تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/07/03 - 11:37
کد خبر: 283549

مسئولان آموزش عالی کشور و دانشجویان مستعد، امکانات ورزشی دانشگاه‌ها را جدی بگیرند؛

بدون دلال‌ها جهانی شوید

بدون دلال‌ها جهانی شوید

دانشگاه به راحتی ظرفیت دیده شدن را در اختیار استعدادهای درخشان قرار می‌دهد اما در بیرون از دانشگاه، پای دلالان و سوداگران و دست‌های پشت پرده‌ی ورزش‌های حرفه‌ای کشور باز می‌شود. جایی که بدون پارتی، امکان پیشرفت در هیچ رشته‌ ورزشی به ویژه رشته‌های تیمی تقریبا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دوران دانشجویی برای دانشجویان به ویژه جدیدالورودها، فعالیت‌های ورزشی است. هر دانشگاهی با توجه به امکانات موجود، شرایطی را برای فعالیت‌های ورزشی دانشجویان فراهم می‌کند. از ورزش‌های انفرادی مانند شنا و بدنسازی گرفته تا فوتبال و والیبال و سایر ورزش‌های تیمی که هر کدام اقتضائات خاص خود را دارد.

در بین دانشجویان نسبت به این فعالیت‌های ورزشی دو نگاه وجود دارد. نگاه اول مبتنی بر تفرح صرف است که فقط برای پر کردن اوقات فراغت مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرد. اکثر دانشجویانی که از امکانات ورزشی دانشگاه استفاده می‌کنند هم به این نگاه نزدیک‌تر هستند. البته که دانشجویان غیر بومی و خوابگاهی، فرصت بیشتری برای استفاده از این امکانات ورزشی در اوقات فراغت را دارند.

نگاه دوم کاملا کاربردی و آینده‌نگر است. دانشجویانی که برای کسب مهارت و فعالیت جدی در یک یا چند رشته‌ی ورزشی خاص پا به میدان می‌گذارند و جلو می‌روند. دانشجویانی که تصمیم می‌گیرند یک ورزش را به طور حرفه‌ای آغاز کنند و در مسیر آن پیشرفت کنند و حتی به سطوح ملی و جهانی نیز قدم بگذارند. این مسئله اما بیشتر مبتلا به ورزش‌های تیمی در دانشگاه است چرا که اراده‌ی جمعی و تمرین و حضور مربی و فضای تمرین و ورزش، از محرک‌های اصلی این مسئله است.

دوران دانشجویی به واسطه‌ی اینکه دانشجویان در یک محیط فرهیخته و آموزشی به سر می‌برند، فرصت خوبی برای شناخت استعدادها، برنامه‌ریزی برای آینده و همچنین استفاده‌ی بهینه از امکانات رفاهی دانشگاه خود دارند. همین مسئله هم ممکن است باعث تغییر یا تعیین اصلی مسیر زندگی آن‌ها شود. دانشجویانی که اگر انتخاب درستی انجام دهند، امکان پیشرفت تا سطوح ملی و جهانی را نیز پیدا می‌کنند. به عبارت دیگر دانشگاه یکی از محل‌های مهم استعدادیابی ورزشی دانشجویان است. چه بسیار دانشجویانی که از مسیر دانشگاه به رشته‌ی مورد علاقه و نزدیک به استعدادشان هدایت شده و تا رتبه‌های برتر ملی و جهانی پیش‌رفته‌اند.

اتفاقا در ورزش‌های تیمی، امکان پیشرفت برای دانشجویان به سطوح بالاتر بیشتر است. ورزش‌های تیمی در دانشگاه به واسطه‌ی وجود حجم بالای استعدادهای جوان و انرژی مضاعف، محل بسیار مناسبی برای پیشرفت و دیده‌شدن یک به یک استعدادهای درخشان و برتر است. چاشنی انگیزه را نیز حتما به موارد فوق اضافه کنید.

تیم‌های دانشگاهی در رشته‌های مختلف ورزشی، مرتبا در لیگ‌های شهری، استانی و کشوری شرکت می‌کنند و دست آخر نیز تیم ملی دانشجویان متشکل از تجمیع استعدادهای برتر و خاص در هر رشته‌ی ورزشی، به مسابقات قاره‌ای، جهانی و حتی المپیادهای ورزشی ویژه‌ی دانشجویان راه پیدا می‌کنند.

این ظرفیت به تنهایی می‌تواند فرصتی برای شناسایی استعدادهای برتر و استفاده از آن‌های در سایر عرصه‌ها و میادین مهم ورزشی شود و اینگونه یک یا چند ورزشکار حرفه‌ای وارد چرخه‌ی ورزش کشور شوند.

این مسیر اما تفاوت‌هایی با سایر مسیرهای ورود یک ورزشکار به چرخه‌ی ورزش حرفه‌ای کشور دارد. دانشگاه به راحتی این ظرفیت را در اختیار استعدادهای درخشان قرار می‌دهد اما در بیرون از دانشگاه، پای دلالان و سوداگران و دست‌های پشت پرده‌ی ورزش‌های حرفه‌ای کشور باز می‌شود. جایی که بدون پارتی و آشنایی، امکان پیشرفت در هیچ یک از رشته‌های ورزشی به ویژه رشته‌های تیمی تقریبا وجود ندارد.

برای دانشجویانی که علاقه‌ی بسیاری برای رسیدن به این مرحله از ورزش حرفه‌ای را دارند، بهترین مسیر برای پیشرفت و دیده شدن، حضور در تیم‌های دانشگاهشان است. پس فرصت را از دست ندهید و حداقل برای تفریح هم که شده، بعد از ورود به دانشگاه و انجام امور آموزشی و روی روال افتادن فعالیت‌های درسی، به سراغ امکانات ورزشی دانشگاه، نحوه‌ی عضویت در تیم‌های مورد علاقه و ... بروید تا از این غافله عقب نمانید.

* گزارش از امیرمحمد بهشت‌آئین

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top