تاریخ انتشار: یکشنبه 1397/11/28 - 21:15
کد خبر: 302439

ایران در حوزه علم و فناوری حرف برای گفتن دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کشور ایران با توجه به تغییر و تحولات علمی که دارد در حوزه علم و فناوری پیشرفت‌های خوبی داشته و در واقع در این زمینه حرف برای گفتن دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نهمین نشست سراسری هم‌اندیشی معاونان و مدیران بین‌المللی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری و مجتمع امام خمینی دانشگاه علم و صنعت گفت: تحول و تغییر ضرورت یک حرکت قوی و راهبرد جدید در حوزه ارتباطات فناوری است. ایران در بخش تحقیقات مشترک در حوزه علم و فناوری حرف برای گفتن دارد به طوریکه در رفت و آمدها مجموعه‌های محققان، دانشمندان و اساتید با توجه به سابقه دیرینه مراکز علمی کشور وضعیت خوبی داریم.

وی افزود: ما افتخار داریم قدیمی‌ترین دانشگاه را مانند دانشگاه جندی‌شاپور در کشور داریم، اما سهم خوبی در روابط بین‌الملل در بخش تحقیقات مشترک نداریم.

غلامی اضافه کرد: با توجه به تاریخچه دانشگاه در کشور بسیار مورد انتظار است که فاصله ایجاد شده را با سرعت و دقت بیشتری طی کنیم چرا که در عرصه و دستاوردهای علمی جایگاه خوبی را توانسته‌ایم پیدا کنیم. عموما ًدر دانشگاه‌های دیگر کشورها پذیرفتن دانشجوهای ما محقق بوده است. بدون تعارف هر کدام از دانشگاه‌های معتبر دنیا وقتی حرف پذیرش دانشگاه مطرح می‌شود در دانشگاه‌های کشور ما مانند دانشگاه تهران که سابقه خوبی دارد اظهارنظر می‌کنند. این در حالی است که ما در پذیرش دانشجوی خارجی خوب عمل نکردیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: علیرغم تعدادی قابل توجهی از دانشجویان خارجی در کشور ما در حال تحصیل هستند که عموماً ما از همین تعداد دانشجو حمایت کرده‌ایم اما باید دانشجویان بیشتری جذب کنیم و در رشته‌های زبان فارس، ایران‌شناسی، فرهنگ و تاریخ اسلام دانشجویان خارجی را پذیرش کنیم. در واقعی یک از وظایف ما در حوزه روابط بین‌الملل توسعه پذیرش دانشجوی غیرایرانی است.

وی تأکید کرد: تبلیغ و معرفی دانشگاه‌های ایرانی از ضروریات فعالیت‌های دانشگاه با کشورهای اروپایی است چرا که با تبلیغ می‌توانیم دانشگاه‌های کشور را در لیست دانشگاه‌های معتبر دنیا قرار دهیم. با این اتفاق دانشجویان خارجی می‌توانند دانشگاه‌ مورد نظر خود را در داخل کشور ایران انتخاب و جذب شوند که در این زمینه باید بیشتر تلاش ما روی تبلیغ و معرفی دانشگاه باشد.

غلامی ادامه داد: یکی از روش‌ها برای جذب دانشجو ورود به همکاری آموزش مشترک در قالب دوره‌های مشترک است. از طرفی می‌توان با ایجاد شعبه دانشگاه ایرانی در خارج از کشور یا بالعکس با ایجاد مراکز علمی مشترک در کشور این هدف را دنبال کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: به عقیده من بزرگ‌ترین دیپلماسی، دیپلماسی علمی در  ایران می‌تواند باشد. این در حالی است که دانشگاه‌های ما بخش معتبر آنها در توسعه روابط بین‌الملل فعالیت چشمگیری دارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top