تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/05/10 - 15:18
کد خبر: 275784

یکی از دانشجویان معترض دانشگاه صدرا در گفتگو با خبرنامه دانشجویان ایران؛

اخراج و بی‌تفاوتی، تنها پاسخ مسئولان به اعتراضات صنفی

با توجه به شکایت‌هایی که ما انجام داده‌ایم، ولی هر دفعه با مشکلات بیشتری مواجه شدیم و یکی از مسئولین ما را مهره داغ کرد و گفت که به وزارت علوم و شخص وزیر هم نامه بزنید، ولی بدانید که اتفاق خاصی رخ نخواهد داد، وضع دانشگاه هم مناسب است و خودتان را درگیر این مسائل نکنید.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی صدرا در گفتگو با خبرنامه دانشجویان ایران با اشاره به روند اعتراضات صنفی در این دانشگاه گفت: با وجود تمام پیگیری‌هایی که توسط دانشجویان و اساتید از طریق ارسال نامه‌های متعدد و شکایتنامه های مختلف به وزارت علوم و آقای وزیرشده است بازهم مشکلات حل نشده‌اند و حتی بعضا مسئولین به معترضین اعلام کرده‌اند که صادقانه بگویم که پیگیری‌های شما بی‌فایده است و حتی زمزمه‌هایی نیز مبنی بر اینکه دانشجویان در سال تحصیلی آینده به دانشگاه هم نیایند هم شنیده می‌شود.

این دانشجو اشاره کرد: با توجه به شکایت‌هایی که به وزارت علوم و مسئولین مرتبط انجام داده ایم ولی هر دفعه با مشکلات بیشتری مواجه شدیم و یکی از مسئولین ما را مهره داغ کرد و گفت که به وزارت علوم و شخص وزیر هم نامه بزنید ولی بدانید که اتفاق خاصی رخ نخواهد داد و اینکه وضع دانشگاه هم مناسب است و خودتان را درگیر این مسائل نکنید.

بیشتر بخوانید// جدیدترین اتفاق در عجیب‌ترین دانشگاه ایران +عکس

پاسخ مبهم وزارت علوم به شکوائیه دانشجویان
در ادامه این دانشجو از پاسخ مبهم وزارت علوم خبر داد: در نامه‌ی اخیری هم که به وزارت علوم و به شخص وزیر علوم ارسال کردیم ایشان پس از آن نامه گفتند که ما تا آخر تابستان و قبل از سال تحصیلی دانشگاه را آماده می‌کنیم و ما در جواب به آنها گفتیم که این دانشگاه در این ۵ سال که در حال بازسازی می‌باشد تکمیل نشده است و شما چگونه می خواهید در این ماه تکمیل کنید؟

وی اشاره کرد: در ترم قبل که ترم بهمن ماه بود از ۱۱ گروه آموزشی فقط کلاس‌های سه گروه را برگزار کردند و بعد از امتحانات پایان ترم خرداد ماه به دانشجویان اعلام کردند که دانشگاه قصد تکمیل بازسازی‌های ساختمان دانشگاه را دارد و به همین دلیل ترم تابستانی را هم برگزار نکردند و در نهایت ترم تابستانی را در دانشگاه پیام نوری که در شهرک شهید باقری واقع شده  است در ۴ هفته برگزار کردند و به دلیل پرداخت کردن پول کمتری برای اجاره دانشگاه است که تعداد کلاس‌ها و هفته‌های آموزشی را به شدت کاهش داده‌اند.

ساختمان این دانشگاه گنجایش دانشجویان خود را ندارد چه برسد به آن که ۱۵۰۰ دانشجو ورودی را در سال تحصیلی جدید بپذیرد
در ادامه وی با نقل قول یکی از مدیران گروه آموزشی دانشگاه ملاصدرا گفت: احتمالا با آغاز سال تحصیلی از اول مهر ماه دانشجویان تا آذر ماه در همین دانشگاه به کلاس‌های خود می‌آیند و امتحانات پایان ترم نیز در همان پارکینگ دانشگاه برگزار می‌شود و این در حالی است که نزدیک به ۳۰۰ نفر از دانشجویان در پایان همین ترم آتی فارغ التحصیل می‌شوند ولی بنا بر وضع موجود فارغ التحصیل شدنشان با مشکل‌اتی روبه‌رو خواهند شد ولی با اخباری که به گوش می‌رسد این دانشجویان برای فارغ التحصیل شدن به اتحادیه دانشگاه‌های غیرانتفاعی رجوع خواهند کرد و در شهریورماه نیز کارهایشان انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید// نامه سرگشاده دانشجویان دانشگاه صدرا به وزیر علوم

از اخراج اساتید تا مرخصی‌های اجباری کارمندان
دانشجو دانشگاه صدرا اشاره کرد: در هفته گذشته دو نفر از اساتید این دانشگاه بنام‌های آقایان دکتر ابراهیمی و دکتر زارعی و چند تن از کارمند‌ها را اخراج کردند و نامش را هم گذاشته‌اند طرح تحول اداری که دلیل آن نیزنداشتن پول کافی برای پرداخت حقوق به کارمندان و اساتید است. دانشگاه نیز اعلام کرده است که این افراد استعفا داده‌اند و این دو استاد نیز از وزارت کار و وزارت علوم نیز شکایت کرده‌اند که همه منتظر پیگیری‌های این دو وزارت خانه برای فعالیت‌های سرخود دانشگاه هستیم.

وی افزود: دانشگاه به روش‌های دیگر نیز دست زده است و تعدادی را هم به مرخصی اجباری فرستاده است تا از بار مالی پرداخت حقوق های خود تا حدودی بکاهد و مسئولان دانشگاه نیز از پیگیری‌ها و درگیر شدن دانشجویان می‌ترسند و به همین دلیل صرفا قصد سرگرم کردن آنها به کلاس‌های نیمه کاره و امتحانات را دارند تا مشکلی برایشان ایجاد نکنند.

در پایان وی با اشاره به ریاست هیئت امنا بودن دکتر مرندی در این دانشگاه گفت: خواسته‌ای که دانشجویان از دکتر علیرضا مرندی دارند این است که ایشان در مباحث مختلف سیاسی و انقلابی حضور دارند و فردی فعال در بین مسئولین هستند ولی چرا دانشگاه اصدرا را فراموش و به حال خود رها کرده‌اند در حالی که ایشان رئیس هیئت امنا این موسسه آموزشی بوده و بهتر آن است که به این دانشگاه بیایند و برای بهبود وضعیت به تمامی مشکلات رسیدگی کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top