تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/11/11 - 09:31
کد خبر: 300484

مرور مهمترین اخبار دانشگاهی یک هفته گذشته

هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، به نقل از دانشجو، هفته‌ای که گذشت، خبر‌هایی از جنس صنفی، فرهنگی و دانشجویی در سطح دانشگاه‌ها منتشر شد، برخی از این اخبار دانشجویان زیادی را دربر گرفت و برای آن‌ها حائز اهمیت بود. گزیده‌‍ای از مهم‌ترین اخبار صنفی و فرهنگی دانشگاه‌ها در هفته گذشته را مرور می‌کنیم.

شهریه نیمسال دوم دانشگاه علامه اعلام شد
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شهریه نیمسال دوم ۹۸-۹۷ دانشجویان شبانه و پردیس خودگردان در کلیه مقاطع تحصیلی دانشگاه علامه طباطبائی اعلام شد.

بر اساس این گزارش، دانشجویان برای ثبت نام نیمسال دوم باید بر اساس جداول اعلام شده شهریه پرداخت کنند.

رستمی: سند مجموعه برنامه‌ریزی‌های تسهیل ازدواج جوانان به زودی رونمایی می‌شود
حجت الاسلام رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص پیگیری خوابگاه‌ها متاهلی و ازدواج دانشجویان گفت: سند مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات دانشگاه‌ها و دستگاه‌های فرا دانشگاهی و اقداماتی که برای بحث تسهیل ازدواج جوانان به خصوص دانشجو‌ها باید انجام دهند، در حال آماده سازی است.

وی افزود: بخشی از این‌ها، موضوع اهتمام به ساخت خوابگاه‌های متاهلی است. طبیعتا در این موضوع هم دانشگاه‌ها و هم وزارتخانه‌ها و مجموعه‌های سیستم بودجه ریزی کشور و هم خیرین باید ورود پیدا کنند و انشاءالله به زودی رونمایی خواهد شد.

28 کاروان در بیستمین دوره عتبات دانشگاهیان به این سفر اعزام شده‎اند
حجت الاسلام محمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به آخرین آمار اعزام دانشگاهیان به بیستمین دوره عتبات دانشجویی گفت: اعزام بیستمین دوره دانشگاهیان به عتبات از اول بهمن آغاز شده که تاکنون 28 کاروان راهی این سفر شدند.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته روزانه 4 کاروان اعزام می شوند.

رزمایش نیروی انتظامی اطراف دانشگاه شریف برگزار شد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به دنبال وقوع ناامنی‌های اخیر در مناطق پیرامون دانشگاه و خوابگاه ها، نخستین مرحله از رزمایش نیروی انتظامی صبح امروز دوشنبه ۸بهمن ماه با حضور مدیر حراست دانشگاه، مسئول حفاظت فیزیکی دانشگاه، سرهنگ شعبان پور رئیس کلانتری ۱۱۸ ستارخان، معاون اطلاعات، معاون تجسس، معاون اجتماعی و پیشگیری و مامورین این کلانتری برگزارشد.

این رزمایش که به منظور تامین امنیت پایدار محیط پیرامون دانشگاه و خوابگاه‌ها برگزار گردید، پس از مانور نیروی انتظامی در خیابان‌های اطراف دانشگاه از خوابگاه طرشت۲، طرشت۳، احمدی روشن و پژوهشکده‌ی علوم و فناوری انرژی بازدید به عمل آمد.

بیرق عزای فاطمیه در دانشگاه تهران برپا می‌شود
به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دومین سوگواره بیرق فاطمی در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، این مراسم از ۱۳ تا ۱۷ بهمن به مدت ۵ شب در مسجد دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های سالگرد پیروزی انقلاب در دانشگاه آزاد اعلام شد
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، براساس برنامه‌های دهه فجر، واحد‌ها و مراکز دانشگاهی باید برنامه‌ریزی و اقدام شایسته درخصوص آذین‌بندی محیط عمومی دانشگاه به نماد‌های انقلابی و فرهنگی مناسب، طراحی و نصب رهنمود‌های حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درخصوص نهضت اسلامی، انقلاب اسلامی و دستاورد‌ها و کارآمدی نظام پربرکت جمهوری اسلامی، برگزاری نشست‌های فکری و تخصصی با حضور صاحبنظران در قالب دستورالعمل چهلچراغ انقلاب اسلامی و همکاری در اعزام مخاطبان همایش بین‌المللی ظرفیت انقلاب اسلامی، کارآمدی و کارنامه نظام جمهوری اسلامی و همایش ملی چهار دهه رهبری نظام جمهوری اسلامی را انجام دهند.

مبنای محاسبه اجاره بهای سرا‌های دانشجویی کاهش یافت
هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مبنای محاسبه اجاره بهای نیم سال‌های دوم سرا‌های دانشجویی را از ۱۵۰ روز به ۱۳۵ روز کاهش داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم اعلام کرد: با توجه به درخواست‌های متعدد دانشجویان و با توجه به رویکرد این صندوق در مساعدت به دانشجویان و حمایت از این قشر و کاهش هزینه‌های آنها، با تصویب هیات امناء صندوق، مبنای محاسبه اجاره بهاء نیم سال‌های دوم سرا‌های دانشجویی از ۱۵۰ روز به ۱۳۵ روز کاهش یافت.

اجلاسیه سراسری مجمع عالی جهادگران برگزار می‌شود
مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی گفت: اجلاسیه سراسری مجمع عالی جهادگران ۲۴ و ۲۵ بهمن و در آستانه آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی و با حضور ۴۰۰ گروه جهادی برگزار خواهد شد.

صادق مفرد، مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: اجلاسیه سراسری مجمع عالی جهادگران با حضور ۴۰۰ گروه جهادی، ۲۴ و ۲۵ بهمن و در آستانه آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این اجلاسیه همچنین مسئولان حوزه محرومیت‌زدایی در مجتمع سیدالشهدای آبعلی برگزار می‌شود.

فاطمی زاده : ظرفیت جذب دانشجو در دانشگاه شریف باید کمتر شود/ نبود بودجه کافی اداره دانشگاه را دچار مشکل کرده!
معاون دانشجویی دانشگاه شریف گفت: آمار زیاد دانشجو و نبود بودجه کافی باعث ارجاع درخواست‌ها مبنی بر تعدیل ظرفیت‌ها به معاون آموزشی دانشگاه شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، عمادالدین فاطمی زاده، معاون دانشجویی دانشگاه شریف گفت: در سال‌های تحصیلی مجاز، جمعیت دانشجویان صنعتی شریف هشت هزار نفر محاسبه می‌شود این در حالی است که با تعداد دانشجویان سنواتی، دانشگاه حدود ۱۱ هزار نفر دانشجو دارد. ترم ۹ از دانشجویان شهریه دریافت نمی‌شود و سازمان برنامه و بودجه نیز هزینه‌ای برای آن‌ها در نظر نمی‌گیرد. برای حل این مشکلات در خواستی مبنی بر کاهش ظرفیت‌های پذیرش به معاونت آموزش دادیم.

ثبت‌نام اعتکاف دانشگاه تهران آغاز شد
نهاد رهبری در دانشگاه تهران اعلام کرد: ثبت‌نام اعتکاف دانشگاه تهران از امروز، ۶ بهمن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مسجد دانشگاه تهران اعلام کرد: امسال هم همانند سال‌های گذشته مسجد دانشگاه تهران درنظر دارد درایام البیض ماه رجب اعتکاف رجبیه را برگزار کند.

براساس این گزارش، بدینوسیله به اطلاع اساتید و دانشجویان می‌رساند ثبت نام اعتکاف سال جاری از امروز ۶ بهمن ماه ازطریق سایت مسجد دانشگاه تهران انجام می‌گیرد.

دهمین دوره تسهیلات قرض‌الحسنه اسکان دانشگاه شریف اختصاص یافت
ثبت‌نام دهمین دوره تسهیلات قرض‌الحسنه اسکان دانشجویان دانشگاه شریف از ۱۳ بهمن آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ثبت دهمین دوره تسهیلات قرض الحسنه اسکان دانشگاه شریف با همکاری کانون کاروزندگی و اداره امور خوابگاه‌ها از ۱۳ بهمن آغاز و تا ۳۰ بهمن ادامه دارد.

براساس این گزارش، سقف این تسهیلات تا ۲۵ میلیون تومان است و به عنوان ودیعه مسکن به دانشجویان پرداخت می‌شود.

گفتنی است، این طرح ویژه دانشجویان تحصیلات تکلمیلی ارشد و دکترا است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top