تاریخ انتشار: شنبه 1397/10/08 - 22:30
کد خبر: 296225

جذب دانشجوی بین‌المللی در دانشگاه علوم پزشکی گلستان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان از اجرای سه پروژه مرکز ترومای بیمارستان پنج آذر، پردیس بین‌الملل خودگران دانشگاه علوم پزشکی گرگان و سلامت کده طب سنتی این استان خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمد نعیمی، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حاشیه تور رسانه‌ای بازدید از پروژه‌های در حال ساخت این دانشگاه، گفت: ساخت مرکز تروما در بیمارستان پنج آذر گرگان از اردیبهشت سال گذشته آغاز شده و زمان پیش بینی شده برای کل این پروژه حدود ۱۳ ماه بوده است.

نعیمی با بیان اینکه ۸۴ میلیاردتومان برای تکمیل این پروژه و تجهیز کامل آن نیاز است، افزود: تاکنون ۳۸ میلیارد تومان برای ساخت و ۱۶ میلیارد تومان برای تجهیزات آن هزینه شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه فاز ساختمانی این مرکز تا ۲۰ روز دیگر تکمیل می‌شود، افزود: با تکمیل این پروژه ۱۴۰ تخت به ظرفیت درمانی استان افزوده می‌شود که از این تعداد ۶۰ تخت اورژانسی، ۴۰ تخت در بخش بستری، چهار اتاب عمل و ۱۲ آی سی یو خواهد بود.

وی ادامه داد: طبقه پنجم این پروژه نیز برای برگزاری کلاس‌های دانشگاهی درنظر گرفته شده است.

نعیمی گفت: در بیمارستان پنج آذر گرگان قبلا ظرفیت کل اورژانس در بخش فوریت ۸ تخت و در بخش بستری اورژانس ۲۰ تخت بود که این میزان به ۴۲ تخت بستری و ۲۰ تخت فوریت افزایش یافت و همچنین ۲ اتاق ایزوله که قبلا در اورژانس وجود نداشت به آن اضافه شد.

وی فاضلاب بیمارستان و تهدیدات زیست محیطی آن و همچنین نیاز به ۱۰۰ هزار لیتر آب برای ۴۰۰ تخت این بیمارستان را از مشکلات آن دانست و گفت: برای تامین این هزینه‌ها تاکنون ۴۰ میلیارد تومان از وزارتخانه دریافت کردیم و البته بخش کمی از محل اعتبارات عمرانی هزینه می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان در بازدید از ستاد مرکز بهداشت گرگان، اظهار کرد: مرکز جامع سلامت در زمینی به مساحت ۱۵۵۰ متر و با هزینه ۳ میلیارد تومان در حال انجام است و قرار است در شهریور سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: ساختمان کنونی مرکز بهداشت قرار است بعد از افتتاح این پروژه برای نگهداری واکسن‌ها و ارتقاء آزمایشگاه سل و همچنین آزمایشگاه زوجین قبل از ازدواج مورد استفاده قرار گیرد.

نعیمی درخصوص پردیس خودگران بین الملل دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: پردیس خودگران در گلستان از سال ۹۲ شروع به کار کرده است و بعد از تهران و شیراز تنها دانشگاه تیپ ۲ است که دانشجوی خارجی دارد.

وی ادامه داد: در این دانشگاه در مجموع ۵۷۰ دانشجو در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و برخی رشته‌های پی اچ تی تحصیلات تکمیلی مثل میکروبیولوژی ژنتیک و علوم سلولی مولکولی در حال تحصیل هستند و این تعداد علاوه بر ۲۹۵۰ دانشجویی است که در این دانشگاه تحصیل می‌کنند.

به گفته نعیمی نزدیک ۸۰ نفر دانشجوی خارجی در پردیس بین الملل گلستان تحصیل می‌کنند که این افراد بخشی شهریه هایشان را به صورت دلار و بخشی دیگر به صورت ریال پرداخت می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: احداث ۶ کلاس ۱۰۰ نفره در طبقه همکف، ۶ کلاس ۶۰ نفره در طبقه اول، و ۴ ازمایشگاه بافت شناسی و پاتولژی، میکروبیولوژی و مرکز برگزاری آزمون دیجیتال درطبقه ۲ از دیگر ویژگی‌هایی مهم پروژه پردیس بین الملل دانشگاه است و در مجموع ۱۲۰۰ استاد و دانشجو از این فضا استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: ۲۲ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه و ۵ میلیارد تومان هم برای تجهیز آن در نظر گرفته شده که ۵۰ درصد از محل درآمد پردیس و بخشی ازهم از وزات بهداشت تامین مالی می‌شود.

نعیمی با بیان اینکه گلستان جزو ۸ استان دارای سلامت کده طب سنتی است، ادامه داد: این مرکز در زمینی به مساحت ۱۹۵۰ متر بنا شد و دارای بخش‌های آب درمانی، حجامت، ماساژ، بخار درمانی و گیاه درمانی، رایحه درمانی است.

وی افزود: تنها پزشکانی که دارای تخصص رسمی در زمینه طب سنتی از وزارت بهداشت هستند می‌توانند در این مرکز مشغول کار شوند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: برای انجام این پروژه ۶ میلیارد تومان از وزرات بهداشت از محل ترویج طب سنتی و اسلامی دریافت شده و برای تجهیز آن هم یک ونیم میلیارد تومان احتیاج است و امیدواریم تا پایان بهمن مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top