تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/07/01 - 09:44
کد خبر: 283145

تصاویر اختصاصی از تحصن دانشجویان دندانپزشکی علوم پزشکی شهید بهشتی؛

سیل ورود آقازده‌ها به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؟ +تصاویر

هیئت رئیسه دانشکده اعلام کرده است که از سوی وزارت و دانشگاه به شدت تحت فشار هستند تا زمینه تحصیل حدود ۱۰۰ دانشجوی انتقالی از دانشگاه‌های کشورهای سطح پایینی چون فیلیپین، مجارستان، اسلواکی و ... که بعضا از فرزندان مسئولین کشور می‌باشند، به این دانشگاه را مهیا کنند.

به گزارش خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ارسال نامه سرگشاده‌ای به رئیس این دانشگاه اعتراض خود نسبت به مشکلات عدیده در این دانشکده و برخی فشارهای سیاسی برای تحصیل غیرقانی آقازده‌های خارج‌نشین در این دانشگاه اعلام کردند.

براساس این گزارش، چند هفته پیش بود که دکتر هاشمی، وزیر بهداشت، طی یک دستور فوری انتقال دانشجویان علوم پزشکی از دانشگاه‌های خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل را از سال 2019 ممنوع کرد . این در حالی است که هیئت رئیسه دانشکده دندانپزشکی شهید بهشتی در گفتگو با دانشجویان این دانشکده خبر دادند که از سمت وزارت و دانشگاه به شدت تحت فشار هستند تا زمینه تحصیل حدود ۱۰۰ دانشجوی انتقالی از دانشگاه‌های کشورهایی چون فیلیپین ، مجارستان ، اسلواکی و...که بعضا از فرزندان مسئولین کشور می باشند، به این دانشگاه را مهیا کنند؛ فشاری که به نظر می‌رسد در پی آن است تا قبل از اجرایی شدن دستور فوری وزیر ، پرونده انتقال این دست از آقازده‌ها از دانشگاه‌های بی اعتبار خارجی به دانشگاه شهید بهشتی (برترین دانشگاه کشور در حوزه دندانپزشکی)بسته شود!

سیل ورود آقازده‌ها به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؟
 

در بخشی از این نامه چنین آمده است: «در کنار همه‌ی این مشکلات، به تازگی بحث ورود دانشجویان تکمیلی نیز مطرح شده است. طرحی که اساساً و  به اذعان همه‌ی اساتید و خبرگان دانشکده نتیجه‌ای جز شکست برای دانشکده دندانپزشکی شهیدبهشتی و نزول جایگاه آن نخواهد داشت. برای اطلاع شما عرض می‌کنیم که پذیرش این دانشجویان که به دانشکده تحمیل‌شده‌اند، حداقل شرایط لازم و موجود در آیین‌نامه را نیز ندارند. بدون شک ورود این دانشجویان به دانشکده ضمن افزایش بار مشکلات موجود زمینه‌ساز مشکلات دیگری در شکل برخورد دانشجویان با یکدیگر خواهد بود.
لازم به ذکر است ما دانشجویان دندانپزشکی شهیدبهشتی این دانشکده را خانه‌ی خود می‌دانیم و در جهت اعتلای آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. لذا آمادگی خود را جهت همکاری به منظور حل مشکلات و حمایت از هر برنامه‌ای که در جهت رفع مشکلات موجود باشد اعلام می‌کنیم. بدیهی است همه دانشجویان دانشکده در مقابل هر طرحی که نتیجه‌ی آن نزول جایگاه علمی دانشکده و تخریب این خانه باشد ایستادگی خواهند کرد.»

همچنین از دقایقی پیش نیز دانشجویان و دستیاران تخصصی دندانپزشکی این دانشگاه در اعتراض به این موضوع دست به تحصن زده اند و اعلام کرده اند تا زمانی که هیئت‌رئیسه دانشگاه پاسخ شفافی به این رانت ندهند دست از تحضن برنخواهند داشت.

سیل ورود آقازده‌ها به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؟ +تصاویر

سیل ورود آقازده‌ها به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؟ +تصاویر

سیل ورود آقازده‌ها به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؟ +تصاویر

سیل ورود آقازده‌ها به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؟ +تصاویر

متن نامه اعتراضی دانشجویان به این شرح است:

بسمه‌تعالی

جناب آقای دکتر آقاجانی
ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

با سلام

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی یکی از دانشکده‌های برتر آموزش دندانپزشکی است که در طول تاریخ، همواره مسئولیت آموزش عده‌ی کثیری از دندان‌پزشکان خبره کشور را عهده‌دار بوده و هرساله نیز میزبان دانشجویانی است که با تلاش بسیار و انگیزه‌ی فراوان و با هدف تحصیل رشته دندانپزشکی در یکی از بهترین دانشکده‌های کشور وارد این دانشکده می‌شوند. همان‌طور که مستحضرید این روزها دانشکده دندانپزشکی حال خوشی ندارد و مشکلات فراوان دانشکده، انگیزه‌ی دانشجویان سخت‌کوش دانشکده را برای تحصیل و کمک به درمان بیماران از بین برده است.

با توجه به مشکلات مالی دانشکده، متأسفانه تأمین مواد و تجهیزات لازم که برای استفاده در آموزش و درمان ضروری است با مشکلات فراوانی روبرو شده است. از طرفی خرید این تجهیزات به‌ وسیله دانشجویان نیز بار مالی فراوانی را به دانشجویان و خانواده آن‌ها تحمیل خواهد کرد.

در ضمن با تعطیلی پردیس جمال‌زاده به علت مشکلات مالی و عدم تکمیل ساختمان دربند برای دانشجویان پردیس، تعداد زیادی از این دانشجویان نیز که دانشگاه وظیفه‌ی تأمین شرایط آموزشی مناسب را برای آن‌ها دارد، وارد دانشکده اصلی شده‌اند. این امر ضمن اینکه به حل مشکل دانشجویان پردیس کمکی نکرده است، بر مشکلات دانشجویان دانشکده اصلی نیز افزوده است. مشکلی که پیش از این نیز بارها از سوی دانشجویان و هیئت‌رئیسه مطرح شده ولی تاکنون راه حل مناسبی برای آن اندیشیده نشد تا که به اینجا رسید.

در کنار همه‌ی این مشکلات، به تازگی بحث ورود دانشجویان تکمیلی نیز مطرح شده است. طرحی که اساساً و  به اذعان همه‌ی اساتید و خبرگان دانشکده نتیجه‌ای جز شکست برای دانشکده دندانپزشکی شهیدبهشتی و نزول جایگاه آن نخواهد داشت. برای اطلاع شما عرض می‌کنیم که پذیرش این دانشجویان که به دانشکده تحمیل‌شده‌اند، حداقل شرایط لازم و موجود در آیین‌نامه را نیز ندارند. بدون شک ورود این دانشجویان به دانشکده ضمن افزایش بار مشکلات موجود زمینه‌ساز مشکلات دیگری در شکل برخورد دانشجویان با یکدیگر خواهد بود.

لازم به ذکر است ما دانشجویان دندانپزشکی شهیدبهشتی این دانشکده را خانه‌ی خود می‌دانیم و در جهت اعتلای آن از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد. لذا آمادگی خود را جهت همکاری به منظور حل مشکلات و حمایت از هر برنامه‌ای که در جهت رفع مشکلات موجود باشد اعلام می‌کنیم. بدیهی است همه دانشجویان دانشکده در مقابل هر طرحی که نتیجه‌ی آن نزول جایگاه علمی دانشکده و تخریب این خانه باشد ایستادگی خواهند کرد.

از جنابعالی نیز به عنوان عالی‌ترین مقام دانشگاه و کسی که بدون شک سهم بسیاری در پیشرفت این دانشکده خواهد داشت خواهشمندیم در این مسیر همراه دانشجویان باشید. امید است بتوانیم با همفکری و بهره‌گیری از نظرات دلسوزان و خبرگان این دانشکده مشکلات موجود را از پیش روی مسیر اعتلای این خانه و خانواده برداریم.

دانشجویان و دستیاران تخصصی دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
M
1397/12/14 - 10:47

خداوند از هر چیزی که بگذره از حق الناس نمیگذره به خدا میسپاریمشون
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top