تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/06/14 - 09:52
کد خبر: 280818

بفرمائید دانشگاه/ ۲

۱۰ پیشنهاد وسوسه‌انگیزِ محتوای غرفه‌ی استقبال از جدید‌الورودها

۱۰ پیشنهاد وسوسه‌انگیزِ محتوای غرفه‌ی استقبال از جدید‌الورودها

قطعا هر تشکل دانشجویی در سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی را اجرا و کارنامه‌ی قابل ارائه‌ای برای نمایش به دانشجویان جدیدالورود دارد. روز استقبال از جدیدالورودها بهترین روز برای ارائه این دستاوردها است و این دانشجویان بر اساس مشاهدات خود، تشکل مورد نظر را انتخاب می‌کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ تشکل های دانشجویی هرساله همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، برای استقبال هر چه بهتر از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه خود برنامه‌های متنوعی را طرح ریزی می کنند. این برنامه ریزی و استقبال از آن جهت اهمیت دارد که از طرفی تشکل‌های دانشجویی در تلاش آن هستند که با ایجاد فضایی صمیمی و دوستانه، استرس محیط جدیدی به نام «دانشگاه» به وِزه برای دانشجویانی که در شهری غیر از شهر خود قبول شده اند را از بین ببرند و از طرفی به دنبال جذب حداکثری دانشجویان جدیدالورود به تشکل متبوع خود هستند.

بررسی تجربیات تشکل‌های دانشجویی در استقبال از دانشجویان جدیدالورود در سالیان گذشته نشان می دهد تعدادی از برنامه‌ها با موفقیت بیشتری مواجه شده است و برخی هم چندان مورد اقبال قرار نگرفته است. به همین منظور خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به سبک تجربه نگاری و توصیه‌هایی برای تشکل‌های دانشجویی، تجربیات موفق را به تشکل‌های دانشجویی پیشنهاد می‌کند.

تشکل های دانشجویی برای برنامه‌ریزی استقبال از دانشجویان بهتر است از ظرفیت برپایی نمایشگاه و عرضه دستاوردهای تشکل خود در روز استقبال از جدیدالورودها استفاده کنند.

قطعا هر تشکل دانشجویی در سال‌های گذشته برنامه‌های مختلفی را اجرا و کارنامه‌ی قابل ارائه‌ای برای نمایش به دانشجویان جدیدالورود دارد. روز استقبال از جدیدالورودها بهترین روز برای ارائه این دستاوردها است و این دانشجویان بر اساس مشاهدات خود، قضاوت خواهند کرد که کدام تشکل بالغ و اصیل و کدام تشکل یک بار مصرف و غیر قابل اطمینان است.

به طور معمول برای استقبال از دانشجویان جدیدالورود، استقرار یک غرفه برای هر یک از تشکل‌های دانشجویی در دستور کار قرار می‌گیرد و با سلیقه، امکانات و محتوای مورد نظرشان آراسته می‌شود. در ادامه، 10 پیشنهاد برای آرایش غرفه‌ یا نمایشگاه معرفی ارائه می‌شود:

1- تصاویری منتخب از مراسماتی مثل محرم، اعیاد مختلف و... که در سال‌های گذشته برگزار نموده‌اید را در قالب پوستر منتشر نمایید و آن را در معرض دید دانشجویان جدیدالورود قرار دهید.

2- اختراعات دانشجویان عضو تشکل خود را در غرفه‌ای قرار دهید تا در دسترس دانشجویان جدیدالورود قرار گیرد.

3- در صورتی که دانشجویان عضو تشکل‌تان در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها، المپیادها و... مقامی شایسته کسب نموده‌اند، آنها را در نمایشگاه قرار دهید.

4- نشریات و ویژه نامه‌های سال‌های گذشته را در نمایشگاه در دسترس دانشجویان قرار دهید.

5- تهیه پوستر از تصاویر منتخب اردوهای علمی، تفریحی، جهادی و یا زیارتی که برگزار نموده‌اید می تواند فضای نمایشگاه را تغییر دهد.

6- تهیه تصاویری منتخب از مسابقات برگزار شده مثل مسابقات پل ماکارونی، آشپزی و... بسیار جالب است.

7- معرفی کلاس‌های آموزشی و یا کارگاه‌هایی که در سال‌های گذشته برگزار نموده‌اید و نتایج موفقیت آمیزی داشته است می‌تواند برای دانشجویان جدیدالورود جالب توجه باشد.

8- ورزش و علی‌الخصوص فوتبال از آن دست حوزه‌هایی است که همواره مورد استقبال دانشجویان قرار داشته، بنابراین تشکل‌های دانشجویی می‌توانند در نمایشگاه مورد نظر به ورزش و برنامه‌هایی که در سال‌های گذشته داشته‌اند نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

9- در قسمتی از نمایشگاه می‌توانید برنامه‌ها و رویدادهای پیش‌روی تشکل خود را معرفی نمایید.

10- در کنار نمایشگاه مذکور، تشکل‌های دانشجویی می توانند اقدام به برپایی غرفه‌ای جهت پذیرایی از دانشجویان جدیدالورود و خانواده‌های آنها نمایند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top