تاریخ انتشار: شنبه 1397/08/26 - 17:43
کد خبر: 290756

شهبازی:

مخالفت با FATF نتیجه کار تشکل‌های دانشجویی بود

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: با کمک دانشجویان توانستیم ۱۲۰ نماینده‌ مخالف FATF داشته باشیم و این نتیجه‌ کار‌هایی است که تشکل‌های دانشجویی انجام دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ صادق شهبازی، دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی در حاشیه حضور و دیدار با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفت: دانشگاه برای دانشجویان جای کار خراب کردن و کار یاد گرفتن است، قطعا انتظاری نیست از یک دانشجو که قطعا تمام اقداماتش بدون نقص باشد.

شهبازی افزود: دانشجویان باید اقیانوسی به عمق یک سانتی متر باشند، باید دانشجویان در هر زمینه‌ای بتوانند چند جمله‌ای حرف بزنند و اظهار نظر کنند؛ البته برخی از مسائل به‌‎عنوان مسائلی مبنایی نیاز دارد که بیشتر بهش پرداخته شود.

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به دانشجویان اول انقلاب گفت: دانشجویان اول انقلاب یا می‌خواندند یا فعالیت می‌کردند، دانشجوی امروز جامعه هم باید به همین شکل باشد؛ از نظر من برای هر دانشجوی مومن و انقلابی واجب است که دو کتاب، «جدال دو اسلام» و «طرح کلی اندیشه اسلامی» را یکبار بخواند.

وی اظهار کرد: دانشجویان نیاز دارند که نسبت به مبانی انقلاب اسلامی شناخت کاملی داشته باشند؛ برای این موضوع نیاز است به صحبت‌های امام و رهبری رجوع کنیم و مبانی انقلاب اسلامی را مورد بازخوانی قرار دهیم.

شهبازی با اشاره به ظرفیت رحیم پورازغدی گفت: دانشجویان نباید استاد رحیم پورازغدی را شوخی بگیرند، نیاز است که دانشجویان به صحبت‌های ایشان رجوع کنند، استاد رحیم پورازغدی از نظر بنده جمع مطهری و شریعتی است، البته منهای تمام اشکالاتی که آن‌ها داشتند.

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی به یک وظیفه تشکل‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: دانشجویان باید در فضای دانشگاه، نوشتن و مدیریت کردن را یاد بگیرند؛ وظیفه‌ تشکل‌های دانشجویی این است که به دانشجویان این موضوعات را یاد بدهد.

وی بیان کرد: باید به تشکل‌های دانشجویی به صورت واقع بینانه نگاه کرد، تشکل دانشجویی می‌تواند گفتمان بسازد و مطالبه کند؛ قطعا تشکل‌های دانشجویی نمی‌توانند همه چیز را تغییربدهند  و همه ی مشکلات را حل کنند.

شهبازی با اشاره به عملکرد جنبش دانشجویی در موضوع FATF گفت: در موضوع FATF تشکل‌های دانشجویی پیروز شدند، در مجلسی که مدعی انقلابگری بود فقط ۶۹ نماینده مخالف برجام وجود داشت، اما در مجلس فعلی که تفکرش معلوم است، با کمک دانشجویان توانستیم ۱۲۰ نماینده‌ی مخالف FATF داشته باشیم و این نتیجه‌ی کار‌های است که تشکل‌های دانشجویی انجام دادند.

دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی ادامه داد: در موضوع FATF، منطق کارشناسی دانشجویان به مسئولین غلبه کرد تا جایی که وزیر امور خارجه در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که ما نمی‌توانیم تضمین بدهیم که با FATF مشکلات کشور حل می‌شود.

وی بیان کرد: از سال ۸۷ و مسئله‌ خانه نشینی رئیس جمهور سابق  تا امروز حزب اللهی‌ها فقط در مسئله‌ FATF توانستند به موفقیت دست یابند.

شهبازی در پایان گفت: در تشکل‌های دانشجویی دانشجویان باید سعی کنند که عملیات‌های کوچک موفق داشته باشند، مثلا در مشهد دانشجویان باید راه بیفتند و بروند کارخانه‌های کوچکی که نیاز به احیا دارند را کمک کنند؛ این یعنی طراحی یک عملیات کوچک، اما موثر، قطعا این اقدامات باعث زنده ماندن تشکل دانشجویی می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top