تاریخ انتشار: سه شنبه 1397/12/07 - 13:43
کد خبر: 303602

توضیحات دانشجوی ساکن خوابگاه جلال آل احمد در خصوص اتفاقات اخیر

دانشجوی ساکن خوابگاه متاهلی جلال آل احمد دانشگاه تهران در خصوص اتفاقات اخیر این خوابگاه توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، دانشجوی دانشگاه تهران در گفتگو با دانشجو، در خصوص تخلیه خوابگاه متاهلی جلال آل احمد از سوی حراست دانشگاه گفت: مشکل اسکان دانشجویان متاهل در دانشگاه تهران پیشینه طولانی دارد و در ابتدا جریمه‌های غیرقانونی بود که دانشگاه برای دانشجویان متاهل لحاظ و قرارداد‌هایی که بدون پشتوانه قانونی لغو کرد و به همین دلیل مشکلات زیادی برای دانشجویان ساکن این خوابگاه ایجاد شد.

وی افزود: پس از این مشکلات، نامه‌ای از سوی دانشجویان ۱۶ بهمن به ریاست دانشگاه ارسال شد که در این نامه درخواست کردیم کمیته ویژه پیگیری مشکلات از سوی رئیس دانشگاه ایجاد شود؛ چرا که معاونت دانشجویی نتوانست مسائل این خوابگاه را حل کند؛ اما تا کنون پیگیری نشده است.

این دانشجو اضافه کرد: شورای متاهلین با ریاست به نژاد، معاون دانشجویی دانشکاه تهران کمیته‌ای است که تمام موارد مربوط به خوابگاه متاهلی را تصویب می‌کند که در آخرین جلسه این شورا، نماینده دانشجویان حضور نداشت و در واقع دانشجویان هیچ تاثیری در مصوبات این شورا ندارند و آئین نامه‌هایی که نوشته شده نظرسنجی از سوی دانشجویان نداشته و دانشگاه براساس این آئین نامه‌های بدون پشتوانه قانونی عمل می‌کند.

وی یادآور شد: قانون‌های دست بالا مانع اسکان دانشجویان دانشگاه تهران نمی‌شود؛ بلکه این شورای متاهلین است که این قانون‌ها را تصویب کرده است.

این دانشجو خاطرنشان کرد: برداشت غلط دانشگاه این است که فکر می‌کند دانشجویانی که مهلت اسکان آن‌ها تمام شده، اعتراض می‌کنند در صورتی که همه دانشجویان ساکن خوابگاه نسبت به زیرساخت خوابگاه، اتاق‌های خالی خوابگاه، سنوات، سرانه تغذیه، تمدید خوابگاه در صورت قبولی در مقاطع بالاتر و  جریمه‌هایی که توسط دیوان عدالت اداری نقض شد، همه این مسائل توسط دانشجویان در حال پیگیری است؛ اما دانشگاه به تعداد کمی از دانشجویان که مهلت آن‌ها تمام شده محدود کرده و برخورد‌های مناسبی با دانشجویان متاهل ندارد؛ دانشگاه این مسائل را نادیده گرفت در صورتی که همه دانشجویان در مقاطع مختلف نسبت به مشکلات خوابگاه متاهلی جلال متعرضند.

وی افزود: چند روز قبل حراست و نیرو‌های اداره خوابگاه‌های دانشگاه با ورود به خوابگاه جلال اتاق یکی از دانشجویان که هنوز با دانشگاه تسویه حساب نکرده بود را تخلیه کرد و زمانی به خوابگاه مراجعه کردند که این دانشجو در خوابگاه نبود و بدون اطلاع وی این کار را انجام دادند حراست حکم تخلیه نداشت و اطلاعی هم به دانشجو نداده بودند. متاسفانه این اتفاق در خوابگاه متاهلی افتاد که دانشجو به همراه خانواده در این خوابگاه زندگی می‌کند. مانند خوابگاه مجردی نیست که فقط دانشجویان دختر یا پسر ساکن آن باشند.

دانشجوی دانشگاه تهران یادآور شد: دانشجویان زمان مراجعه حراست از حضور آن‌ها در داخل خوابگاه جلوگیری کردند که نهایتا با مقاومت دانشجویان از خوابگاه خارج شدند، اما روز بعد متوجه شدیم که تعدادی از وسایل دانشجو را با خود به خارج از خوابگاه بردند.

وی ادامه داد: زمانی که این اتفاق صورت گرفت دانشجویان به نیروی انتظامی شکایت کردند، اما تاکنون مسئولان دانشگاه عکس العملی در خصوص این اتفاق نشان ندادند.

این دانشجو خاطرنشان کرد: روز گذشته پس از این اتفاق تعدادی از دانشجویان به سمت کوی دانشگاه رفتند که از مسئول مدیر کل امور خوابگاه‌ها علت این قضیه را جویا شدند، اما آنجا هم پاسخگوی دانشجویان نبودند و در واقع بلاتکلیف هستند و اگر اقدامی از سوی اداره خوابگاه‌ها صورت نگیرد؛ مستقیما مشکلاتمان را از دفتر ریاست دانشگاه پیگیری خواهیم کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top