تاریخ انتشار: شنبه 1397/07/28 - 08:55
کد خبر: 287073

واکنش عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به اتفاقات دانشگاه ایلام؛

توهین عضو فراکسیون امید به یک تشکل دانشجویی حتی غیرهمسو محکوم است

توهین عضو فراکسیون امید به یک تشکل دانشجویی حتی غیرهمسو محکوم است

از عقیده ما، توهین و سلب آزادی نقد حتی از تشکل های غیرهمسو محکوم است و البته متاسفانه پشیمانی این دوستان از انتخابشان، سودی برای مردم ندارد. تنها از آقای خاتمی که الحق امید را در کشور زنده کردند، انتظار میرود، حداقل وظیفه خود در قبال مردم ایران را برعهده بگیرند.

 به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، هفته گذشته بود که مناظره ای در دانشگاه ایلام با حضور حمید رسایی و جلال میرزایی در دانشگاه ایلام برگزار شد. در بخشی از این برنامه نماینده تشکل اصلاح طلب(خط امام) این دانشگاه انتقادات دانشجویی(فیلم کامل سخنرانی نماینده تشکل) نسبت به جلال میرزایی نماینده این استان و عضو فراکسیون امید بیان کرد که با واکنش عجیب این نماینده روبرو شد، این نماینده خطاب به این تشکل می گوید تا آخر سال تشکل شما حذف خواهد شد(فیلم این اظهارات از اینجا)، همین مسئله با واکنش هایی روبرو شد، سیدحمیدرضا مجتبوی مسئول واحد سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در این رابطه به «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: "تهدید تشکل دانشجویی اصلاح طلب ایلام توسط جلال میرزایی، نماینده لیست امید، از نکات قابل توجه و عجیبی است که تنها در این سال ها میتوانیم شاهد باشیم. اینکه با گذشتن خرشان از پل، حتی به یاران خود هم رحم نمیکنند از چیزهایی است که پیش از این فقط از شاهان خون ریز در صد ها سال قبل شاهد بودیم و اکنون بعد این همه مدت، درحال تکرار شدن است. براین اساس، باید پرسید مسئولیت رفتار این نماینده و دیگر نمایندگان بر عهده چه کسی است؟ سوال اصلی متوجه تشکل های اصلاح طلب است که در بحران هویتی و شکست سیاسی قرار گرفته اند".

بیشتر بخوانید// تهدید نماینده فراکسیون امید خطاب به تشکل دانشجویی

او افزود: "به نظر من، تشکل های دانشجویی اصلاح طلب گیج و گنگ شده اند. نمیدانند‌ چه موضعی درقبال حامیان بگیرند. از روحانی عبور کردن سخت است چون هنوز تصاویر حمایت هایشان از روحانی در اذهان همگان هست؛ و ماندن با روحانی سخت تر که نه دنیایشان را آباد کرد و نه دینشان را و نه حتی حق نقد بدیشان میدهد. فکر میکنم عموم مردم با من هم عقیده باشند که رییس جمهور، جالبترین شخصی است که به عمرمان دیده ایم. دم از نقد رسول الله و امام زمان میزند ولی نمیتوان بگویی بالای چشمت ابرو است که نتیجه اش شکایت و زندان است".

این عضو انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر ادامه داد: "باید به خاطر بیاوریم که این ها نتیجه تکرار چه کسی است و چرا این روزها صدایش در نمی آید؟ این سوال ملت است. به صحبت اصلی برگردم. ۳۵ تشکل اصلاح طلب نامه میزنند و از خاتمی با احتیاط انتقاد میکنند چون نمیدانند اگر او را کنار بگذارند چه کنند و اگر با او بمانند چطور رسوایی و افتضاح تکرارشان را جمع کنند؟"

مجتبوی ادامه داد: "توصیه من برای اصلاح طلبان این است که از مردم معذرت بخواهند و سعی کنند عقبه از دست رفته شان را بازسازی کنند. سعی کنند بفهمند اصلاح طلبی اگر واقعا دنبال اصلاح است، اول از همه انتقاد پذیری را تمرین می کند و بعد تکرار. سعی کنند بفهمند نتیجه رفتارشان جز خسران و خسارت برای مردم نبوده‌ و بدنبال رفع آن برآیند که در این صورت است که میتوانند پرچم اصلاح را در کشور بدست خود بگیرند. معنای اصلاح، قطعا چیزی نیست که امروزه دست اصلاح طلبان است. از عقیده ما، توهین و سلب آزادی نقد حتی از تشکل های غیرهمسو محکوم است و البته متاسفانه پشیمانی این دوستان از انتخابشان، سودی برای مردم ندارد. تنها از آقای خاتمی که الحق امید را در کشور زنده کردند، انتظار میرود، حداقل وظیفه خود در قبال مردم ایران را برعهده بگیرند و از یاران خود درخواست اندک مقدار سعه صدر کنند تا کمتر شاهد گونی های علی مطهری، تهدیدات جلال میرزایی و رفتارهای نامناسب دولت آقای روحانی در راه ندادن دانشجویان به سخنرانی در خانه خودشان باشیم".

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top