تاریخ انتشار: شنبه 1397/06/10 - 14:50
کد خبر: 280254

غلامی:

رصد دقیق بداخلاقی‌ها در مراکز علمی

وزیر علوم گفت: ساماندهی آموزش عالی یک تکلیف قانونی و اولویت است و اجرای آن از سال تحصیلی جدید با تصمیم گیری‌های کارشناسانه آغاز می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور با بیان اینکه آموزش عالی کشور از ۴۰ سال گذشته تاکنون سیر رشد و توسعه در همه ابعاد داشته است، اظهار داشت: بیشتر توسعه کمی دانشگاه‌ها در دهه ۸۰ صورت گرفته و تقاضای ورود به مراکز آموزش عالی علت این توسعه کمی بود، ولی اینگونه توسعه کمی موجب تضعیف امر پژوهش و تحقیق در آموزش عالی شد.

وزیر علوم تقویت بخش آموزشی دانشگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: فضای روان خدمات دهی در دانشگاه‌ها باید حاکم شود و دانشجو درگیر چرخه پیچیده خدمات آموزشی نشود.

وی همچنین بر تحقق اخلاق مداری در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: بداخلاقی و بی اخلاقی در سیستم آموزشی موجب آسیب و اختلال در امور می‌شود و با اینگونه رفتار‌ها برخورد می‌شود.

غلامی افزود: البته این امر در دانشگاه‌های دولتی کمتر دیده شده است و در سایر مراکز علمی نیز اینگونه برخورد‌ها با دقت رصد خواهد شد.

وزیر علوم تاکید کرد: در حوزه ارتباط با جامعه نیز طرح‌های خوبی با وزارتخانه‌های مطرح کشور مانند وزارت دفاع، نفت و سازمان حفاظت محیط زیست اجرا و حلقه ارتباط دانشگاه با جامعه و بازار کار منسجم ترشده است.

غلامی افزود: در ۶ سال گذشته تشکیل پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان رشد خوبی داشت و نقص‌ها و کمبود‌ها را جبران کرد.

وی بر استفاده بهینه از امکانات و شرایط فعلی در دانشگاه‌ها و مراکزآموزش عالی و پژوهشی تاکید کرد و افزود: اشتراک گذاری فضا‌های آموزشی، خوابگاهی و نرم افزاری در اجرای طرح ساماندهی این وزارتخانه انجام می‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر توجه به موسسات آموزش عالی بخش خصوصی اظهار داشت: ضعف‌های احتمالی موجود در این موسسات نباید دستاویز و بهانه‌ای برای ضربه به این موسسات باشد.

غلامی اظهار داشت: این اجلاس برای کاهش نگرانی خانواده‌ها و دانش آموختگان شان در باب اشتغال و آینده کاری برگزار شده و نتایج خوبی خواهد داشت و دانشگاه‌ها باید در این راستا هم افزایی داشته و به خوبی پذیرای تغییرات و برنامه‌های وزارت علوم باشند.

گفتنی است، پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور با محوریت مهارت افزایی و ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه بوعلی سینای همدان در حال برگزاری است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top