تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/04/16 - 22:59
کد خبر: 318728

غصب صندوق انتخابات جامعه اسلامی توسط کارمند دانشگاه کردستان!

عضو سابق شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشگاه کردستان گفت: یکی از اعضای معاونت فرهنگی دانشگاه وارد دفتر شد و صندوق انتخابات این تشکل را بدون هیچ بهانه غصب کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدامین جاهداری، عضو سابق شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: انتخابات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان ۱۰ تیر برگزار شد و پس از اتمام رأی گیری، نماینده اتحادیه جامعه اسلامی، صندوق رأی را به دفتر جامعه اسلامی منتقل کرد. پس از گذشت چند دقیقه مدیر حمایت و پشتیبانی فرهنگی دانشگاه وارد دفتر تشکل شد و پس از پرس و جو در مورد مکان صندوق و پیدا کردن مکان آن، اقدام به غصب و انتقال آن بدون اجازه ستاد انتخابات و حاضرین در دفتر کرد.

جاهداری افزود: نماینده اتحادیه توضیحاتی را در مورد مصوبات و قانون و این اقدام غیر قانونی معاونت فرهنگی ارائه داد، اما نماینده معاونت مدعی شد که هیئت نظارت می‌تواند خلاف قوانین عمل کند!

عضو ستاد انتخابات اخیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان یادآور شد: در بند چهارم ماده هفتم دستور العمل اجرایی آیین نامه تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان (مصوب وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی)، وظایف هیئت نظارت صریحا مشخص شده و جای تعجب است افرادی که خود را در قالب نماینده این هیئت جا می‌زنند، در حالت بسیار خوش‌بینانه حداقل آگاهی از قانون و حدود اختیارات قانونی خود ندارند. با توجه به شواهد و قرائن متعدد و مکرر، به نظر می‌رسد به قانون التزامی ندارند و قانون‌شکنی‌های خود را به پای قانون می‌نویسند.

وی اضافه کرد: وظیفه و محدوده مشخص شده هیئت نظارت در قانون، نظارت بر حسن اجرای انتخاب (بدون حق دخالت هیچیک از امور اجرایی) و انطباق انتخابات با مفاد اساسنامه است. همچنین طبق قانون وظیفه اجرای انتخابات برعهده ستاد انتخابات است که اعضای آن توسط شورای مرکزی دفتر مشخص می‌شود و هیچ نهاد و فرد دیگری در روند و نحوه اجرای امور انتخابات هیچگونه دخالتی ندارند.

جاهداری ادامه داد: سؤال ما این است که هیئت نظارتی که تمامی اختیارات مشخص خود را از قانون می‌گیرد، چطور می‌تواند صراحتا خلاف قانون عمل کند و قانون را زیر پا بگذارد؟

وی بیان کرد: بسیار واضح است که اگر فردی پیشنهادی در مورد نحوه برگزاری انتخابات داشته باشد، می‌تواند با مسئولان اجرایی در میان بگذارد و آن‌ها هم می‌توانند پیشنهادات رسیده را بررسی و موافقت یا مخالفت خود را اعلام کنند.

عضو سابق شورای مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان ابراز کرد: اینکه بدون اجازه، وارد حریم دفتر تشکلی شویم و ادعای قانون هم داشته باشیم، نوبر است! قانونی که این مسئول فرهنگی ادعای آن را دارد و از آن یاد می‌کند، قانون جنگل است، نه قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و آیین‌نامه‌های مصوب وزارت علوم! چرا که در هیچ قانونی، قانون‌شکنی و مصوبات ضد قوانین و ورود به حریم تشکل‌ها و غصب کردن اموال و حقوق کسی، اقدامی قانونی نیست.

وی خاطرنشان کرد: جای تعجب و تأسف است که هیچکدام از مسئولان معاونت فرهنگی و دانشگاه کردستان در مقابل این اقدام غیر قانونی کارمندشان عکس العملی نشان ندادند. البته نقل‌هایی وجود دارد که اینگونه اقدامات شرم‌آور و رویه فاسد با هماهنگی معاون فرهنگی به وقوع می‌پیوندد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سهم ۰.۳ درصدی فرزندآوری از تولید ناخالص ملی
نهضت قرآنی بانوان آغاز به کار کرد
دانشمندان ناباروری مردان را با آلودگی هوا و ناباروری زنان را با آلودگی صوتی مرتبط می‌دانند
پرونده ۵۰ مددجوی زندان زنان توسط قضات دادسرای تهران رسیدگی شد
کودکی نبی مکرم اسلام
گاریدو رسما تهدید کرد؛ اخراجتان می‌کنم
عیادت عراقچی از امانی در تهران
جزئیات جدید از طرح ساماندهی اتباع خارجی
آزمایش موشکی جدید کره شمالی با نظارت اون
وزیر خارجه ترکیه: ایران و حزب‌الله،‌اسرائیل را می‌زنند
صعود تاریخی فوتبال ایران در رده‌بندی جهان
وزیر بهداشت دولت روحانی پزشک معالج سفیر ایران در لبنان شد
نظامیان آلمانی در عراق می‌مانند
واکنش انصارالله یمن به حملات سایبری اسرائیل
ساماندهی اتباع غیرمجاز نیازمند اقدام همه‌جانبه است
هشدار به معلم‌های دوربین به دست در شروع مدارس
بازداشت یک اسرائیلی به بهانه همکاری با ایران
ثبت رکورد دیگر طلای جهانی با پرواز دلار
ونزوئلا حکم بازداشت رئیس‌جمهور آرژانتین را صادر کرد
عارف: جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی راهبرد دولت چهاردهم است
پیام غافلگیرکننده سیدحسن نصرالله به اسرائیلی‌ها
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top