تاریخ انتشار: شنبه 1398/03/04 - 21:45
کد خبر: 313348

نامه جمعی از دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه به وزیر علوم

جمعی از دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در نامه‌ای خطاب به وزیر علوم اعلام کردند: تصمیم ناعادلانه عدم پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی گروه زیست‌شناسی به نوعی آب در آسیاب دشمن است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه در نامه‌ای خطاب به منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص صدور دستور لازم جهت پذیرش دانشجو و تخصیص امکانات در مقطع کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی در دانشگاه رازی به هر دو صورت پژوهش محور و آموزش محور اعلام کردند: تصمیم ناعادلانه عدم پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی گروه زیست شناسی به نوعی آب در آسیاب دشمن بوده و سبب تضعیف بنیه علمی انقلاب اسلامی خواهد شد.

در بخشی از این نامه آمده است:

به استحضار می‌رساند که گروه زیست شناسی دانشگاه رازی کرمانشاه در اقدامی ناعادلانه و برخلاف عرف معمول سال‌های گذشته، مصوب کرده که تا زمان تأمین بودجه لازم از پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد خودداری کند، اما استدلال مسؤلان امر در این باره بر دو محور استوار است: نبود بودجه کافی از طرف آن وزارتخانه محترم و کاهش تعداد واحد‌های پایان نامه از ۶ واحد به ۳ واحد (که توسط هیئت امنای دانشگاه تصویب گردیده) بیان شده است.

اتخاذ چنین تصمیم بسیار مهمی به صورت ناگهانی برای دانشجویان این رشته که جمعی از آنان جزو نفرات و رتبه‌های برتر و استعداد‌های درخشان هستند بسیار ناامید کننده و ناعادلانه است، چراکه اینجانبان؛ دانشجویان مقطع کارشناسی زیست شناسی دانشگاه رازی، سال‌ها برای قبولی در مقطع ارشد و ادامه تحصیل در دانشگاه محل سکونت خود (کرمانشاه) تلاش کرده ایم و به دلیل وجود مشکلات فراوان امکان ادامه تحصیل در شهر غیر بومی را نداریم.

آنچه که بیشتر از همه قلب دانشجویان گروه زیست شناسی کرمانشاه را می‌آزارد عدم توجه اساتید و مسئولین امر در گروه زیست شناسی به بیانیه گام دوم انقلاب است که چندی قبل از این تصمیم ناعادلانه از طرف رهبر معظم انقالب به جوانان کشور ابلاغ شد، در بخشی از این بیانیه آمده است: «دانش، آشکارترین وسیله عزّت و قدرت یک کشور است. روی دیگر دانایی، توانایی است. اکنون نزدیک به دو دهه است که رستاخیز علمی در کشور آغاز شده و با سرعتی که برای ناظران جهانی غافلگیر کننده بود یعنی ۱۱ برابر شتاب رشد متوسّط علم در جهان به پیش رفته است. دستاورد‌های دانش و فنّاوری ما در این مدّت که ما را به رتبه شانزدهم در میان بیش از ۲۰۰ کشور جهان رسانیده و مایه شگفتی ناظران جهانی شد و در برخی از رشته‌های حسّاس و نو پدید به رتبه‌های نخستین ارتقا داد، همه و همه در حالی اتفاق افتاده که کشور دچار تحریم مالی و تحریم علمی بوده است. اما آنچه من میخواهم بگویم این است که این راه طی شده، با همه اهمیتش فقط یک آغاز بوده است و نه بیشتر. ما هنوز از قله‌های دانش جهان بسیار عقبیم؛ باید به قله‌ها دست یابیم. باید از مرز‌های کنونی دانش در مهمترین رشته‌ها عبور کنیم. ما اکنون حرکت را آغاز کرده و با شتاب پیش می‌رویم، ولی این شتاب باید سال‌ها با شدت بالا ادامه یابد تا آن عقب افتادگی جبران شود. اینجانب همواره به دانشگاه‌ها و دانشگاهیان و مراکز پژوهش و پژوهندگان، گرم و قاطع و جدّی دراین باره تذکر و هشدار و فراخوان داده ام، ولی اینک مطالبه عمومی من از شما جوانان آن است که این راه را با احساس مسئولیت بیشتر و همچون یک جهاد در پیش گیرید. سنگ بنای یک انقلاب علمی در کشور گذاشته شده و این انقلاب، شهیدانی از قبیل: شهدای هسته‌ای نیز داده است. به پا خیزید و دشمن بدخواه و کینه توز را که از جهاد علمی شما بشدت بیمناک است ناکام سازید.»

بر طبق بیانیه گام دوم رهبر انقلاب که در بالا به بخشی از آن اشاره شد تصمیم ناعادلانه عدم پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی گروه زیست شناسی به نوعی آب در آسیاب دشمن بوده و سبب تضعیف بنیه علمی انقلاب اسلامی خواهد شد؛ لذا از آن وزارت محترم استدعا داریم لطف خود را شامل حال ما کند و با یک عمل انقلابی به خواسته‌های به حق ما ترتیب اثر دهند.

پیش از هر چیز در صورت امکان با اختصاص بودجه لازم جهت ادامه تحصیل دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد به صورت پژوهش محور موافقت کنید (حتی عده‌ای از دانشجویان دارای توان مالی، حاضر به پرداخت بخشی از هزینه‌های واحد‌های عملی هستند) و یا دست کم مجوز و دستور لازم را جهت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد زیست شناسی به صورت آموزش محور صادر کنید (از آنجا که هزینه پذیرش دانشجو به این صورت بسیار کمتر خواهد بود) تا ان شاالله اقدامات الزم جهت محقق شدن ادامه تحصیل اینجانبان مبذول شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top