگاه‌های iOS, tvOS و watchOS نصب و آزمایش کنند. همچنین امکان استفاده از Testflight روی حداکثر 10 دستگاه و آزمایش چند اپلیکیشن از چند توسعه دهنده به طور همزمان نیز وجود دارد. این باعث می‌شود تا این اپلیکیشن اداره وظایف بسیار زیادی را به راحتی و به طور موثری انجام دهد. شما به عنوان یک توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل، به ویژه اگر در پلتفرم iOS فعالیت می‌کنید به این ابزار نیاز خواهید داشت.

6. Android Debug Bridge Screenrecord
به عنوان بخشی از SDK اندروید، ابزار Android Debug Bridge به شما اجازه می‌دهد با یک شبیه ساز یا دستگاه متصل شده ارتباط برقرار کنید. این یک خط فرمان چند منظوره و یک سرویس دهنده کلاینت – سرور است. ADB برای نصب و دیباگ اپلیکیشن‌ها و دسترسی به پوسته Unix که انواع مختلفی از فرامین را روی یک شبیه ساز یا دستگاه متصل شده اجرا می‌کند بسیار مناسب است. در صورتی که قصد آزمایش دستگاه‌ها در سیستم عامل اندروید را دارید این ابزار مناسب کار شما است.

7. Fiddler
Fiddler (HTTP – Proxy Fiddler) این امکان را فراهم می‌کند تا ترافیک یک ماشین محلی و ترافیک دستگاه‌های راه دور را تحت نظر داشته باشید. این یک دیباگر پراکسی وب است که می‌تواند تمام ترافیک HTTP بین یک کامپیوتر و اینترنت را جمع آوری کند. Fiddler همچنین قادر است تا یک گواهی ریشه روی یک دستگاه موبایل برای مشاهده ترافیک HTTPS هم در مرورگر و هم اپلیکیشن‌های موبایل صادر کند. عموما از Fiddler برای دیباگ وب، آزمایش امنیت، آزمایش عملکرد و ثبت ترافیک HTTP استفاده می‌شود.

علاوه بر این‌ها، ابزارهای متعدد دیگری برای آزمایش اپلیکیشن موبایل وجود دارد. مهم است بدانید که انتخاب و استفاده مداوم از یک طرح آزمایش قابل اطمینان موفقیت و بازدهی یک محصول را تضمین می‌کند. با این تعداد بسیار بالا از اپلیکیشن‌های موبایل تولید شده و دانلود آنها توسط کاربران سراسر جهان، توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل باید یک استراتژی مشخص برای آزمایش این اپلیکیشن‌ها داشته باشند. آزمایش اپلیکیشن موبایل باید با به چالش کشیدن شما مهارت‌های فنی شما را گسترش دهد. شما باید بتوانید توجه دقیقتری به جزئیات داشته باشید و با دقت بیشتری کار خود را انجام دهید.

منبع: codecondo

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top