تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/09 - 09:42
کد خبر: 317660

عضو سابق انجمن تهران مانع از شفافیت مالی در شهرداری تهران شد؛

حلقه انجمن تهران دربست مقابل شفافیت! +سند

حلقه انجمن تهران دربست مقابل شفافیت! +سند

این روزها شهرداری تهران نیز شاهد تلاقی شفافیت و جوانگرایی است. حناچی شهردار تهران هم که با شعار شفافیت به شهرداری آمده بود سامانه شفافیت شهرداری را راه اندازی کرد تا به وعده خود عمل کند هر چند این سامانه نیز دارای نواقصی بود اما نوید راهی تازه برای این سازمان بود.

 به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند سالی است که شعار جوان گرایی و شفافیت از طرف سیاسیون و مدیران کشوری شنیده می شود، شعاری که بر اساس نیازها و انتظارات جامعه شنیده می شود اما در برخی از موارد تنها در حد همان شعار باقی مانده و در برخی دیگر از ادارات عملی شده است.

مدیریت پیر و خسته که دیگر ایده ای برای اجرا و اداره کشور ندارد، از یک طرف و از طرف دیگر فضای غیر شفاف سازمان ها چه در زمینه حقوق و مزایا و چه در مباحث دیگر آن موجب شده است تا جامعه طی سال های اخیر به دو راه حل جوانگرایی و شفافیت برسد. همین مسئله هم موجب شد تا مسئولین از شعارهای جوان گرایی و شفافیت استفاده کنند. هر چند این جوانگرایی در برخی از ادارات تنها به آقازاده گرایی تبدیل شد.

این روزها شهرداری تهران نیز شاهد تلاقی شفافیت و جوانگرایی است. حناچی شهردار تهران هم که با شعار شفافیت به شهرداری آمده بود سامانه شفافیت شهرداری را راه اندازی کرد تا به وعده خود عمل کند هر چند این سامانه نیز دارای نواقصی بود اما نوید راهی تازه برای این سازمان بود.

در حالی که قرار بود یکشنبه این هفته بر اساس موافقت حناچی دریافتی های رده های مدیریتی شهرداری تهران منتشر شود. طبق گفته بهاره آروین چند ساعت مانده به انتشار اطلاعات طی نامه ای از انتشار این اطلاعات جلوگیری می شود. نکته تلاقی جوانگرایی و شفافیت در شهرداری تهران را نیز می توان همین مورد دانست. غلامحسین محمدی عضو اسبق انجمن تهران در سال های 87-88 در نامه ای خطاب به ابراهیم شیخ در نامه ای شفافیت در این زمینه را به نفع شهرداری ندانسته و مانع از انتشار آن می شود. شاید کمتر کسی می دانست که روزی جوان گرایی در مقابل شفافیت قرار بگیرد.

محمدی این روزها مسئول مرکز ارتباطات شهرداری تهران را برعهده دارد، او که در کارنامه خود برای رسیدن به قدرت از تلاش برای ارتباط با هر جریان سیاسی فروگذار نبوده است، در سال 88 از هواداران موسوی در دانشگاه تهران و از افرادی بود که اعتراضات این دانشگاه بی ارتباط با او نبوده است؛ او در چرخشی در سال 92 وارد ستاد قالیباف می شود و در روزهای نهایی نیز به ستاد روحانی می رود.

بیشتر بخوانید// بازی جدید حلقه انجمن تهران؛ غلام محمدی در راه شهرداری تهران

محمدی در نامه اخیر خود با ایستادن در مقابل شفافیت مالی شهرداری به جای حمایت از آن نشان می دهد که شاید حرف های نا گفته ای در این زمینه وجود دارد. این عضو سابق انجمن تهران در حالی در مقام مسئولیت چنین اقدامی را انجام داده است که طی سال های فعالیت دانشجویی خود در این تشکل دانشجویی داعیه دار شعارهای اینچنینی و انتقاد به مسئولان کشور بوده است که این خود حکایت از تفاوت در عمل و گفتار وی می باشد که در صورت عدم پرداختن به این موضوع توسط تشکل دانشجویی مذکور می تواند نماد از رفتارهای دوگانه در این گروه باشد.

بیشتر بخوانید// کادرسازی انتخاباتی از شهریه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد؟!

ضمن اینکه اقدام محمدی در شهرداری تهران گویای این مهم است که جوان گرایی بدون قاعده می تواند بر ضد خودش تبدیل شود و آن جوانگرایی ای که بر اساس ارتباطات سیاسی، فامیلی در حال پرورش است آسیب هایی به شدت بزرگتر از روند فعلی را به همراه خواهد داشت و حذف شایسته سالاری به نفع نگاه های جناحی و سیاسی برای انتخاب جوانان نتیجه اش همین اتفاقات در شهرداری تهران خواهد بود، افرادی که برای منافع شخصی خود حتی در برابر مطالبه اجتماعی شفافیت نیز خواهند ایستاد.

البته تنها غلامحسین محمدی دراین جریان نقش ندارد، بررسی های خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» نشان می دهد طیف گسترده ای از ادوار انجمن تهران وارد سازمان شهرداری تهران شده اند که بعضا با توجه به عدم تخصص و تجربه های لازم برای فعالیت در یک نهاد خدماتی همچون شهرداری تهران و سوابق گذشته این جریان در مسئولیت های گذشته، شائبه بهره برداری انتخاباتی از ظرفیت شهرداری تهران توسط ایشان را پررنگ می کند و احتمالا از این جریان در آستانه انتخابات مجلس حاشیه های زیادی به گوش برسد.

حضور افرادی با کارویژه انتخاباتی در بدنه شهرداری تهران که در حال حاضر نیز با مشکل تامین خواسته های مردمی روبرو است، می تواند هزینه هایی را چه برای شهرداری به عنوان یک نهاد خدماتی و چه برای شهردار نسبتا جدید آن به همراه داشته باشد که در آینده نزدیک «خبرنامه دانشجویان ایران» پیرامون حضور این طیف در شهرداری تهران مطالبی را منتشر خواهد کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top