تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/07/23 - 13:42
کد خبر: 331586

مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور روحانی و بدون سخنرانی تشکل‌های دانشجویی

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: هیچ یک از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تهران به مراسم آغاز سال تحصیلی با حضور رئیس جمهور دعوت نشدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سلوک، عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران در گفتگو با  دانشجو، با اشاره به حضور رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی در دانشگاه تهران گفت: طبق ساز و کار پیش بینی شده تنها ۳۰ نفر از دانشجویان می‌توانند در این مراسم حضور پیدا می‌کنند و این ۳۰ نفر هم اعضای انجمن‌های علمی و یا افراد گزینش شده هستند.

وی افزود: از دانشگاه تهران خواسته شده تا دانشجویانی را که قرار است در مراسم آغاز سال تحصیلی شرکت کنند به تیم حفاظت رئیس جمهور معرفی کنند تا پس از بررسی برای این افرار کارت ورود به مراسم صادر شود و همچنین مابقی افرادی هم که در این مراسم شرکت می‌کنند، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه هستند.

تریبونی برای اظهار نظر نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اختصاص نیافته
سلوک با بیان اینکه هیچ کدام از تشکل‌های دانشجویی به مراسم آغاز سالتحصیلی جدید که قرار است با حضور رئیس جمهور در تهران برگزار شود، دعوت نشده اند؛ بنابراین تریبونی هم برای اظهار نظر نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اختصاص نیافته، افزود: قرار شده که از بین هفت هشت نفر از نخبگان علمی دانشگاه تهران یک نفر به عنوان سخنران انتخاب شود.

وی تصریح کرد: مسئولان دانشگاه تهران مدعی هستند که در برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی هیچ مسئولیتی ندارند و برگزار کننده مراسم وزارت علوم است و این دانشگاه فقط مکان برگزاری مراسم را تامین کرده است و اتفاقا دعوای ما با مسئولان دانشگاه تهران هم بر سر این موضوع بود که چرا باید برگزاری چنین برنامه‌ای به آن‌ها تحمیل شود و آن‌ها فقط تامین کننده فضا و تریبون مراسم باشند و در را به روی دانشجویان ببندند و به گونه‌ای صرفا از برند و اسم دانشگاه تهران استفاده شود تا عده‌ای بگویند ما در فضای دانشجویان حرف زده ایم.

سوء استفاده از نام دانشگاه تهران به نفع برخی جریانات خاص
عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران باید مستقل باشد و وابستگی به جریانات قدرت و جریانات سیاسی نداشته باشد؛ اما متاسفانه امروز با اتفاقاتی که شاهد آن هستیم آقایان مسئول در حال فروختن هویت این دانشگاه هستند؛ چرا که آن‌ها با بستن در بر روی دانشجویان زمینه را برای استفاده دیگران از اسم و برند دانشگاه تهران فراهم می‌کنند.

سلوک افزود: نقش دانشگاه تهران در برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی درست مثل این است که دانشگاه فقط می‌خواهد یک سالن آمفی تئاتر را برای برگزاری این مراسم به روحانی اجاره دهد اگر چه پولی هم نمی‌گیرند. در هر حال به نظر می‌رسد که ظاهرا قرار است تیم حفاظت رئیس جمهور به دانشگاه تهران بیاینند و با داربست و نیرو‌های امنیتی دانشجویان را به مراسم راه ندهند و در واقع هر که را که آن‌ها می‌خواهند اجازه ورود به او بدهند؛ با این وجود اصلا حضور دانشجویان و حرف زدن تشکل‌های دانشجویی در این مراسم مطرح نیست و برای آن‌ها هم ارزشی ندارد.

وی با بیان اینکه اگر هدف مسئولان دانشگاه تهران برگزاری مراسم آغاز سالتحصیلی است پس چرا تشکل های دانشجویی نباید در این مراسم جایگاهی داشته باشند،تصریح کرد: سوال این است که چرا مسئولان  دانشگاه تهران باید با اینگونه اقدامات هویت این دانشگاه را که وابسته به علم و دانشجو است خدشه دار کنند.

رئیس جمهور از رویارویی با دانشجویان واهمه دارد
عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه متاسفانه آقایان هویت دانشگاه تهران را به جریانات سیاسی فروخته اند، گفت: یکی از دلایلی که مانع دعوت تشکل‌های دانشجویی به مراسم آغاز سالتحصیلی در دانشگاه تهران شده ترس رئیس جمهور از رویارویی با دانشجویان است؛ به گونه‌ای که او هیچ طوری حاضر نیست که حرف دانشجویان را بشنود و جواب دهد.

سلوک ضمن انتقاد از عدم تمایل رئیس جمهور برای شنیدن نقد‌های دانشجویی تصریح کرد: مگر جز این است که دانشجویان می‌خواهند درد مردم و مشکلات معیشتی را برای رئیس جمهور بازگو کنند؛ با این وجود چرا آقای روحانی از شنیدن نقد‌ها گریزان است؟

وی با بیان اینکه آقایان در دانشگاه تهران به دلیل بده بستان‌هایی که وجود دارد نه زیربار می‌روند و نه زورشان می‌رسد که دانشجویان در حضور رئیس جمهور به بیان نقد‌ها و مطالبات بپردازند، افزود: علی رغم تمام اعتراض هایی که ما به معاونت های مختلف دانشگاه کردیم؛ اما همه گفتند ما در برگزاری این مراسم هیچ کاره هستیم و نمی توانیم کاری انجام دهیم.

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه چرا وقتی قرار است در مراسم آغاز سالتحصیلی دانشجویان حضور نداشته باشند و یا انتخاب افراد گزینشی باشد این مراسم باید در دانشگاه تهران برگزار شود، افزود: اگر قرار است رئیس جمهور به دانشگاه تهران بیاید پس باید به دانشگاه و دانشجو پاسخگو باشد و اگر قرار است پاسخگو نباشد بهتر است که این مراسم در سالن‌های آمفی تئاتر وزارت علوم و یا برج میلاد برگزار شود.

سلوک با اشاره به اینکه بعید می‌دانم تشکل‌های همسو با دولت نیز با فرار رئیس جمهور از رویارویی با دانشجویان موافق باشند، تصریح کرد: حضور رئیس جمهور در دانشگاه تهران آورده‌ای جز مزاحمت برای دانشجویان این دانشگاه ندارد چرا که این حضور با حصار‌هایی که نیرو‌های امنیتی ایجاد می‌کنند رفت و آمد‌های دانشجویان را مختل می‌کند و همچنین امکان استفاده دانشجویان از کتابخانه دانشگاه را می‌گیرد.

درد دانشجو درد جریانات سیاسی نیست؛ بیان مشکلات مردم است
وی با بیان اینکه متاسفانه دولت به دنبال این است دانشگاه را سیاست زده کند تا بینش سیاسی را از دانشجویان بگیرد و دهان آن‌ها بسته باشد، اظهار کرد: درد دانشجو درد جریانات سیاسی نیست و اگر آن‌ها فرصت سخنرانی در حضور رئیس جمهور را پیدا کنند قطعا به بیان درد‌ها و مشکلات مردم می‌پردازند.

عضو شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران با بیان اینکه دعوای ما با مسئولان دانشگاه تهران بر سر این است که چرا وقتی دانشگاه هیچ استقلالی برای برگزاری مراسم آغاز سالتحصیلی با حضور روحانی ندارد باید تن به این ذلت بدهند و اجازه دهند برخی ها از نام دانشگاه تهران استفاده کنند، گفت: اگر دانشگاه تهران میزبان است پس باید دانشجویان میزبان رئیس جمهور باشند چرا که دانشگاه خانه دانشجویان است.

سلوک بیان کرد: قطعا رئیس جمهور باید در محیط دانشگاه پاسخگوی مشکلات و مطالبات نهاد علم باشد و این یکی از مطالبات جامعه دانشگاهی و تشکل‌های دانشجویی است.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
زیباترین بازی سال / خداحافظی پرسپولیس با جام حذفی
دانشگاه‌های آمریکا یکپارچه بر علیه رژیم صهیونیستی +فیلم
دفتر بن‌گویر بیانیه داد
لحظه تصادف و واژگونی خودروی وزیر امنیت داخلی اسرائیل +فیلم
زخمی شدن وزیر امنیت داخلی اسرائیل پس از واژگونی خودرو +فیلم
کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
وزیر تندروی اسرائیلی تصادف کرد +فیلم
وضعیت وزیر امنیت داخلی اسرائیل وخیم است +جزئیات
نماز خواندن یک دانشجوی مسلمان بعد از دستگیری در حضور پلیس آمریکا +فیلم
حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس +فیلم
دست رد پاکستان به سینه آمریکا درباره رابطه با ایران
پلیس آمریکا در حال پاکسازی خون حامیان فلسطین در محل درگیری با دانشجویان +فیلم
حرکت جالب از ادای احترام دانشجویان آمریکایی به فلسطینان +فیلم
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top