تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/07/01 - 08:45
کد خبر: 283133

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

تسهیلات و محدودیت‌های دانشجویان برای پیاده‌روی اربعین ۹۷ +جدول

تسهیلات و محدودیت‌های دانشجویان برای پیاده‌روی اربعین ۹۷ +جدول

امسال ثبت نام اعزام کاروانها به صورت یکپارچه از طریق سامانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان انجام می شود و همه دانشجویان می توانند در این سامانه ثبتنام کنند و سامانه با توجه به دانشگاه، شهرستان و استانی که دانشجویان در اطلاعات خود آن را وارد می کنند، بعد از آن کاروان مورد نظر به آنها معرفی می شود.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با پایان عزاداری دهه اول ماه محرم، سیل عظیمی از علاقه مندان به امام حسین(ع) خود را برای مراسم اربعین آماده می کنند؛ این مراسم که کمتر از 37 روز دیگر برگزار می شود برای جمع زیادی دانشجویان نیز دارای اهمیت است و از الان به دنبال هماهنگی های سفر به سرزمین کربلا دارند. سفر اربعین برای دانشجویان نسبت به قشرهای دیگر سختی ها و تسهیلات خاص خود از جمله مسئله سربازی، تسهیلات مالی و... را دارد و اطلاع زودتر از آنها می تواند دوندگی های این سفر را کمتر کند. گفتنی است ستاد اربعین دانشگاهیان که وظیفه ساماندهی سفرهای اربعین دانشگاهیان را به عهده دارد، زیرمجموعه ستاد مرکزی اربعین کشور است و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزارت بهداشت، معاونین فرهنگی دانشگاه‌ها و سازمان بسیج دانشجویی عضو این ستاد هستند.

در ادامه به چهار مسئله مهم دانشجویان برای مراسم اربعین در عراق اشاره شده است:

** دریافت مجوز خروج از کشور دانشجویان مشمول
طبق گفته مسول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی سال گذشته این ستاد توانسته است برای ۵۱ هزار دانشجو مجوز خروج از کشور بصورت کاملا رایگان دریافت کند.

امسال نیز قرار است دانشجویان با کدملی و کد سخا(که از دفاتر پلیس+10 اخذ می شود) به سامانه نظام وظیفه مراجعه کنند و درخواست مجوز خروج خود را ثبت کنند در بخش وثیقه مالی دانشجویان هم می توانند بصورت نقدی مبلغ 3 میلیون تومان پرداخت کنند و هم می توانند گزینه ضمانت سازمانی(ستاد ملی اربعین دانشگاهیان) را انتخاب کنند که ضمانت سازمانی را ستاد ملی دانشگاهیان و بسیج دانشجویی به عنوان شبکه این کار در کل کشور انجام می دهند. که پس از انتخاب این گزینه سامانه نظام وظیفه گزینه کد سخا را نمایش داده که این کد(کد سخا) را با مراجعه به سامانه ستاد اربعین دانشگاهیان و ثبت اطلاعات خود و ضامنشان و تحویل مدارک به دفاتر بسیج دانشجویی سراسر کشور پس از نهایتا ۴۸ساعت پیامکی دریافت می کنند که کد اعتباری ۳ میلیون تومانی صادر شده و می توانند به سامانه(ستاد ملی اربعین دانشگاهیان) مراجعه کرده کد را بردارند و آن را در گزینه کد سخا نظام وظیفه وارد کنند و خروجشان را نهایی کنند؛ در واقع این کد اعتباری کار 3میلیون تومان وثیقه نقدی را انجام می دهد.

بیشتر بخوانید// نرخ بلیت پروازهای اربعین اعلام شد؛ ۲.۴ تا ۲.۷ میلیون تومان

** جزئیات ثبت نام
امسال ثبت نام اعزام کاروانها  به صورت یکپارچه از طریق سامانه ستاد ملی اربعین دانشگاهیان انجام می شود و همه دانشجویان می توانند در این سامانه ثبتنام کنند و سامانه با توجه به دانشگاه، شهرستان و استانی که دانشجویان در اطلاعات خود آن را وارد می کنند، بعد از آن کاروان مورد نظر به آنها معرفی می شود که می توانند با توجه به اطلاعات نمایش داده شده کاروانها، کاروان مورد نظرشان را انتخاب کنند و ثبت نام خود را انجام دهند که برای هر دانشجوی ثبت نامی حداقل یک کاروان نمایش داده خواهد شد،اما ثبت نام در سامانه به معنی ثبت نام نهایی نیست و مرحله نهایی توسط دفاتر بسیج دانشجویی به دانشجویان زائر اطلاع رسانی خواهد شد

گفتنی است ثبت نام مجوز خروج از هفته دوم مهرماه ۸ مهرماه آغاز می شود و ثبت نام کاروانها از ۱۰ مهرماه آغاز می شود.

تسهیلات و محدودیت‌های دانشجویان برای پیاده‌ روی اربعین ۹۷

** هزینه اعزام به پیاده روی اربعین
مسئله هزینه پیاده روی اربعین نیز یکی دیگر از نکاتی است که با توجه به افزایش قیمت ارز و دلار این نگرانی در بین دانشجویان وجود دارد که این موضوع بر روی این سفر نیز تاثیرگذار شود، بر اساس اطلاعیه ها، در مراسم اربعین امسال، عمدتا هزینه، ویزا و نقلیه است اما هزینه اسکان رایگان خواهد بود، ویزای عراق در حال حاضر ۴۱ دلار قیمت گذاری شده که باید زایران مابه التفاوت ریالی آن که در سامانه نیما، سامانه بانک مرکزی مشخص شده و الان ۸هزار ۵۰۰ تومان است را پرداخت کنند که حدودا ۳۵۰ هزار تومان است. اما آنچه که قطعی خواهد بود هزینه مراسم امسال برای دانشجویان عددی در حدود یک میلیون تومان است.

بیشتر بخوانید// اربعین ۹۷ بیش از ۳‌ برابر سال ۹۶ هزینه دارد

** وضعیت وام ها
مسئله وام نیز یکی دیگر از دغدغه های دانشجویان خواهد بود، بر اساس اطلاع رسانی ها، دانشگاه آزاد یک میلیون تومان وام قرض الحسنه برای سفر اربعین به دانشجویان این دانشگاه که در قالب کاروان ها اعزام می شوند پرداخت می کند که ساز و کار ضمانتی خاصی ندارد و وزارت بهداشت مبلغ ۷۰۰ هزار تومان وام عتبات به دانشجویان علوم پزشکی و وزارت علوم  تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان پرداخت خواهد کرد.

پیش بینی می شود امسال حدود ۱۰۰ هزار دانشجو در پیاده روی اربعین شرکت کنند و 1500 دانشجو امسال در خادمی پیاده روی اربعین شرکت می کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top