تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/05/08 - 00:42
کد خبر: 275337

دفتر کار اساتید؛ محل برگزاری کلاس دانشجویان مازندرانی

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مازندران گفت: با توجه به گسترش رشته‌های مرتبط با حقوق و علوم سیاسی و جذب اعضای هیات علمی احداث ساختمان جدید برای این دانشکده ضروری است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حمید ابهری، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مازندران با اشاره به اهداف و دلایل احداث ساختمان این دانشکده و برنامه‌های آتی آن پرداخت گفت: در سال ۱۳۸۴ با تفکیک دو گروه حقوق و علوم سیاسی از دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه مازندران، دانشکده مستقلی به نام دانشکده حقوق و علوم سیاسی شکل گرفت.

ابهری تصریح کرد: بعد از گذشت ۱۳ سال، هم چنان دانشکده حقوق و علوم سیاسی در بال غربی دانشکده هنر و معماری استقرار دارد درحالی که تعداد رشته‌های کارشناسی ارشد این دانشکده به ۸ رشته، حقوق خصوصی، حقوق جزا و جرم‌شناسی، حقوق بین الملل، حقوق عمومی، حقوق محیط زیست، علوم سیاسی، روابط بین الملل و اندیشه‌های سیاسی در اسلام، گسترش یافته است. به علاوه، دانشکده حقوق و علوم سیاسی در سه گرایش دکتری، علوم سیاسی، حقوق خصوصی و حقوق جزا و جرم‌شناسی، نیز دانشجو می‌پذیرد.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مازندران ادامه داد: کل کلاس‌های قابل استفاده برای برگزاری کلاس‌های سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی مشتمل بر ۸ کلاس است که ناگزیر به علت کمبود فضای آموزشی از تمام اتاق‌های قابل استفاده مانند اتاق شورای دانشکده، اتاق گروه‌ها و حتی برای برخی کلاس‌های دوره دکتری که تعداد کمی دانشجو پذیرش شده اند، از اتاق کار اساتید برای برگزاری کلاس استفاده می‌شود.

وی گفت: دانشکده حقوق و علوم سیاسی بالغ بر ۲۴ عضو هیات علمی دارد که به علت کمبود فضای فیزیکی در بسیاری از اتاق‌های اداری که برای یک عضو هیات علمی طراحی و احداث شده است، عملا دو عضو هیات علمی استقرار دارند. به علاوه، در فراخوان سال جاری جذب عضو هیات علمی، این دانشکده چهار عضو هیات علمی جذب کرده است که برای تامین اتاق کار این اعضا، دانشکده با مشکل مواجه است.

ابهری خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش رشته‌های مرتبط با حقوق و علوم سیاسی از یک طرف، جذب اعضای هیات علمی از طرف دیگر و افزایش تعداد دانشجویان در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، احداث ساختمان جدید برای دانشکده حقوق و علوم سیاسی امری ضروری است؛ بویژه اگر در نظر بگیریم که دو رشته حقوق و علوم سیاسی از بهترین رشته‌های علوم انسانی هستند که دارندگان رتبه‌های برتر کنکور در این رشته‌ها ادامه تحصیل می‌دهند.

رئیس  دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه مازندران بیان کرد: فارغ التحصیلان رشته حقوق اغلب جذب بازار کار وکالت و قضاوت می‌شوند که در حل و فصل بسیاری از مشکلات مردم دخیل هستند.

وی افزود: دانشگاه‌های مطرح کشور مانند دانشگاه تهران، دانشگاه شهد بهشتی، دانشگاه تربیت مدرس و... هرکدام ساختمان مستقلی برای استقرار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دارند که دارای امکانات کامل مانند کتابخانه تخصصی، سالن همایش و کلاس‌های درسی عدیده‌ای هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top