تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/07/09 - 19:08
کد خبر: 284486

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خطاب به وزیر بهداشت:

ادبیات توهین‌آمیز شما باعث حیرت همگان شد/ از دانشجویان عذرخواهی کنید

ادبیات توهین‌آمیز شما باعث حیرت همگان شد/ از دانشجویان عذرخواهی کنید

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه‌ای خطاب به قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت اعلام کرد: ادبیات متفرعنانه و توهین آمیز شما در پاسخ به دانشجویان باعث حیرت همگان شد و ثابت کردید ادعا‌های اعضای دولت مبنی بر نقدپذیری شعاری توخالی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در چند روز گذشته حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت در تالار شهدا و در نشست با دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اهواز در واکنش به دانشجویانی که نقدهای منصفانه ای را به دولت و وزیر بهداشت داشتند، سخنان توهین آمیزی را به آنها نسبت داد: «من جانباز هستم؛ اما پرونده جانبازی ندارم. فرزندانم بدون سهمیه پزشکی قبول شده اند و هیچ کدام از نزدیکانم بخاطر من بجایی نرسیده اند و حتی بعضا محروم هم شده‌اند. با این رفتارهایی که می کنید به کجا می خواهید برسید؟ کدام ریشه ها را دارید می زنید؟ یک ذره فکر کنید هفته گذشته این بچه‌هایی که مزدور عربستان شدند و به روی هم استانی های خود اسلحه گرفتند، چقدر شما در این مسئله سهم داشتید؟! چقدر تهمت زدید و سیاه نمایی کردید؟ از تتلو حمایت کردید؛ ما را تخریب کردید. اگر دین ندارید؛ لااقل یک ذره عقل داشته باشید. چرا می گویید تکفیری؟ تکفیری شمایید. ما کجا آدم های واداده ای هستیم؟ ما سابقه مان مشخص است. دست بردارید. کشور را نابود می کنید. اگر ایران تجزیه شود، ننگش به نام شما ثبت خواهد شد.»

پس از این سخنان و واکنش های مختلفی که از طرف جریان های دانشجویی صورت گرفت، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت دولت دوازدهم نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

شما حالا وزیر هستید، دیگران باید اطاعت بکنند، چشم بسته باید اطاعت بکنند؟ شما وکیل هستید، دیگران باید از شما اطاعت بکنند و چشم بسته هم باشند؟ این همه براى این است که انسان خودش را نساخته. اگر انسان خودش را ساخته بود، هیچ بدش نمى‏ آمد که یک شخصی هم به او انتقاد کند؛ اصلًا بدش نمى‏ آمد، از انتقاد بدش نمی‌آمد. امام خمینی (ره)

جناب آقای دکتر قلضی زاده هاشمی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

پیرو حضور حضرت عالی در یک جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه جندی شاپور، مواضع اعضای این انجمن که درد دل منصفانه توده‌های رنج کشیده مردم در شرایط سخت کنونی بود را بیان کرد.

در مقابل، اما شما ضمن ارائه آمار‌های یکطرفه و ناقص و با فرار از پاسخگوئی، ثابت کردید در مدیریت وضعیت نابسامان دارو و درمان کشور ناتوانید. اما آنچه باعث تعجب و حیرت همگان شد برخورد و ادبیات متفرعنانه و توهین آمیز شما در پاسخ به دانشجویان بود. ثابت کردید ادعا‌های اعضای دولت مبنی بر نقدپذیری و داشتن سعه صدر شعاری توخالی است و در عمل به آزادی بیان اعتقادی ندارید! البته شناخت ما از رفتار‌های نادرست اعضای کابینه سابقه‌ای طولانی دارد.

در دولتی که وزیر راه و شهرسازی میکروفون از دست خبرنگار می‌گیرد، وزیر جهاد کشاورزی به جای پاسخگوئی سبوس به خورد کشاورزان می‌دهد، وزیر فرماندار دولت را «بیشعور» می‌خواند، چندان دور از انتظار نیست که وزیر بهداشت دانشجویان منتقد خود را «فرقانی»، «تکفیری»، «بی دین» و «بی عقل» بنامد؛ و چه جای گله و شکایت از شماست است وقتی رئیس دولت در این امر پیشتاز است و منتقدینش را با هزار توهین می‌نوازد.

به جناب عالی یادآوری می‌کنیم دانشجوئی که به او توهین کرده اید عضوی از خانواده بزرگ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور است که برخلاف برخی تشکل‌های دولت ساخته مورد حمایت جنابتان نه تاکنون قانون شکنی کرده اند و نه مجیزگوی اصحاب قدرت شده اند.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور، سکوت در برابر شکستن حریم دانشجو و دانشگاه و تشکل‌های انقلابی را جایز نمی‌داند و قاطعنانه از حقوق قانونی دانشجویان و دفاتر انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دفاع می‌کند. در همین راستا امیدواریم به واسطه رفتار نادرست خود از دانشجویان عذرخواهی کنید.

به خاطر داشته باشید که تحمل انتقادات و داشتن سعه صدر توصیه رهبر انقلاب، شعار و وظیفه قانونی شماست. در غیر اینصورت حق شکایت قانونی را برای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور محفوظ می‌دانیم و امیدوارم جایگاه و منصب شما مانع از پیگیری این مسئله نشود.

در پایان تاکید می‌کنیم که جریان دانشجویی با مطالبه گری معنا پیدا می‌کند و ما آنچه درست تشخیص می‌دهیم را بدون در نظر گرفتن ملاحظات سیاسی و نظرات اصحاب قدرت بیان می‌کنیم. از شما انتظار می‌رود مطابق قانون اساسی از حق اظهار نظر آزادانه و انتقاد و اعتراض به مسئولان کشور حراست نمائید.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور
والسلام علیکم و رحمه الله

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top