تاریخ انتشار: شنبه 1398/05/12 - 15:59
کد خبر: 322569

واکنش بروجردی به اظهارات روحانی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره برجام گفت: اگر دولت به شرایطی که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند: قاطعانه عمل می‌کرد، وضعیت ما از وضعیت امروز بهتر بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» علاءالدین بروجردی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، درباره اظهارات اخیر روحانی پیرامون برجام و اینکه وی عنوان کرده برجام را مجلس، شورای عالی امنیت ملی، شورای نگهبان و مقام معظم رهبری پذیرفته شده و یعنی همه نظام آن را پذیرفته است، تصریح کرد: موضوع هسته‌ای از ابتدا با توجه به اهمیت آن در دستورکار شورای عالی امنیت ملی قرار داشت، چون ترکیب این شورا متشکل از سران سه قوه و فرماندهان کل نیرو‌های مسلح است و طبیعتاً یک مجموعه‌ی فراگیر حاکمیتی طبق قانون در این شورا قرار دارند. به همین دلیل با توجه به اهمیت موضوع، تصمیمات نهایی در این شورا اتخاذ می‌شد.

وی افزود: علیرغم اینکه توافق هسته‌ای دارای کاستی‌هایی بود و دشمن هم از همین روزنه‌ها سوءاستفاده کرد، ولی ما توانستیم فعالیت هسته‌ای خود را به رسمیت بشناسانیم و شش قطعنامه تحریمی شورای امنیتی عملا «کان لم یکن» شد. همچنین آرایش سیاسی جهان که آمریکا به اتفاق همه کشور‌ها با توجه به مصوبات شورای امنیت سازمان ملل در مقابل ما صف‌آرایی کرده بودند بهم ریخت و در آن مقطع تحریم‌ها برداشته شد. مقادیری از پول‌های بلوکه شده آزاد شد، ولی آمریکایی‌ها بازی را بهم زدند؛ به دلیل اینکه آمریکا احساس کرد با توجه به نداشتن رابطه رسمی با جمهوری اسلامی ایران، سودی از این توافق به آن‌ها نمی‌رسد و به این دلیل بازی را بهم زدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: آمریکایی‌ها عملا شرایطی را ایجاد کردند که با شرایط دوران توافق فاصله طولانی پیدا کرد یعنی آن‌ها هم خودشان از برجام خارج شدند و هم فشار جدی به اروپایی‌ها آوردند که آن‌ها همکاری نکنند و در نتیجه وضعیت فعلی رقم خورد. تفاوت وضعیت فعلی با آن دوران این است که دیگر آرایش سیاسی یکپارچه علیه جمهوری اسلامی ایران بهم ریخته و ما کار نزدیکی با چین و روسیه انجام داده و تعامل خوبی داریم و کشور‌های زیادی در دنیا در نقطه مقابل آمریکایی‌ها ایستادند و آمریکا دچار انزوای جدی در دنیا شده است.

بروجردی اضافه کرد: آمریکا به همین دلیل با بسیاری از کشور‌ها درگیر است و از بسیاری از پیمان‌های مهم بین المللی و دوجانبه خارج می‌شود؛ چه در مورد تسلیحات هسته‌ای و درباره محیط زیست و مسائل شیمیایی. آمریکایی‌ها در این میان تبدیل به کشوری شدند که امروز به عنوان نماد هنجارشکنی در چارچوب توافق‌های بین المللی است و برای فشار به ایران دست به هر کاری می‌زنند؛ از جمله تحریم اخیر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران؛ بنابراین در اظهارات رئیس‌جمهور صحبت جدیدی عنوان نشده و همان سیر مطالبی است که در گذشته وجود داشته است.

وی همچنین تصریح کرد: مجلس توافق هسته‌ای را مصوب کرد و شرایطی برای آن قائل شد و مقام معظم رهبری هم شرایط ۹ گانه خود را عنوان فرمودند؛ بنابراین این پذیرفتن نه به صورت مطلق بلکه به صورت مشروط بود. اگر دولت به شرایطی که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند: قاطعانه عمل می‌کرد، وضعیت ما از وضعیت امروز بهتر بود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top