تاریخ انتشار: شنبه 1397/05/27 - 20:19
کد خبر: 278407

چرایی عدم موجودی تلفن همراه در فروشگاه‌های اینترنتی

چرایی عدم موجودی تلفن همراه در فروشگاه‌های اینترنتی

در روزهای اخیر و طی افزایش نرخ طلا و دلار اجناس زیادی دستخوش افزایش قیمت شده اند و در بعضی موارد حتی به قدری نایاب شده اند که فروشگاه های اینترنتی معروف هم حتی عدم موجودی را اعلام میکنند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این شرایط وقتی به صفحه فروش تلفن همراه بعضی از سایت های معروف فروش اینترنتی مراجع می کنید جز موارد اندکی تلفن همراه چینی، گزینه موجود دیگری را ندارند.

با دیدن این موضوع در ذهن هر فرد دو نکته ایجاد می شود: 1) ممکن است علت این امر نبود واردات و نبود موجودی واقعی در انبار فروشگاه هاست و 2) موضوع دیگراینکه ممکن است برخی از فروشندگان دست به احتکار زده باشند و در انتظار افزایش قیمت باشند تا با به قیمت بیشتی اجناس خود را به فروش برسانند.

انتظار می‌ رفت قیمت گوشی‌ ها به روال سابق باز گردد و نابسامانی در بازار تا حدودی خاتمه یابد، اما سودجویی برخی واردکنندگان که قصد تن دادن به این دستورات را ندارند، موجب شد این موضوع به هدف نرسد. در این میان، مهم‌ ترین راه‌ برای جلوگیری از سوء استفاده کسانی که واردکننده گوشی با ارز دولتی هستند، اما همان اجناس را با ارز آزاد به فروش می‌ رسانند، نظارت بر بازار است.

به دنبال دستور برای کاهش قیمت گوشی، برخی از فروشندگان هنوز قیمت‌ ها را پایین نیاورده و از طرف دیگر برخی از فروش گوشی خودداری می‌ کنند. حتی در مواردی فروشندگان برای نگه داشتن گوشی‌ ها، به فاکتورسازی اقدام کرده تا بدین ترتیب مانع از فروش گوشی‌ به قیمت واقعی شوند و به نظر می‌ رسد مترصد فرصتی هستند که بتوانند گوشی‌ ها را با قیمت بالاتری به فروش برسانند.

از طرفی به نظر می‌ رسد عدم عرضه کالا توسط واردکنندگان به فروشگاه‌ های آنلاین تنها دلیل ناموجود بودن کالا در این مارکت‌ ها نیست. برخی شنیده‌ ها حاکی است که فروشگاه‌ های آنلاین در قالب شرکت‌ های وارد کننده و تامین‌ کننده نیز حاضر شده‌ اند اما علی‌ رغم دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی، باز هم از عرضه کالا با این قیمت خودداری می‌ کنند؛ این در حالی است که تا قبل از انتشار لیست واردکنندگان، فرآیند خرید و فروش گوشی با قیمت‌ هایی بسیار بالاتر از نرخ ارز دولتی انجام می‌ شد و تنها با انتشار این لیست، گوشی‌ ها از صفحه‌ فروش این فروشندگان حذف شده‌ اند!

1) دیجی کالا
یکی از متداولترین فروشگاه های اینترنتی فروشگاه دیجی کالاست که همواره محصولات مختلف را به فروش می رساند و با برنامه های متنوعی چون فروش ویژه هر روزه و مناسبت های گوناگون تبدیل به یکی از فروشگاه های امن اینترنتی شده. اما با ورود به بخش فروش موبایل گزینه های محدودی به عنوان موجود وجود دارند و بقیه ناموجودند.

2) گوشی شاپ
یکی دیگر از فروشگاه های اختصاصی فروش موبایل، فروشگاه گوشی شاپ می باشد. در این فروشگاه هم جز موارد اندکی از تلف های همراه سامسونگ بقیه موارد ناموجودند.

3) بامیلو
در فروشگاه اینترنتی بامیلو نیز در قسمت فروش موبایل و تبلت با گوشی های متفرقه و یا چینی مواجه می شویم. مگر تعداد محدود از کمپانی سامسونگ.

چندی پیش محمد جواد آذری جهرمی در شبکه اجتماعی توئیتر در خصوص افزایش دوبرابری قیمت گوشی طی یک ماه گذشته که از سوی کاربران با انتقاد مواجه شده بود، پاسخ داده بود.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه تأمین ارز برای واردات تلفن همراه هنوز با مشکلاتی مواجه است، تأکید کرده بود: منتظر رفع توقیف گوشی های موجودر بازار هم هستیم. احتکار هم مزید بر علت است. برای رفع مشکل از سازمان های مسئول پیگیرم اما فعلاً برای آنها اولویت های مهمتری از تلفن همراه وجود دارد.

جهرمی در مورد گوشی هایی که در انبارها مانده و خارج نمی شوند، تصریح کرد: البته در طرح ثبت تلفن همراه اطلاعاتی از شبکه توزیع و یا انبارها موجود نیست و اولتیماتوم برای زمان رجیستری گوشی هایی که در انبار مانده صرفا باعث می شود گوشی ها یک بار فعال و مجدداً به چرخه احتکار بازگردد.

آذری جهرمی راه حل نهایی برای بازار گوشی موبایل را تثبیت نرخ ارز و در نتیجه آن تثبیت بازار عنوان کرد.

وی در مورد اینکه گفته می شود دولت جلوی گوشی های مسافری را گرفته و اجازه ثبت رجیستر نمی دهد، نیز تصریح کرد: علتی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهان جلوگیری از واردات گوشی تحت عنوان مسافری شده است، رعایت حقوق مصرف کننده بود.

آذری جهرمی افزود: مطابق گزارش ها اکثر گوشی های وارد شده تحت عنوان مسافری، گوشی های دست دوم کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند که نوسازی ظاهری شده اند.

در ادامه به معرفی چند موبایل پرفروش روزهای اخیر می پردازیم.

نام موبایل قیمت(تومان)

J5 Prime

1,360,000

J7 Prime 2

1,700,000

J5 Pro

1,750,000

J7 Pro

2,300,000

Nokia 6.1

2,150,000

Sony Xa1

1,700,000

Huawei Mate 10 Lite

2,000,000

Huawei Y7 Prime2018

1,750,000

Huawei Honor 9 Lite

1,800,000

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top