تاریخ انتشار: دوشنبه 1397/09/19 - 19:39
کد خبر: 293820

نشریه دانشجویی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان منتشر شد؛

تبلور امید به آینده، مسیری که از دانشگاه می‌گذرد +دانلود

تبلور امید به آینده، مسیری که از دانشگاه می‌گذرد +دانلود

جنبش دانشجویی یکی از اقشار بیدار جامعه است و در طول تاریخ ثابت کرده که می‌تواند به عنوان پیش‌قراول مردم قرار گیرد؛ علت آن هم این است که جامعه به دانشگاه و دانشگاهیان، نگاهی نخبگانی، روشنفکر و تعهد توام با تخصص دارد. به همین دلیل است که دانشگاه می‌تواند به راحتی در جامعه تاثیرگذار باشد.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در حال و هوای متلاطم این روزهای فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور، شاید مرور برخی نظرات و حتی نوآوری‌های جالب در گوشه و کنار محافل دغدغه‌مند و دانشجویی و بررسی کارهای خودجوش و تمیز جوانان، ابعاد جدیدی از ابتکار عمل را روبروی ما قرار دهد. یکی از این بسترها، نشریات دانشجویی است که به قلم دانشجویان از دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور هر روز چاپ شده و در فضای دانشگاه و بین دانشجویان منتشر می‌شود.

در جدیدترین مورد، نشریه دانشجویی همشاگردی که توسط اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان منتشر می‌شود، ویژه‌نامه‌ای پیرامون روز دانشجو منتشر کرده است. ویژه‌نامه‌ای که تیتر اول آن به قلم متین منتظمی درباره ایجاد تحول ساختاری در جمهوری اسلامی  تنظیم شده است.

نشریه همشاگردی


برای دریافت فایل کامل نشریه روی عکس کلیک کنید

 

در بخش مهمی از این مطلب آمده است: جنبش دانشجویی در 40 سال گذشته فراز و فرودهای بسیاری داشته و در بسیاری از نقاط عطف انقلاب اسلامی توانسته است سربلند بیرون بیاید. جنبش دانشجویی به صورت کلی باید در دو بعد موثر و فعال باشد. اولین و مهمترین بخش آنجاست که جنبش دانشجویی به مردم متصل شده و بتواند مطالبه مردمی از مسئولین داشته باشد تا این فاصله ایجاد شده توسط برخی مسئول نماهای کشور را حذف کرده و جامعه را در مسیر درست خود قرار دهد و از طرفی با همین نگاه بلندگوی مستضعفین نیز باشد. «دانشجو موذن جامعه است» بهترین جمله‌ای است که می‌تواند صفر تا صد این بخش فعالیت دانشجویی را معنا بخشد.

متن کامل این مطلب را در ادامه می‌خوانید:

جنبش دانشجویی یکی از اقشار بیدار جامعه است و در طول تاریخ ثابت کرده که می‌تواند به عنوان پیش‌قراول مردم قرار گیرد؛ علت آن هم این است که جامعه به دانشگاه و دانشگاهیان، نگاهی نخبگانی، روشنفکر و تعهد توام با تخصص دارد. به همین دلیل است که دانشگاه می‌تواند به راحتی در جامعه تاثیرگذار باشد.

جنبش دانشجویی در 40 سال گذشته فراز و فرودهای بسیاری داشته و در بسیاری از نقاط عطف انقلاب اسلامی توانسته است سربلند بیرون بیاید. جنبش دانشجویی به صورت کلی باید در دو بعد موثر و فعال باشد. اولین و مهمترین بخش آنجاست که جنبش دانشجویی به مردم متصل شده و بتواند مطالبه مردمی از مسئولین داشته باشد تا این فاصله ایجاد شده توسط برخی مسئول نماهای کشور را حذف کرده و جامعه را در مسیر درست خود قرار دهد و از طرفی با همین نگاه بلندگوی مستضعفین نیز باشد. «دانشجو موذن جامعه است» بهترین جمله‌ای است که می‌تواند صفر تا صد این بخش فعالیت دانشجویی را معنا بخشد.

اما دومین بعدی که جنبش دانشجویی و به تبع آن دانشگاه باید در آن مسیر موثر واقع گردد اندیشه‌سازی است. عدم اندیشه‌سازی در جامعه همیشه باعث شده تا ثبات اقتدار در کشور کاهش یافته و مفسدین به راحتی بتوانند با دست بردن در ساختار شناور یا ایجاد مسیرهای دور زنی برای قانون شیب فساد را به نفع خود تغییر دهند.

دانشجو به عنوان قشر آگاه جامعه و کسی که در محیط تفکر و تعقل در حال تحرک است می‌تواند بهترین نگاه را برای تحول، به جامعه تزریق نماید که البته نباید از این نکته غافل شد که چاشنی انقلابی گری و حرکت در حوزه انقلاب بسیار مهم است؛ چرا که فعالیت در غیر این مسیر آثار جبران ناپذیری خواهد داشت و حتی به صراحت می‌توان گفت که به سرمنزل مقصود نخواهد رسید.

علت بسیاری از مشکلات جامعه کنونی عدم وجود نگاه انقلابی و تحول‌ساز در ساختار است چراکه ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران نیازمند یک تحولی است که با مبنای علمی جمهوری اسلامی ایران نوشته شده و اجرا شود و یا به عبارتی مختص همین جامعه باشد. به نظر در بهترین حالت جنبش دانشجویی وظیفه دارد به این تحول سختاری بیندیشد و در طول یک سال برنامه مدون خود راجع به این مسئله را ارئه نماید تا یک تئوری و اندیشه خاص جمهوری اسلامی ایران با محوریت ولایت مطلقه فقیه و مختص سیاست‌های حکومت جمهوریت و اسلامیت ایجاد نماید.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top