تاریخ انتشار: جمعه 1397/12/17 - 13:31
کد خبر: 304824

آغاز رقابت ماهواره‌های دست‌ساز دانشجویان در روز یکشنبه

هفتمین دوره ملی و اولین دوره بین‌المللی مسابقات "کن‌ست" با حضور تیم‌های دانشجویی ایرانی و خارجی، روز یکشنبه نوزدهم اسفندماه جاری در فرودگاه ایوانکی استان سمنان برگزار می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، مسابقات کن‌ست ایران که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود، رقابتی برای سنجش میزان توانمندی دانشجویان دانشگاه‌های مختلف برای ارسال ماهواره به فضاست.

این رقابت با هدف ایجاد زمینه‌ای برای رشد کیفی دانش و تجربه دانشجویان و علاقه‌مندان به فناوری هوافضا و علوم مرتبط با آن و شرکت در رقابتی هیجان‌انگیز و مطرح شدن ایده‌های نو، طراحی و برگزار می‌شود.

مأموریت اصلی کن‌ست‌ها، فرودی کاملاً صحیح و اصولی با استفاده از چتر یا هرگونه ابزار مختلف است. اطلاعات فرود در هر لحظه باید یا به ایستگاه زمینی مخابره شود و یا در خود کن‌ست ذخیره و بعد بازپخش شود. اطلاعات فرود شامل دمای‌هوا، رطوبت، سرعت و شتاب فرود می‌شود.

این مسابقات همگی جوانب طراحی، ساخت و آزمون یک پروژه فضایی از گزارش طراحی اولیه آن تا پیاده‌سازی در روز عملیات و ارائه نتایج پس از آن را شامل می‌شود. مأموریت‌ها و الزاماتی به منظور بازتاب جنبه‌های مختلف مأموریت‌های واقعی از جمله شرایط و الزامات مأموریت‌های سنجش از دور، مخابرات، زیستی و خودکارسازی در این مسابقات در نظر گرفته شده است.

کن‌ست یک سامانه بسیار ساده مکاترونیکی است که به عنوان زیرمجموعه‌ای از دانش رباتیک فضایی مطرح می‌شود. نام این سامانه بر پایه استاندارد ساخت آن هم‌ارز ماهواره‌ای که در ابعاد قوطی نوشابه است، انتخاب شده است. این سامانه یک فرصت آموزشی برای علاقه‌مندان به طراحی و ساخت ماهواره‌ای، فراهم می‌کند. یک کن‌ست باید شامل همه بخش‌های اساسی یک ماهواره از جمله زیرسیستم‌های توان، مدیریت داده و فرمان و مخابرات باشد تا بتواند به‌صورت مستقل عمل کند.

در مسابقات امسال ۱۸ تیم دانشجویی از ایران و دو تیم از کشور ترکیه شرکت کرده‌اند. این تیم‌ها با کاوشگرهای خود روز یکشنبه به رقابت با هم می‌پردازند تا تیم‌های برتر شناسایی و معرفی شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top