تاریخ انتشار: پنجشنبه 1397/12/09 - 03:49
کد خبر: 303792

سخنرانی رائفی‌پور در دانشگاه تربیت‌مدرس لغو شد

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سخنرانی رائفی پور در مراسم سالگرد شهید گمنام دانشکده کشاورزی باوجود مجوز شورای فرهنگی لغو شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء و الصدیقین

به یاد شهید و شهادت و بزرگ مردانی که راهشان روشنای مسیر این نسل حق طلب است. شهیدانی که رد خون و غیرتشان، مرز‌های سرخ این سرزمین همیشه سبز را نگاه داشته است.

بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس در امر گرامیداشت یاد و خاطره شهیدای گمنام این مرز و بوم همواره حضوری فعال و سازنده داشته است، لذا بدینوسیله ممانعت از ورود سخنران مراسم سالگرد شهید گمنام دانشکده کشاورزی (جناب استاد رائفی پور) را در هشتم اسفند جاری که به نوعی ممانعت از برگزاری برنامه‌ای آبرومندانه و در شان این شهید عزیز بوده است را تقبیح نموده و مسببین این واقعه ناخوشایند را مورد خطاب قرار می‌دهد.

بزرگداشت شهدای والامقلام این سرزین که خون پاکشان سرچشمه ایمان و اعتقاد راستین در قلب جوانان پاک ایران اسلامی است، حقی بر گردن مسئولینی است که در جایگاهی نشسته اند که نخستین وظیفه شان پاسداشت مقام شهید، دانشجو و مردمی است که در راه آبادانی این کشور از هیچ ایثار و تلاشی مضایقه ننموده اند.

با توجه به این موضوع که کلیه مراحل قانونی در زمینه دعوت از جناب استاد رائفی پور به عنوان سخنران توسط بسیج دانشجویی رعایت گردیده و پس از تصویب در جلسه شورای فرهنگی دانشکده و امضاء معاون فرهنگی و تایید قطعی رییس دانشکده کشاورزی، دعوتنامه به سخنران ابلاغ شده و کلیه مدارک موجود، موید این مهم است. پس چگونه است که علی رغم طی تمامی مراحل قانونی، تنها به بهانه نداشتن یک بند از مقررات دانشگاه با این مضمون که دعوت از یک سخنران سیاسی (با وجود اینکه عنوان سخنرانی دکتر رائفی پور در حمایت از کشاورزی و اقتصاد مقاومتی در این زمینه بوده است) مستلزم تاییدیه هیات نظارت بر تشکل‌های دانشگاه است؟ (قابل توجه است که ریاست دانشکده و معاونت فرهنگی مدعی عدم اطلاع از این بند قانونی بوده اند). حضور جمع کثیری از دانشجویان در جلوی درب ورودی دانشکده برای استقبال از سخنران و درخواست جمعی ایشان برای حل مشکل حضور استاد رائفی پور در مراسم بزرگداشت شهید گمنام، نادیده گرفته شده و مراسم گرامیداشت این شهید مظلوم به دلیل عدم تدبیر و مدیریت شایسته مسئولین مربوطه به گونه‌ای ناخوشایند و در کمال ناباوری دانشجویان، ناتمام باقی ماند.

با عنایت به کلیه مدارک و مستندات موجود، هرگونه بهانه جویی در این زمینه، مورد قبول دانشجویان این دانشگاه نبوده و نمی‌تواند دلیلی قانع کننده و سرپوشی بر این جریان مفتضحانه باشد؛ لذا دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس خواستار پاسخگویی سریع، مستدل و متقن مسئولین در این زمینه و همچنین اجرای روند قانونی برای دعوت مجدد از جناب استاد رائفی پور بوده و عذرخواهی و جبران مافات مسئولین این دانشکده از تمامی دانشجویان بابت مسائل پیش آمده و همچنین توبیخ و بازخواست عواملی می‌باشند که در این زمینه اهمال و سهل انگاری نموده و به جایگاه شامخ شهید گمنام اهانت کرده اند.

والعاقبه للمتقین
بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top