تاریخ انتشار: چهارشنبه 1397/12/22 - 11:00
کد خبر: 305435

غفاری در نشست با فعالان نشریات دانشجویی اصلاح‌طلب:

سهم نشریات دانشجویی در افزایش تجربه جامعه قابل کتمان نیست

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سهم نشریات دانشجویی در فضای ارتباطی کنونی در افزایش تجربه جامعه قابل کتمان نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجئ، غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم امروز در سومین نشست مطبوعاتی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فعالان نشریات دانشجویی کشور که در باغ موزه نگارستان تهران برگزار شد، گفت: طبیعتا همه شما که در حوزه موثرترین و مهمترین عرصه های فرهنگی، علمی و سیاسی فعالیت می کنید می دانید که حوزه نشریات یک حوزه سیال و متغیر است.

غفاری حوزه نشریات دانشجویی را به عنوان یک حوزه وسیع و گسترده برشمرد و افزود: ۳۲۰۰ نشریه دانشجویی در عرصه های علمی، فرهنگی، سیاسی و دیگر حوزه ها در وزارت علوم فعالیت می کنند و در قالب هفته نامه، فصلنامه و گاهنامه منتشر می شوند.

معاون فرهنگی وزارت علوم با بیان اینکه تحلیل محتوای نشریات دانشجویی بستر مناسبی برای بررسی سلایق و ذائقه های موجود در این عرصه است، گفت: مجموعه فعالان نشریات دانشجویی می توانند به ما در وزارت علوم کمک کنند که چگونه به این فضا رونق ببخشیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های این وزارت خانه برای صدور مجوز دو اتحادیه دانشجویی تصریح کرد: پیگیری این مسئله این گونه نیست که فقط از کانال وزارت علوم باشد در هر حال همان طور که دانشجویان معتقدند که وزارت علوم در خصوص صدور مجوز این دو اتحادیه منفعلانه عمل کرده بنده نیز می‌توانم بگویم دانشجویانی در این رابطه منفعلانه عمل کرده اند.

غفاری با اشاره به استعلام وزارت علوم از دانشگاه‌ها در خصوص صدور مجوز در دست اقدام دو اتحادیه دانشجویی گفت: به محض این که استعلام دانشگاه‌ها تکمیل شود موضوع را در هیئت نظارت مطرح می‌کنیم.

معاون فرهنگی وزارت علوم ضمن اذعان به پایین بودن بودجه نشریات دانشجویی تصریح کرد: پایین بودن این بودجه در کیفیت انتشار نشریات تاثیرگذار بوده، اما با این حال با توجه به سیاست دانشگاه باید به سمت استفاده از نشریات دیجیتال برویم. در هر حال ما برای افزایش بودجه نشریات دانشجویی تلاش کرده ایم؛ اما بیش از این زورمان نرسیده است.

وی با تاکید براینکه مرجع تصمیم گیری برای صدور مجوز برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی هیئت نظارت سه نفره در دانشگاه‌ها هستند تصریح کرد: با این وجود می‌پذیریم که جا‌های دیگر نیز در روند صدور مجوز برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی مداخلاتی می‌کنند، ولی ما تلاش می‌کنیم این مداخلات را کم کنیم.

وی گفت: ما نیز مصر هستیم که انتخابات نشریات دانشجویی دانشگاه پیام نور به صورت حضوری برگزار شود و این انتخابات مجازی نباشد، چون طبق شیوه نامه نشریات دانشجویی انتخابات باید به صورت حضوری برگزار شود.

غفاری در پاسخ به انتقادات مطرح شده در خصوص دانشگاه شیراز نیز بیان کرد: بار‌ها با رئیس دانشگاه شیراز صحبت کرده ام با این وجود هیئتی را قصد داریم به این دانشگاه اعزام کنیم.

معاون فرهنگی وزارت علوم با اشاره به پیگیری‌های این وزارت خانه در جریان بازداشت تعدادی از دانشجویان به دنبال اعتراضات دی ماه سال گذشته تصریح کرد: شما می‌توانید در خصوص پیگیری‌های وزارت علوم نسبت به وضعیت دانشجویان بازداشتی پرس و جو کنید، اما در خصوص رسیدگی به وضعیت دانشجویی به نام شریفی مقدم باید گفت که مسئله این دانشجو در حوزه دانشگاه تعریف نمی‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با الگوی جدیدی با دشمن روبرو خواهیم شد
فیلم/ انفجار و آتش سوزی یک موتور برقی در بیروت
فیلم/ انفجار گوشی‌ها در یک مغازه موبایل فروشی در لبنان
۳ شهید و بیش از ۲۰ زخمی در انفجارهای جدید لبنان
عکس/ آیفون منفجر شده در بیروت
تصویری از انفجار دستگاه حضور و غیاب!
آتش بازی سردار آزمون و سعید عزت اللهی در آسیا
چه کسانی باید واکسن آنفلونزا بزنند؟
مشهد میزبان بازی‌ آسیایی پرسپولیس شد
ستاره‌ی ملی پوش پرسپولیس غایب قطعی دربی
ببینید | ابراز همدردی مردم تهران با مردم لبنان بعد از حادثه تروریستی
دور جدید انفجارها در لبنان؛ پنل‌های خورشیدی منفجر شدند!
عکس | تصویری از وضعیت فاجعه‌بار یک خودروی سواری پس از انفجار امروز در لبنان
اولین پیام سفیر ایران پس از جراحت در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی
چند نفر دیگر کشته شوند که حکام عرب ارتباط با اسرائیل را قطع کنند؟!
وجه مشترک بی‌سیم‌ها و پیجرهای منفجره افشا شد!
حزب‌الله سرزمین‌های اشغالی را به آتش کشید
ادامه انفجارها در لبنان؛ اینبار بی‌سیم‌ها منفجر شدند!
خبر خوش برای مستاجران
قصد ایران برای برگزاری نشست ۴جانبه با چین، پاکستان و روسیه
ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top