تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/12/15 - 14:05
کد خبر: 304666

پس از اعتراضات مکرر؛

سرانجام مسئولان دانشگاه تهران با دانشجویان به گفتگو نشستند

پس از اعتراضات دامنه دار دانشجویان متاهل خوابگاه جلال و با هماهنگی و حضور خضری، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران جلسه‌ای میان دانشجویان متاهل و شورای متآهلین دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، پس از اعتراضات دامنه دار دانشجویان متاهل خوابگاه جلال و با هماهنگی و حضور خضری، مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه تهران جلسه‌ای میان دانشجویان متاهل و شورای متآهلین دانشگاه تهران برگزار شد.

در این جلسه دانشجویان عمده انتقادات خود نسبت به وضعیت اداره خوابگاه‌ها و شورای متاهلین را مطرح کردند.دانشجویان معتقد بودند بی اعتمادی عمیق و تصمیمات بیگانه با زیست متاهلین که در شورای متاهلین دانشگاه اخذ می‌شود باعث این اعتراضات بوده، همچنین عدم پاسخ گویی طولانی مدت سبب به وجود آمدن حواشی غیر ضروری، اتلاف زمان درسی و پژوهشی دانشجویان و ناامنی روانی در میان آن‌ها شده است.

به طور مشخص دانشجویان نسبت به سیستم غیرشفاف و غیر قابل گفت و گوی اداره خوابگاه‌ها و ناکارامدی تحکم و بحران زایی تصمیمات یک جانبه هشدار دادند.

موضوعاتی، چون مشارکت نمایندگان واقعی دانشجویان در روند تصمیمات شورای متاهلین، تخصیص سرانه تغذیه، اسکان برابر با دانشجوی مجرد، تمدید خوابگاه در صورت قبولی دانشجو و همسرش در مقاطع تکمیلی، لغو جریمه‌های تحمیلی مصوب شورای متاهلین که مورد نقض دیوان عدالت اداری قرار گرفته، اعتراض به سهمیه ده درصدی دانشجویان دختر در استفاده از خوابگاه متاهلین، ضرورت جایگزینی مجتمع واگذار شده متاهلین غدیر و در نظر گرفتن واحد‌های اضافی برای دانشجویان بورسیه خارجی (با تاکید به برادری، نوع دوستی و ارتباط صمیمی با دانشجویان مهمان خارجی) با توجه به درآمد زایی دانشگاه از محل تحصیل آن‌ها و عدم استفاده از ظرفیت محدود خوابگاه‌های موجود برای این امر که موجب بروز حواشی می‌شود، اصلاح قرارداد‌های یک طرفه و ظالمانه، بازسازی زیرساخت‌های خوابگاه، تغییر رفتار اداره خوابگاه‌ها از جمله موضوعات مطرح شده از سوی دانشجویان بود.

این جلسه با توضیحات حسن به نژاد، معاونت دانشجویی و صحبت‌های چالش برانگیز اسماعیلی، رییس اداره خوابگاه‌ها که با اعتراضات مکرر دانشجویان همراه بود دنبال شد. دانشجویان با اعتراض به صحبت‌های تکراری و رو در رو قرار دادن دانشجویان ساکن و در صف خواستار تغییر رویکرد اداره خوابگاه‌ها شدند.

در ادامه خضری با تاکید بر بیگانه نبودن با مشکلات خوابگاه‌های دانشجویی بر مطالبات به حق دانشجویان و پیگیری آن‌ها علی رغم محدودیت‌های مالی و عدم تخصیص کامل بودجه دانشگاه در سال جاری سخن گفت.

همچنین مسئول نهاد کوی دانشگاه از ضرورت گفت و گوی شفافیت زا میان مسئولان و سعه‌ی صدر در موضوعات مربوط به دانشجویان متاهل سخن گفت.

در این جلسه دانشجویان ساکن و دانشجویان در صف خوابگاه حضور داشتند. یکی از دانشجویان در صف ماجرایی تکان دهنده از سقط جنین همسرش در سایه‌ی بی توجهی برای اسکان در خوابگاه را مطرح کرد. این موضوع در حالیست که همواره موضوع واحد‌های خالی و تعلل در آماده سازی واحد‌ها از سوی اداره خوابگاه‌ها مورد اعتراض دانشجویان متآهل بوده است. همچنین این موضوع از کم کارکردی و تعلل شورای متآهلین و اداره خوابگاه‌ها در اسکان فوری موارد استثنایی و اورژانسی خبر می‌دهد.

دانشجویان متاهل با تاکید به اراده به گفتگو و منطق در میان دانشجویان موضوع شکل گیری و تداوم اراده به گفتگو و حل مساله در میان مسئولین را مطرح کردند. آن‌ها خواستار این بودند که دانشگاه تهران به عنوان مرجع فرهنگی و علمی موضوع تکریم و احترام به دانشجویان را با جدیت بیشتری دنبال کند.

در پایان خضری با وعده پیگیری مشکلات و تشکیل مجدد جلسه با دانشجویان متاهل در محل خوابگاه جلال از اراده دانشگاه برای حل موضوعات مطرح شده خبر دادند.

همچنین دانشجویان از عزم خودشان برای پیگیری مطالبات به حقشان و انتظار برای تحقق فوری برخی و تحقق تدریجی برخی دیگر برای بازگشت اعتماد از دست رفته خبر دادند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
عباسی: امروز ایران به قدرت نوظهور جهانی تبدیل شده است
وحیدی: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد
فردا، برگزاری آیین رسمی واگذاری سرخابی‌ها
چهارشنبه، برگزار دیدار کارگران با رهبر انقلاب
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
آهنگ‌سازی تتلو به‌تحریک بازیگر زن در اغتشاشات ۱۴۰۱
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان +عکس
حضور بانوان هوادار در تبریز ممنوع شد
خزعلی: ۶۰هزار زن باردار در غزه در شرایط طاقت‌فرسا به‌سر می‌برند
کاشانی‌ها از تردد در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +فیلم
زمان برگزاری ۲ دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
اتهامات تتلو اعلام شد
خادمی نجم‌الدین شریعتی در حرم رضوی(ع) +فیلم
طنین صدای اذان در تجمع اعتراضی دانشجویان آمریکایی +فیلم
تراکتور به دنبال بزرگترین بمب آلمانی تاریخ لیگ برتر
یامگا با شکل و شمایل جدید در تمرین استقلال
همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد +جزئیات
تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top