تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/05/08 - 11:50
کد خبر: 275406

نامه نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه جندی شاپور به فراهانی؛

دور زدن قانون توسط طیفی خاص با هماهنگی وزارت بهداشت!

وقتی در حوزه‌ای مثل نشریات، که حوزه‌ای تقریبا صنفی– اجتماعی است وزارت بهداشت به گونه‌ای عمل کند که شائبه سیاسی کاری در آن به وجود آید، طبیعتا در سایر بخشهای وزارت بهداشت هم چنین ذهنیتی تقویت بیشتری پیدا می‌کند و شما بیشتر مستحضر هستید که وجود چنین نگرشی چه آسیبی به اعتماد دانشجویان نسبت به وزارت خواهد زد.

به گزارش سرویس صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی دانشگاه جندی شاپور اهواز با ارسال نامه ای به فراهانی معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت پیرامون حواشی برگزاری نشست خانه نشریات واکنش نشان دادند.

متن این نامه را در ادامه میخوانید؛

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر فراهانی ، معاون محترم فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت

با عرض سلام و احترام

احتراما به استحضار می رساند با توجه به برگزاری نشست خانه نشریات در تاریخ 9 تا 11 مرداد لازم می دانیم نکاتی را به عرض برسانیم :

با توجه به اهمیت نشریات در حوزه فرهنگ و تاثیرگذاری آن در اجتماع، شایسته است افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند فارغ از نگاه حزبی و سیاسی و به دور از تعصبات حزبی، در این عرضه فعالیت کنند و دغدغه اصلی اجتماع را ارزیابی کنند و آن را در نشریاتشان منعکس کنند تا مخاطبان عام و خاص با دیدن مشکلات جامعه، رصد درستی از وضعیت داشته باشند و از طرفی، افراد مسئول در حوزه مربوطه نیز با دیدن مشکلات اصلی، به دنبال راه کار برای حل مشکلات جامعه باشند.

لذا شایسته است افراد فعال در این حوزه، نگاه های حزبی و سیاسی را کنار گذاشته و به دور از تعصبات حزبی فعالیت کنند اما متاسفانه شاهد هستیم برای ثبت نام افراد در نشست خانه نشریات وزارت بهداشت، در دانشگاه علوم پزشکی اهواز تخلفاتی رخ داده است که نیاز است حتما به آنها رسیدگی شود.

متاسفانه شاهد هستیم که افرادی عموما از یک طیف سیاسی علی رغم عدم تایید صلاحیت از جانب کارشناس دانشگاه در مرحله اول ثبت نام، طی هماهنگی با برخی افراد در وزارت بهداشت، در عرض چندین ساعت نشریاتی یک صفحه ای را تحت عنوان نشریه در زمانی بعد از موعد قانونی ( در تاریخ بعد از 16 تیر ) به کارشناس نشریات دانشگاه تحویل داده اند با این ادعا که تاریخ انتشار این نشریات قبل از موعد قانونی بوده است و به جهت این که از یک طیف سیاسی خاص بوده اند و همچنین با افراد مسئول در خانه نشریات وزارت بهداشت هماهنگ کرده اند، این افراد قادر به ثبت نام در نشست خانه نشریات شده و حق سایر نشریات فعال ، پایمال شده است. از طرفی، شاهد حضور برخی افراد از دانشگاه علوم پزشکی اهواز در نشست هستیم که دارای حق رای هم هستند اما شرایط ابلاغ شده از سمت وزارت بهداشت را برای شرکت در نشست ندارند.

وقتی در حوزه ای مثل نشریات - که حوزه ای تقریبا صنفی – اجتماعی است - وزارت بهداشت به گونه ای عمل کند که شائبه سیاسی کاری در آن به وجود آید ، طبیعتا در سایر بخشهای وزارت بهداشت هم چنین ذهنیتی تقویت بیشتری پیدا میکند و شما بیشتر مستحضر هستید که وجود چنین نگرشی چه آسیبی به اعتماد دانشجویان نسبت به وزارت خواهد زد.

از آن جایی که نگاه حزبی و تعصبات سیاسی همواره آسیب اصلی برای جمهوری اسلامی بوده است و در موقعیت حساس کنونی کشور نیازمند شایسته سالاری به جای حزب گرایی هستیم لذا لازم میدانیم اعتراض خود را نسبت به عملکرد معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه جندی شاپور اهواز، مدیر فرهنگی دانشگاه جندی شاپور اهواز و همچنین افراد دخیل در نشست خانه نشریات که از سمت وزارت جهت این امر گزینش شده اند، اعلام می کنیم و خواهشمندیم حتما نسبت به این تخلفات رسیدگی فرمایید تا حقی از دانشجویان فعال در حوزه نشریات ضایع نشود و خانه نشریات که باید جایی جهت رسیدگی به مشکلات صنفی و اجتماعی کشور باشد تبدیل به محلی جهت سیاسی کاری احزاب و گروه های سیاسی نشود. به امید روزی که سیاسی کاری و حزب گرایی جای خود را به شایسته سالاری بدهد.

با تشکر
نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاهی در کمیته ناظر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز
محمد حسین صفاری
محمد صابر قربانی
میثم مومنی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top