تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/05/16 - 11:10
کد خبر: 323161

فرهنگیانی که با مدرک دکتری خدماتی شده‌اند

گروهی از فرهنگیان که مدعی مدارک تحصیلی دانشگاهی هستند از فعالیت خود به عنوان نیروی خدماتی در مدارس گلایه دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران، موضوع تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش به معضلی جدی تبدیل شده است؛ از طرفی تعداد متقاضیان ورود به حرفه معلمی بالاست و از طرفی دیگر معلمان غیر رسمی این وزارتخانه برای تعیین  تکلیف شرایطشان و ورود به کلاس درس دچار مشکل هستند.

از بلاتکلیفی استخدام و فعالیت معلمان حق التدریس و خرید خدمات آموزشی که بگذریم عده‌ای دیگر از فرهنگیان هم هستند که شرایط متفاوت‌تری نسبت به دو گروه ذکر شده دارند؛ افرادی که با حکم خدماتی در آموزش و پرورش به خدمت گرفته شده‌اند، اما با وجود ارتقای مدرک تحصیلی همچنان به عنوان نیروهای خدماتی به فعالیت مشغول‌اند.

عده‌ای از این معلمان به دنبال تعیین تکلیف وضعیت فعالیتشان هستند و معتقدند در حالی که تعداد زیادی از معلمان آموزش و پرورش بازنشسته می‌شوند، کلاس‌های درس برای آنکه خالی از معلم نباشند، از طریق نیروهای آزاد و طرح بسته‌های حمایتی اداره می‌شود و این در حالی است که نیروهای خدماتی در آموزش و پرورش فعالیت دارند که با مدرک کارشناسی ارشد و دکتری همچنان در بخش‌های خدماتی مشغول به فعالیت بوده و  تجربه حضور آنها در مدرسه بسیار بیشتر از نیروهای تازه وارد به مدارس در شرایط فعلی است.

این موضوع را با وجود سکوت آموزش و پرورش و عدم پاسخگویی از بهارستانی‌ها پیگیری کردیم که در این مورد میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار کرد: سال گذشته مجلس برای تعیین تکلیف نیروهای آموزش و پرورش قانونی تصویب کرد که بر اساس این قانون گروه‌هایی از معلمان که از نظر شرایط کاری بلا تکلیف بودند به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند؛ این نیروها شامل معلمان حق التدریس، آموزشیاران نهضت، مربیان پیش دبستانی و معلمان طرح خرید خدمات آموزشی هستند که طبق قانون باید شرایطی را اخذ کرده باشند تا بتوانند در آموزش و پرورش استخدام شوند.

وی تصریح کرد: با توجه به این قانون بعید می‌دانم قانون دیگری برای تعیین تکلیف نیروهای آموزش و پرورش تصویب شود و سایر گروه‌ها باید از طریق وزارتخانه و دولت تعیین  تکلیف شوند چرا که فعالیت آن‌ها در حیطه فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش است بنابراین باید تصمیم گیری از سوی مسئولان مربوطه انجام شود.

میرزاده تاکید کرد: البته برای استخدام گروه‌هایی که سال گذشته قانون تعیین تکلیف استخدام آن‌ها را مصوب کردیم پیگیر اجرای کار هستیم هر چند که این موضوع، موضوع پیچیده‌ای است و نیاز به زمان دارد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
۲ کمین بزرگ حزب‌الله لبنان علیه نظامیان اسرائیلی
هشدار وزارت بهداشت درباره سیگارهای الکترونیک
بازداشت ۴ کنکوری متخلف
ورود سامانه بارشی جدید به کشور
آیفون در مراکز نظامی کره‌جنوبی ممنوع شد
کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
تقلب در کنکور سراسری صفر است
آزمون اختصاصی برای کنکوری‌های گرفتار در سیل برگزار می شود
رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آغاز شد
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top