تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/05/17 - 02:43
کد خبر: 276817

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر در یک نگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر 11 اردیبهشت 62 راه‌اندازی شد و تاکنون موفقیت‌هایی از جمله توسعه کمی و کیفی رشته‌های تحصیلی، جذب دانشجو و توسعه و رونق فعالیت‌های اقتصادی دانش‌بنیان را به دست آورده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از آنا، این واحد به عنوان نخستین دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های شمالی با 5 رشته تحصیلی مهندسی عمران، برق، مکانیک، امور دامی و کشاورزی فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون با گذشت ۳۴ سال با درجه بسیار بزرگ و کسب امتیاز دانشگاه جامع با ۳۴ رشته دکتری تخصصی، 111 رشته کارشناسی ارشد، 80 رشته کارشناسی و 40 رشته کاردانی یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه های شمال کشور محسوب می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر با 305 عضو هیات علمی و بیش از 120 عضو هیات علمی مدعو، 140 هزار جلد کتاب، 85 آزمایشگاه و کارگاه تحقیقاتی و آموزشی، 82 هزار متر مربع فضای آموزشی و پژوهشی، بیش از 160 هزار متر مربع مزرعه آموزشی و تحقیقاتی شامل مزارع روباز و‌ گلخانه، پرورش دام، طیور صنعتی و خانگی، استخر سردآبی و گرمابی، کلینیک دامپزشکی و آزمایشگاه‌های وابسته، سالن‌های ورزشی، سلف‌سرویس و یک مجتمع خوابگاهی توانسته بیش از 60 هزار نفر دانش‌آموخته را وارد بازار کار کند.

این واحد با بهره‌بردن از بهترین امکانات ورزشی و تربیت‌بدنی قابلیت تبدیل به مجتمع ورزشی چندمنظوره خودگردان را داراست و علاوه بر این تعداد زیادی از قهرمانان مدال آوران ملی همچون بهداد سلیمی، سجاد انوشیروانی، بهادر مولایی، حسن یزدانی، احمد محمدی، صادق جابرزاده محسن حاجی‌پور، سجاد عباسی و فاطمه چالاکی و.... از دانشجویان نام‌آور این واحد دانشگاهی هستند.

این واحد دانشگاهی توانسته در یک فضای زیبا و مفرح با دارابودن خوابگاه، سالن های ورزشی تخصصی و سالن‌های تمرین یکی از مراکز علمی خوب در حوزه تربیت‌بدنی استان مازندران باشد.

در چند سال گذشته و با وجود ارتباطی که پارک علم و فناوری استان مازندران با واحد قائم‌شهر برقرار کرد، توانستند مدیریت شرکت‌های خوب پارک را به عهده استادان واحد قائم‌شهر واگذار کنند. در فعالیت‌های صورت گرفته توسط پارک علم و فناوری و دانشگاه یکی از دستاوردهای استادان واحد قائم‌شهر که گیاهی دارویی است به ثبت رسید و با اخذ مجوز از وزارت بهداشت از سوی پزشکان تجویز می‌شود.

واحد قائم‌شهر با یک برنامه‌ریزی تدوین شده در زمینه پروژه‌های دانش‌بنیان و در ارتباط با توسعه و تکثیر پرورش انواع ماهیان، مرغ، بلدرچین و تکثیر و توسعه گلخانه می‌تواند درصد قابل توجهی از بودجه خود را از محل درآمد به دست آورد و این مهم یکی از برنامه‌های سال 97 این دانشگاه است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top