تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/07/10 - 23:44
کد خبر: 284668

رئیس دانشگاه اراک:

دانشگاه اراک با کمبود شدید فضای خوابگاهی مواجه است

رئیس دانشگاه اراک گفت: در حال حاضر دانشگاه اراک با کمبود شدید فضای خوابگاهی مواجه بوده و این مشکل سبب انصراف ۳۰ درصد از پذیرفته‌ شدگان این دانشگاه در سال جاری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سعید حمیدی روز سه شنبه در نشست روسای دانشگاه های استان مرکزی در اراک، با اشاره به مسائل و مشکلات دانشگاه اراک بیان کرد: در دانشگاه اراک امسال ۲۱۰۰ ثبت نام انجام شده که از این میزان ۴۰ درصد مربوط به تحصیلات تکمیلی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از مشکلات و معضلات این دانشگاه نداشتن خوابگاه دولتی است، حدود ۳۰ درصد از پذیرفته‌ شدگان دانشگاه در سال تحصیلی ۹۷ از ثبت نام منصرف شدند.

رئیس دانشگاه اراک اضافه کرد: امسال ما توانسته ایم یک خوابگاه خصوصی ۵۰۰ نفری را افتتاح کنیم، همچنین دو خوابگاه نیمه تمام را نیز باید به انجام برسانیم و اولویت تکمیل خوابگاه‌ها و پروژه‌ های نیمه تمام این دانشگاه است.

حمیدی عنوان کرد: خواستار این هستیم که از اعتبارات حوزه متوازن سازی به دانشگاه کمک شود تا بتوانیم از مشکلات ساختاری و مشکلاتی که در زمینه فضای فیزیکی وجود دارد نجات پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: این دانشگاه از نظر تجهیزات دانشگاهی در شرایط خوبی قرار ندارد و تجهیزاتی که خریداری کرده مربوط به ۱۵ سال پیش است، باید تجهیزات آزمایشگاهی بروز برای این دانشگاه تهیه شود.

رئیس دانشگاه اراک در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد اتاق‌های فکر توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در استان های مختلف اظهار داشت: این اقدام با هدف افزایش جنبش مردم و نخبگان در حل مشکلات کشور در دستور کار قرار گرفته است.

حمیدی با بیان ماموریت‌های استانی این طرح گفت: برگزاری نشست های سیاست محور برای توسعه استان‌ها، شناسایی و شبکه سازی، توسعه سیاست های کاربردی و تعامل دستگاه های مربوطه با دانشگاه ها از مهم ترین اهداف و ماموریت‌های استانی این طرح است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط و مشکلات موجود متاسفانه هیچ اعتبار و بودجه‌ای برای انجام پژوهش و اقدامات فاخر در این زمینه وجود ندارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top