تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/10/12 - 14:01
کد خبر: 296776

گزارش کامل تجمع دانشجویان به خصوصی سازی‌های رانتی؛

نماینده دانشجویان: ترمز این خصوصی‌سازی‌ باید کشیده شود/ توکلی: اعتراضات نتیجه خواهد داشت +فیلم

جمعی از دانشجویان و مردم در همبستگی با کارگران هفت‌تپه، فولاد ملی، هپکو، آذر آب، ماشین‌سازی، کشت و صنعت و … در مقابل سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند. اعتراض مردم به خصوصی سازی و همبستگی با کارگران است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان، کارگران و مردم در همبستگی با کارگران هفت‌تپه، فولاد ملی، هپکو، آذر آب، ماشین‌سازی، کشت و صنعت و ... در مقابل سازمان خصوصی‌سازی تجمع کردند. اعتراض مردم به خصوصی سازی و همبستگی با کارگران است.

لازم به ذکر است احمد توکلی نماینده سابق مردم تهران در جمع معترضین حضور پیدا کرد. بیگی نماینده تبریز نیز در این جمع حاضر شده است.

پیش از این برخی از تشکل‌های دانشجویی در اعتراض به روند خصوصی‌سازی که باعث ایجاد مشکلاتی برای قشر کارگر شده بود به پوری‌حسینی نامه‌هایی نوشته بودند.

احمد توکلی: علیه «پوری‌حسینی» اعلام جرم کرده‌ایم
احمد توکلی، رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در جمع دانشجویان، طلاب و کارگران معترض به روند خصوصی سازی در کشور در مقابل سازمان خصوصی سازی گفت: ما مخالف این هستیم که کارگران تحقیر شوند اگر آن‌ها می‌توانند سهام کارخانجات را بخرند و آن‌ها را اداره کنند باید این اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه باید در مقابل روند خصوصی سازی ایستادگی، مطالبه و مبارزه کنیم، افزود: تیمی تشکیل شده است که مسئول آن آقای امیرآبادی نماینده مجلس است این تیم به دنبال بررسی مسائل خصوصی سازی در سال‌های اخیر است و گزارش‌های آن در مجلس ارائه می‌شود. (متن کامل سخنرانی)

 نماینده مجلس: از اعتراض شما حمایت می‌کنیم
همچنین علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز خطاب به معترضان خصوصی سازی در کشور گفت: بنده از شما که به خاطر دلسوزی نسبت به دارایی‌ها و سرمایه‌های این کشور در مقابل سازمان خصوصی سازی گرد آمده اید تا اعتراض خود را به این سازمان اعلام کنید تشکر می‌کنم و من نیز آمده ام تا از این حرکت اعلام پشتیبانی نمایم. علامت سوال جدی بر روی دستگاهی که متولی واگذاری‌ها است و ما اسناد زیادی داریم که این واگذاری‌ها درست صورت نگرفته و همین موجب بروز اعتراضات کارگری و مسائل امنیتی در کشور شده است.
 

نماینده دانشجویان:  ماشین سازی تبریز دست فردی داده که به گفته خودش شش کلاس بیشتر سواد ندارد
ترکمان، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز نیز در جمع دانشجویان معترض به خصوصی سازی گفت: سازمان خصوصی سازی در خصوصی کردن ماشین سازی تبریز عملا این صنعت استراتژیک کشور را به دست فردی داده که به گفته خودش شش کلاس بیشتر سواد ندارد. فردی که حتی توان خواندن و نوشتن را به زور دارد چه طور می‌تواند صنعت بزرگی مانند ماشین سازی تبریز را بچرخاند و او چه طور توانسته حدود ۶۰۰ میلیون دلار ارز دولتی دریافت کند و بعد در رسانه‌ها به راحتی جولان دهد. نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز بیان کرد: رئیس سازمان خصوصی سازی می‌گوید ما هیچ گونه عدم سلب اهلیت از خریدار ماشین سازی تبریز ندیده ایم و تا دادگاه نگوید او را برکنار نمی‌کنیم. این حرف رئیس سازمان خصوصی سازی یعنی چه مگر اصل ۴۴ نگفته است که این سازمان حتما اهلیت افراد را در نظر بگیرد با این وجود فردی که اصلا سواد خواندن و نوشتن را ندارد و هیچ رزومه صنعتی نداشته چگونه می‌تواند مالک ماشین سازی تبریز شود.

 

صحبت‌های صادق شهبازی دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی در
جمع معترضین به خصوصی سازی در مقابل سازمان خصوصی سازی کشور

شهبازی: ترمز این خصوصی‌سازی‌های رانتی باید کشیده شود
محمدصادق شهبازی دبیر اسبق جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز در این تجمع گفت: چرا در نیشکر هفت تپه کار را به کننده نداده‌اند؟ چرا شفافیتی در این حوزه وجود ندارد؟ چرا اینکه کارگر اخراج نشود در قرارداد واگذاری‌ها درج نشده است؟

وی گفت: مطمئنا در جاهای دیگر هم که خصوصی‌سازی با این روند صورت گرفته مشکلاتی ایجاد خواهد شد؛ یک عده می‌خواهند ماجرای بلوای اقتصادی در روسیه را در ایران تکرار کنند. شهبازی تصریح کرد: ما از اظهارات رئیس‌جمهور در زمان ارائه بودجه خیلی نگران هستیم. آیا قرار است برای اینکه دولت درآمدی به دست بیاورد چوب حراج به کارخانه‌ها و شرکت‌های دیگر زده شود؟ در کارخانه‌ها باید در روند خصوصی‌سازی کارآیی ایجاد شود نه اینکه همه کارگران را به معترض تبدیل کند.

دبیر اسبق اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی با بیان اینکه ما مخالف خصوصی‌سازی صحیح نیستیم، گفت: کما اینکه می‌بینیم در بحث شرکت مپنا این روند به درستی صورت گرفته است

وی گفت: ترمز این خصوصی‌سازی‌های رانتی باید کشیده شود و ادامه خصوصی‌سازی‌ها با نظارت و شفافیت صورت بگیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top