تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/05/03 - 11:39
کد خبر: 321392

خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان

هر چه این نرم افزار قدرتمند تر باشد، امکانات بیشتری در اختیار شما خواهد بود و ضمن این که از نظر بستر امنیتی نیز همواره در بهترین شرایط قرار داشته و تضمین بیشترین کیفیت و همین طور مناسب ترین قیمت اجرای پروژه به شما ارائه می گردد.

خبرنامه دانشجویان ایران: این روز ها ورود تکنولوژی به زندگی ما باعث دگرگونی های عظیمی شده است که شاید روز به روز نیز در حال پیشرفت است، گاهی این تکنولوژی ها باعث آسان شدن بخش مهمی از کار هایی می شود که به صورت روتین انجام می دهیم.

مثلا موبایل های هوشمند که حالا بسیاری از فعالیت های یک دستیار شخصی، منشی، لپ تاپ، کامپیوتر های بزرگ و قدرتمند را انجام می دهند و در این باره باید خاطر نشان شویم که این علم به تکنولوژی های مربوط به هوشمند سازی خانه ها ( خانه هوشمند ) و املاک نیز رخنه کرده است.

نکات و ویژگی هایی در این مورد بحث را ایجاد می کند که شاید از جمله کلیدی ترین آن ها بتوان به اهمیت این مسئله در ساختمان سازی اشاره کرد. این که چرا اصولا ما به هوشمند سازی خانه ها علاقه مندیم و آن را دنبال می کنیم.

ضمن این که عملیات احداث تکنولوژی های سخت افزاری و نرم افزاری هوشمند سازی باید مطابق جدید ترین استاندارد های جهانی و متد های روز انجام گردد.

خانه هوشمند و هوشمندسازی ساختمان

مزایای خانه هوشمند
قطعا مانند هر جز از تکنولوژی این ویژگی ها نیز در یک خانه مزایای زیادی دارند، در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم،در خانه هوشمند شما می توانید سیستم های روشنایی را مجهز به تکنولوژی های بی سیم و هوشمند کنید، با استفاده از موبایل و تبلت و هر گجت دیگری که از ویژگی های ارتباطی پشتیبانی می کند، میزان نور محیط را کم و زیاد کرده و یا این که در نهایت خاموش و روشن کنید.

این مسئله شاید در ابتدا خیلی نیاز اصلی نباشد، اما بسیار در مصرف انرژی صرفه جویی خواهد شد، بعلاوه این که بسیاری ترجیح می دهند بتوانند نور محل زندگی خود را درست مانند گجت های هوشمند خود تغییر داده و یا سفارشی سازی کنند.

در این باره همین طور به مسئله کنترل دمای محیط در فصول مختلف سال نیز اشاره می کنیم که به صورت ویژه ای در حال حاضر پیگیری می شود و شرکت های بزرگ حوزه تکنولوژی در این باره تدابیری اندیشیده اند.

  

استفاده از دستگاه های کنترل هوشمند محیط خانه
در گذشته از کنترلر ها و ریموت ها تنها برای چند استفاده خاص بهره می بردیم، حالا می توانید در خانه هوشمند با یکی از آن ها و یا موبایل هوشمند خود، تمامی سیستم ها را فعال و یا غیرفعال کنید، ساندر بار، تلویزیون های اسمارت، سیستم های پخش صوت و تصویر، سینمای خانگی، آمپلی فایر ها که در این دسته قرار می گیرند و کنترل آن ها پس از هوشمند سازی خانه بسیار آسان تر، بهینه تر و بی دردسر تر خواهد بود.

سنسور های درب و پنجره نیز می توانند به راحتی وارد این چرخه جالب هوشمند شوند، ساده ترین آن درب های ریموت دار منازل و ساختمان های تجاری و بزرگ است، این ویژگی ها نیاز به بخش نرم افزاری خواهند داشت.

هر چه این نرم افزار قدرتمند تر باشد، امکانات بیشتری در اختیار شما خواهد بود و ضمن این که از نظر بستر امنیتی نیز همواره در بهترین شرایط قرار داشته و تضمین بیشترین کیفیت و همین طور مناسب ترین قیمت اجرای پروژه به شما ارائه می گردد.

راه اندازی سیستم های خانه هوشمند
حتی می توانید از این سیستم های هوشمند سازی در خانه و ارتباط آن با محل کار استفاده کنید، ضمن این که در کنار تمامی این گزینه ها و موارد، امکان استفاه توسط سیستم عامل های مختلف و دستگاه ها و گجت های هوشمند برای شما فراهم است و می توانید حتی در برخی موارد خارج از خانه عملیات کنترل را دقیق تر و بهتر بر پایه بستر اینترنت انجام دهید.

در مورد هزینه نیز باید بگوییم که همیشه ارزانی ها حکمتی دارند، از طرفی گرانی های بی دلیل نیز غیرمنطقی هستند، ساختمان شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مطابق بودجه شما و هزینه های لازم در نهایت برآوردی برای راه اندازی این سیستم در نظر گرفته می شود.

این سنسور ها به طرز بی نظیری در کاهش مصرف انرژی و سوخت تاثیر دارند، پس در واقع شما با پرداخت هزینه برای طراحی این سیستم ها و نصب آن در محل زندگی خود می توانید خیلی بیشتر از چیزی که فکر می کنید پس انداز داشته باشید.

مرجع : iseeco.co

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top