تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/05/06 - 23:09
کد خبر: 321922

انتخاب «استاد مشاور فرهنگی» برای دانشجویان دانشگاه تهران

معاون دانشگاه تهران گفت: از این پس برای هر 5 تا 20 دانشجو یک استاد فرهنگی انتخاب می‌شود که دانشجوها را در حوزه‌های فرهنگی هدایت کند و در این کار می‌خواهیم نقش اعضای هیات علمی در ارتقای فرهنگی دانشجویان را پررنگ‌تر کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در نشست تشریح برنامه‌های این معاونت، اظهار داشت: امسال سومین برنامه روزی با دانشگاه تهران با شعار «دانشگاه تهران، دانشگاه نخبگان» با حضور 10 هزار دانش‌آموز و خانواده‌هایشان برگزار می‌شود.

وی همچنین با اشاره به تاسیس باشگاه دانش‌آموزی دانشگاه تهران گفت: در این باشگاه که با هدف ایجاد ارتباط بیشتر بین دانش‌آموزان و دانشگاه و هدایت شغلی و تحصلی دانش‌آموزان تاسیس شده، برای بچه‌های مناطق محروم سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است و امکاناتی از جمله دوره MBA برای نوجوانان در آموزش‌های این باشگاه دیده شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران همچنین از برگزاری 600 برنامه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در سال گذشته در این دانشگاه خبر داد و گفت: علی‌رغم مشکلات مالی غیرقابل انکار دانشگاه‌ها، تعداد فعالیت‌های ورزشی افزایش یافته و سال قبل 450 رویداد برگزار شده بود.

سرسنگی از برگزاری دومین دوره فرهنگ دانشگاه تهران در پاییز امسال خبر داد و گفت: تصمیم گرفته شد که این دوره‌ها هر دو سال یکبار برگزار شود.

وی به تدوین نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای در دانشگاه اشاره کرد و افزود: بسیاری از دانشگاه‌های مطرح جهانی، نظام‌نامه اخلاق حرفه‌ای دارند در دانشگاه تهران هم این موضوع را مدنظر قرار دادیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اظهار داشت: در همین رابطه همایشی ملی با عنوان «دانشگاه اخلاق‌مدار» بیست و ششم آذرماه 98 برگزار خواهد شد.

سرسنگی به تفاهم‌ دانشگاه تهران با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با هدف توسعه فرهنگ کارآفرینی اشاره کرد و گفت: طبق این تفاهم دانشجویان می‌توانند از این دوره‌ها به صورت کم‌هزینه و تقریبا رایگان استفاده کنند و گواهینامه بین‌المللی بگیرند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران به ایجاد شعبه فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اشاره کرد و توضیح داد: برای مثال افرادی که کار قرآنی انجام می‌دهند، از این پس می‌توانند در کنار شرکت‌های فناور در پارک علم و فناوری حضور یابند.

وی اضافه کرد: اردیبهشت‌ماه سال آینده نخستین جشنواره کار، خلاقیت شغلی و کارآفرینی با همت این دانشگاه برگزار می‌شود.

سرسنگی از دیگر برنامه‌های دانشگاه تهران به برگزاری سخنرانی‌های ویژه اشاره کرد و گفت: یکی از ایراداتی که به دانشگاه‌ها گرفته می‌شود این است که چندان به وظایف خود در جامعه عمل نکرده‌اند، در راستای توجه به این موضوع از مهرماه 98 هر ماه یک بار یک سخنرانی ویژه خواهیم داشت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از تشکیل شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی و دینی خبر داد و افزود: در حال حاضر چندین نهاد در دانشگاه کارهای قرآنی و دینی را انجام می‌دهند که از سال جدید این فعالیت‌ها هماهنگ‌تر برگزار می‌شود تا طیف بیشتری از دانشجو، استاد و کارکنان دانشگاه را درگیر کند، معتقدم اگر فعالیت‌های قرآنی را توسعه دهیم، بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه حل خواهد شد.

وی به تدوین آیین‌نامه استاد مشاور فرهنگی اشاره و اضافه کرد: از این پس برای هر 5 تا 20 دانشجو یک استاد فرهنگی انتخاب می‌شود که دانشجوها را در حوزه‌های فرهنگی هدایت کند و در این کار می‌خواهیم نقش اعضای هیات علمی در ارتقای فرهنگی دانشجویان را پررنگ‌تر کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران اظهار داشت: آیین‌نامه استادمشاور فرهنگی پس از آیین‌نامه ارتقای شایستگی‌های فرهنگی اعضای هیات علمی اجرایی شده و معتقدم اگر تاکنون 5 کار شایسته انجام شده، یکی از آنها آیین‌نامه ارتقای شایستگی فرهنگی اعضای هیات علمی است.

سرسنگی به تدوین آیین‌نامه استاد مشاور شاهد و ایثارگر اشاره کرد و توضیح داد: مشابه کار آیین‌نامه استادمشاور فرهنگی درباره استادمشاور شاهد و ایثارگر انجام می‌شود و هر استادمشاور 5 تا 20 نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی به اقدامات این دانشگاه در راستای بین‌المللی کردن دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: مسابقه‌ای برای دانشجویان وکالت و حقوق در سطح جهانی وجود دارد که در دادگاهی نمایشی در مقام وکیل و دادستان قابلیت‌های خود را ارائه می‌دهند که در صددیم این شاخه را در سطح ملی در کشور پایه‌گذاری کنیم و حتی ایران را به پایگاه منطقه‌ای این مسابقات تبدیل کنیم و همچنین برای این مسابقات دانشجو به خارج از کشور اعزام داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به اقدامات دانشگاه در زمینه ورزشی و فرهنگی گفت: در این سال‌ها سرانه ورزشی و فرهنگی دانشگاه متناسب با تعداد دانشجویان و رشد دانشگاه افزایش نیافته است که اقداماتی برای حل این کاستی در دست انجام است، از جمله اینکه یکی از بزرگ‌ترین مجتمع‌های فرهنگی ـ ورزشی تهران شامل سالن‌های متعدد فرهنگی ـ ورزشی در زمینی که فعلا پارکینگ است، در محل نبش خیابان ادوارد و کارگر شمالی احداث خواهد شد، مشاور پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حال انجام کارهای اجرایی پروژه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است و معتقدم با راه‌اندازی این مجتمع تا 30 یا 40 سال آینده مشکل مکان ورزشی و فرهنگی دانشگاه تهران حل می‌شود.

سرسنگی ادامه داد:‌ همچنین کارهای اجرایی سینما تک دانشگاه آغاز شده و تالار ناصرخسرو را در ساختمان معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تحویل گرفته‌ایم و با همکاری شهرداری افتتاح خواهد شد.

وی از ایجاد دو مجتمع ورزشی آبی ـ سالنی، یکی در کارگر شمالی و دیگری در محدوده انقلاب خبر داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top