تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/02/09 - 00:00
کد خبر: 310132

اختصاص ۴۰۰ سهمیه جذب هیئت علمی در دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: وزارت علوم ۴۰۰ ردیف جذب در ۱۶ رشته اصلی به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده که در شهریور و اسفندماه فراخوان آن را اعلام می‌کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، نشست ۱۰۰ سالگی دانشگاه فرهنگیان با حضور خبرنگاران و خحنیفر، رئیس دانشگاه فرهنگیان صبح امروز برگزار شد.

در ابتدای جلسه رئیس این دانشگاه اظهار داشت: هر ملتی که اوج را تجربه کرده است از طریق تعلیم و تربیت بوده، حتی کشور‌های تازه به دوران رسیده مدعی نیز این را دریافتند که باید به سراغ هرم تعلیم و تربیت رفت و فرزندان و نسل خود را از طریق این هرم تربیت کردند. ما امروز با یک نسل پرسشگر روبه رو هستیم که دیگر متیع و پذیرنده خام نیست، نسلی که چند قدم از ما جلوتر هستند و برای اغنای روح ملی این نسل پرسشگر می‌باید به نظام تعلیم و تربیت اهمیت بیشتری داده شود و امیدواریم که روزی نظام تعلیم و تربیت بعد از امنیت سبد دوم دولت‌ها و ملت‌ها باشد، اگر تعلیم و تربیت درست شود شاهد اصلاح جامعه در بسیاری از موارد خواهیم بود.

خنیفر ادامه داد: امید داریم تا بتوانیم این دغدغه ملی را ایجاد کنیم و اهمیت تعلیم و تربیت بیش از پیش است، برای ملت دولت‌ها اهمیت پیدا کند.

وی با اشاره به حضور رهبر در این دانشگاه گفت: بعد از آمدن مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان التفاط به این دانشگاه بیش از پیش شد. در واقع رهبری دانشگاه فرهنگیان را برای این انتخاب کردند که بگویند کل نظام تعلیم و تربیت از اهمیت زیادی برخوردار است ما این حضور را به فال نیک گرفتیم و البته مدام در حال رصد شدن و رصد کردن نیز هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: امسال برنامه جامعی برای مراسم نکوداشت صد سالگی دانشگاه فرهنگیان داریم و گرچه بار‌ها پیشینه دانشگاه را گفته ایم، اما لازم به ذکر است که حدود صد سال پیش دارالمعلمات راه اندازی و ۴۰ سال قبل مرکز تربیت معلم ایجاد شد و خدمتی که این مرکز بعد از انقلاب فرهنگی به انقلاب اسلامی کرد، قابل تقدیر است؛ چرا که معلمان انقلابی زیادی را برای یک نسل انقلابی به جامعه بعد از انقلاب تحویل داد.

خنیفر در ادامه گفت: در مراسم نکوداشت صد سالگی دانشگاه فرهنگیان حضور بسیاری از اساتید و بزرگان و دعوت از تمام وزیران قبلی آموزش و پرورش را خواهیم داشت؛ همچنین فراخوانی برای استان‌ها داده ایم تا وسائل آموزشی که در آن استان از قدیم استفاده شده است را جمع آوری کنند و به ما تحویل دهند که از این وسایل چیز‌های شگفت انگیزی عاید ما شده و به زودی خواهیم توانست با تاسیس یک موزه تاریخ تعلیم و تربیت در ایران این اجناس را به نمایش بگذاریم. همچنین برگزاری نمایشگاه یادواره شهدا، رونمایی از اسناد تربیت معلم، تاریخ شفاهی تربیت معلم و رونمایی از کتاب یک قرن و صد چهره را در این مراسم خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به میزان ظرفیت معلم سازی دانشگاه فرهنگیان گفت: مهر امسال ۲۰ هزار معلم به آموزش و پرورش تحویل خواهیم داد و همچنین در دیدار فرهنگیان با مقام معظم رهبری امسال دو هزار سهیمه داشتیم که این سهمیه را وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها داده تا بین دانش آموزان استان‌ها توزیع شود و هم دانش آموزان و هم دانشجویان بتوانند در این دیدار حضور پیدا کنند.

وی گفت: اولین گام تربیت نیروی متخصص در دانشگاه فرهنگیان سال ۹۰ اجرا شد، ولی این حرکت کم است و ما باید ضمن اینکه به سمت با کیفیت شدن پیش می‌رویم باید براساس ظرفیتی که داریم بهتر و بیشتر تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: ما با وزارت علوم و سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش ارتباطات خوبی داریم که قرار است محتویات اموزشی را به سمت فضای غنی ببریم البته حجم کتاب‌های درسی زیاد است و این‌ها می‌باید مورد اصلاح قرار بگیرند.

خنیفر همچنین درباره افزایش فضای دانشگاه فرهنگیان گفت: جلسات خوبی با دکتر شریعتی نیاسر داشته ایم و از دانشگاه‌های دیگر مثل دانشگاه آزاد خواسته ایم تا فضا‌هایی را در اختیار ما قرار دهند تا زمانی که طرح صد، ۳۱ اتفاق بیفتد ۱۰۰ هکتار در هر استان برای دانشگاه‌ها تعلق می‌گیرد.

وی درباره روند جذب اعضای هیئت علمی گفت: جذب هیئت علمی توسط دانشگاه فرهنگیان طبق بخش نامه جذب وزارت علوم است که رشته مرتبط و دارای کف امتیازات می‌باید گرفته شود مثل سابقه داشتن- معدل الف. داشتن و امثالهم. ترجیح ما این است اگر کسی کف شرایط استان خود را داشته باشد مثلا در دانشگاه دولتی یا دانشگاهی مثل علوم تحقیقات بوده باشد با سابقه معلمی داشته باشد بیاید و استاد شود، اتفاق خوبی می‌افتد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان داشت: ۴۰۰ ردیف جذب از وزارت علوم گرفتیم و رشته‌ها همان ۱۶ رشته اصلی است. برای جذب در شهریور و اسفند ماه فراخوان می‌دهیم.

خنیفر تصریح کرد: سال‌های قبل در جذب دانشجو معلمان اگر کم کاری شده است خود مسئولین آن سال‌ها باید پاسخگو باشند، اما به صورت کلی سال ۹۱، ۲۱ هزار دانشجو معلم جذب داشته ایم سال ۹۲، ۱۶ هزار سال ۹۳، ۱۱ هزار و بعد از آن ریزش زیادی داشتیم تا دوباره امروز به رقم ۷ هزار رسیده ایم و این شیب ریزشی در جذب معلم باعث شد آموزش و پرورش در سال‌های اخیر با کمبود معلم روبه رو شود، اما در گامی که برداشته ایم با توجه به تسهیلاتی که از لحاظ آموزشی در نظر گرفته ایم امسال ۲۰ هزار معلم را داریم و در سال‌های بعد این رقم به ۴۰ و ۵۰ هزار خواهد رسید تا اینکه در سه چهار سال آینده مشکل کمبود معلم حل شود.

وی تصریح کرد: ما تنها دانشگاهی هستیم که فارغ التحصیل بیکار تربیت نمی‌کنیم خیلی خانواده‌ها خوشحالند که فرزندان در حال تحصیلشان جذب شده و دارای شغل هستند. بهترین معلمان معلم‌های تربیت شده دانشگاه فرهنگیان هستند این را ما نمی‌گوییم؛ بلکه مدیران و مدارس می‌گویند که کیفیت معلم فرهنگیان بسیار بهتر از معلمان ماده ۲۸ است. ما سعی مان براین است که گزینش هایمان برای جذب معلم دانشجو قوی باشد، اما برای معلمانی که طبق ماده ۲۸ جذب می‌شوند، این گزینش را بسیار قوی‌تر انجام خواهیم داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top