تاریخ انتشار: شنبه 1397/05/13 - 09:17
کد خبر: 276092

۵۰هزار دانشجو با کمبود خوابگاه دانشجویی روبرو هستند

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت:برای اینکه کمبود خوابگاه دانشجویی جبران شود، حدود ۲۰۰ خوابگاه نیاز داریم و یا به عبارتی، ۵۰ هزار دانشجو با کمبود فضای خوابگاه دانشجویی روبرو هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، ذوالفقار یزدان مهر در گفتگو با مهر درباره وضعیت خوابگاه های دانشجویی در سال تحصیلی جدید و اینکه آیا برای سال تحصیلی جدید کمبود خوابگاه خواهیم داشت یا خیر افزود: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در چند سال گذشته دراین زمینه روند بسیاری خوبی را داشته است.

وی ادامه داد: صندوق، برای حل مشکل کمبود خوابگاه‌ها، اعتباری در قالب کمک رهن به دانشگاه‌ها اختصاص داده، تا براساس آن تا حدودی مشکل کمبود ظرفیت خوابگاهی را حل کرده و دانشجویی پشت درهای خوابگاه نماند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: حدود ۲۷ میلیارد تومان کمک رهن به دانشگاه ها اختصاص داده شده تا بتوانند تا حدی کمبود فضای خوابگاهی را جبران کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه کمبود خوابگاه دانشجویی جبران شود، به حدود ۲۰۰ خوابگاه نیاز داریم و یا به عبارتی، ۵۰ هزار دانشجو با کمبود فضای خوابگاه دانشجویی روبرو هستند که امسال با برنامه ریزی که صورت گرفته با همکاری سازمان برنامه و بودجه تمهیداتی پیش بینی شده تا صندوق، یارانه، ساخت، تکمیل و خرید خوابگاه را پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۵۰۰ میلیارد تومان ظرفیت سازی کرده ایم تا ساخت حدود ۲۰۰ خوابگاه را شروع کرده و یا تکمیل کنیم و دانشگاه هایی که مشکل فضای خوابگاهی دارند بتوانند خوابگاه خریداری کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: دانشگاه درخواست خود را برای خوابگاه به صندوق رفاه دانشجویان ارائه می کند، سپس طرح توجیهی، فنی و اقتصادی خود را ارسال می کند، کارگروه فنی صندوق، طرح مذکور را بررسی کرده، سپس به کمیسیون دایمی صندق ارائه شده و در آنجا بررسی می شود.

وی افزود: بخش عمده سود بانکی را صندوق پرداخت می کند، سپس تسهیلاتی را دانشگاه دریافت کرده و خوابگاه خود را تکمیل می کند. طی ۱۰ تا ۱۵ سال بازپرداخت اقساط آن خوابگاه، از محل اجاره بهایی که به صندوق ارائه می دهند، پرداخت می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top