تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/05/07 - 20:00
کد خبر: 275282

چگونه گوشی اندرویدی را با چشمان خود کنترل کنیم؟

چگونه گوشی اندرویدی را با چشمان خود کنترل کنیم؟

هر چه به سمت جلو حرکت می‌کنیم، پیشرفت فناوری انجام بسیاری از کارها را ساده می‌کند. به‌طور مثال همان‌گونه که می‌توانید از گوشی اندرویدی برای کنترل کامپیوتر استفاده کرده یا حتا گوشی را جایگزین ماوس و صفحه‌کلید کنید، روی خود گوشی اندرویدی نیز شما می‌توانید بدون آن‌که به لمس صفحه‌نمایشی نیازی داشته باشید تنها از طریق حرکات سر و نگاه کردن به صفحه‌نمایش گوشی خود را کنترل کنید. در این مقاله با راهکاری آشنا می‌شوید که اجازه انجام چنین کاری را به راحتی می‌دهد.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کنترل دستگاه‌ها از طریق نگاه کرن به آن‌ها یک مزیت مهم به همراه دارد. به‌طور مثال در جلسه‌ای قرار دارید و تمایل ندارید در حضور دیگران به شکل فیزیکی با گوشی کار کنید. در این حالت با نگاه کردن به گوشی قادر هستید برنامه‌هایی را اجرا کرده، کاراکترهایی را تایپ کرده و در قالب یک پیامک آن‌ها را ارسال کنید. بله درست خوانده‌اید، در آزمایشی که ما انجام دادیم موفق شدیم یک پیامک کوتاه را با همین روش بنویسیم! این ویژگی همچنین برای افرادی که دارای مشکلات جسمانی هستند و ممکن است به درستی نتوانند با گوشی خود کار کنند مفید است. برای این گروه از افراد کار کردن با گوشی‌های هوشمند در بعضی موارد به سختی انجام می‌شود. قابلیتی که در این مقاله قصد داریم آن‌را معرفی کنیم بر پایه مکانیزم ردیابی فعالیت‌های چشمی کار می‌کند و روی اکثر گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است.

کنترل گوشی از طریق حرکات سر و چشم
مرحله اول، ابتدا به فروشگاه گوگل پلی رفته و برنامه EVA Facial Mouse را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. توجه داشته باشید این برنامه برای کارکرد صحیح نیاز دارد تا به بخش‌های مختلف گوشی دسترسی داشته باشد.

در نتیجه مجوزهای لازم را به این برنامه تخصیص دهید. مرحله دوم، پس از نصب برنامه را اجرا کنید. در این حالت پیغامی نشان داده شده و از شما در خصوص فعال کردن تنظیمات مربوط به Accessibility سوال می‌کند. در این مرحله روی دکمه OK یا Settings  Open Accessibility  کلیک کنید. اکنون به صفحه تنظیمات سیستمی دستگاه خود وارد می‌شوید که در آن باید سوییچ مربوط به سرویس EVA را فعال کنید. دومرتبه پیغامی روی صفحه ظاهر شده که تنها باید دکمه Ok را کلیک کنید.

در مرحله سوم، باید صفحه‌کلید مربوط به برنامه EVA Facial Mouse را فعال کنید. برای این منظور به بخش General Management رفته در بخش On-Screen Keyboard گزینه مربوط به EVA Keyboard را فعال کنید.

اینکار باعث می‌شود به منوی تنظیمات دستگاه مکانی که منوی مربوط به Language & input قرار دارد وارد شوید. اکنون گزینه Current Keyboard را انتخاب کنید ( انتخاب صفحه کلید EVA) تا صفحه‌کلید این برنامه جایگزین صفحه‌کلید پیش‌فرض شود.

در مرحله چهارم باید فرآیند ردیابی چهره را از طریق ویزاردی که برنامه در اختیار شما قرار می‌دهد، کالیبراسیون کنید. اما توجه داشته باشید که پس از نصب برنامه لازم است تا گوشی خود را یکبار راه‌اندازی کنید. با انجام اینکار در زمان ورود به گوشی سرویس این برنامه به‌طور خودکار اجرا می‌شود.

روی دکمه Next کلیک کنید. در صفحه بعد اگر تنظیمات مربوط به صفحه‌کلید را تعیین نکرده باشید، علامت هشداری نشان داده می‌شود که باید صفحه‌کلید را تنظیم کنید. ما در پاراگرف قبل صفحه‌کلید را تنظیم کردیم.

در ادامه باید تنظیمات مربوط به بخش‌های دیگر را کامل کنید که در ارتباط با سرعت حرکت ماوس، نحوه پیمایش صفحه و عملیاتی است که از سوی برنامه انجام می‌شود. دقت کنید که سرعت حرکت ماوس در این بخش باید متناسب با نحوه حرکت دادن سر شما تنظیم شود. زمانی که تنظیمات فوق را به درستی تکمیل کردید، در آخرین مرحله به گزینه مربوط به تنظیم منظره‌یاب که به صورت کوچک در بالای صفحه قرار دارد می‌رسید. کافی سر خود را در مکانی که منظره‌یاب به‌طور کامل قادر به تشخیص آن هست قرار دهید تا فرآیند کالیبره کردن کامل شود. برای آن‌که کالیبراسیون کامل شود، باید دستگاه را حداقل در یک تا دو فوتی خود قرار دهید. اگر برنامه پیغام Face Detected را به شما نشان داد دیگر همه چیز کامل شده است. اگنون با حرکت دادن سر در جهات مختلف قادر هستید روی صفحه‌نمایش کنترل داشته و عناصر موجود روی صفحه‌نمایش گوشی را انتخاب کرده و با آن‌ها کار کنید. زمانی که برنامه روی گوشی شما فعال است کادر کوچکی در بالای صفحه‌نمایش به نمایش در می‌آید که چهره شما را نشان می‌دهد. در آزمایشی که ما انجام دادیم موفق شدیم برنامه‌های مختلف را باز کنیم. البته توجه داشته باشید که برای تسلط بر این راهکار به تمرین نیاز دارید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top