تاریخ انتشار: 26 مرداد 1390 - 11:19:02
کد خبر: 32716

کتابخانه دانشجویان ایران/ کتاب سوم

ماجرای پدری که دخترش را در تلویزیون دید

ماجرای پدری که دخترش را در تلویزیون دید

مناسبات انسانی در مواجهه با موضوع جنگ، سیاست و دفاع، ‌همراه با واکنش‌های عاطفی و تاثیراتی که جنگ بر یک کشور بر جای می گذارد، از موضوعاتی است که در بیشتر آثار رمان نویسان امروز ما مشاهده می شود.

خبرنامه دانشجویان ایران: مناسبات انسانی در مواجهه با موضوع جنگ، سیاست و دفاع، ‌همراه با واکنش‌های عاطفی و تاثیراتی که جنگ بر یک کشور بر جای می گذارد، از موضوعاتی است که در بیشتر آثار رمان نویسان امروز ما مشاهده می شود.
 
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کرمیار داستان این کتاب را با اتکا به نقطه‌نظرات راوی‌های بیان کننده اتفاقات داستانی‌اش خلق کرده و دیدگاه‌های آنان را درباره جنگ میان آمریکا و عراق به چالش کشیده است. این کتاب مانند صفحات یک کتاب تاریخ، بخشی از بحران‌های سرزمین‌های مواجه با جنگ در دنیای امروز را توصیف کرده که شاید اشاره به زنده‌ترین حوادث خبری روز، بخشی از جذابیت‌های آن به شمار آیدغنیمت رمانی است که با دستمایه جنگ نوشته شده است، ولی رویداد‌های آن به تمامی در دوران دفاع مقدس نمی‌گذرد. داستان این رمان داستان پدری است که در بحبوحه جنگ تحمیلی دختر کوچک خود را در شلوغی‌های حمله به شهرهای جنوب کشور گم می‌کند و پس از سال‌ها و همزمان با حمله آمریکا به عراق، از طریق تلویزیون دختر خود را در جمع اسرای ایرانی حاضر در عراق می‌بیند و این موضوع او را به سمت یافتن مجدد وی سوق می‌دهدروانی و سادگی کتاب از نکات برجسته نوشته های کرمیار است و با لحنی ساده سعی در همراه کردن مخاطب دارد.
 
در بخشی از این کتاب می خوانیم: هرگاه ابتدایی‌ترین آزادی‌های مردمان یک سرزمین نادیده گرفته می‌شود، آن گاه نه فقط آمریکا که هر کشوری، و هر فردی حق دارد به کمک آن ملت مظلوم و دربند در آید. هرچند نیت کشور بیگانه نه دل‌سوزانه که منفعت‌طلبانه باشد و من نتوانستم سکوت کنم و بلند شدم و اعتراض کردم و گفتم آخر این کجایش انصاف است که ما سال‌ها مبارزه مردم عراق را پیش پای چکمه‌پوش‌های آمریکایی قربانی کنیماز دیگر ویژگی های نگارشی کتاب "غنیمت" که امروزه به عنوان وجه تمایز این اثر با آثار دیگر مرتبط با رخدادهای میان دو کشور مطرح می‌شود می توان به داستانی بودن این اثر اشاره کردکرمیار تاثیرات انکارناپذیر جنگ های منطقه بر وضعیت داخلی و خارجی ایران را دست مایه نگارش برخی از بخش های این کتاب 186 صفحه ای می دانددر صفحه 31 کتاب بعد از پبدا کردن دخترش دریا بعد از بیست سال می خوانیم: و حالا نوزادش را پیدا کرده که بیست سالش است و نوزاد دیگری در بغل دارد و زخمی و ترسیده دارد از زیر زمین خانه ای ویران نوی ناصریه بیرون می رود...
 
از دیگر بخش های این کتاب می توان به «کابوس»،«آغاز شلیک موشک‌های کروز»، «سال تحویل»، «شمایل»، «بمب هوشمند»، «هشت سال زندگی با مرگ»، «بلد راه»، «مهمان ناخوانده»، «غربت در خانه»، «نجات سرباز جسیکا»، «‌باز هم جدایی» و «کودکی به نام دریا»، اشاره کرد.
 
 
"غنیمت" نوشته صادق کرمیار، با قیمت3500 تومان از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار کتاب شده است.

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکید اردوغان بر گسترش روابط با ایران
ظریف: نباید منتظر دستور از تهران باشیم ؛ دستور از مردم می‌رسد
پیراهن قرن؛ امضای مسی تاریخی شد
خبری که سنوار به مادرش داد
نخستین زن فرماندار در کردستان منصوب شد
جانور منقرض شده به طبیعت بازگشت!
تهران سرد می شود
زلنسکی: یا دنبال سلاح اتمی می‌رویم یا ...
حرف‌های جالب حامد بهداد درباره دوران دانشجویی اش
واکنش فرهاد مجیدی به سرمربی جدید استقلال
حملات سنگین موشکی حزب الله به عکا
راهکار جدید بریکس برای دلار زدایی تحقق می‌یابد؟
داتیس پرو؛ مرجع اخبار و آموزش‌های تکنولوژی و فناوری اطلاعات
بررسی مزایا و معایب استفاده از فویل آلومینیوم در خانه
نصرتی ، رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها شد
نظارت بر تاکسی‌ها هوشمند می‌شود
ایرج طهماسب به تئاتر برگشت
لیلا حاتمی و محمدرضا فروتن در یک فیلم جدید
قاشق هخامنشی با طراحی پیچیده الهام‌گرفته از اساطیر کهن ایران!
تتلو و رفتارهای عجیب‌اش تا پیش از دستگیری
کاهش ۴۳ تومانی نرخ یورو در مرکز مبادله ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top