تاریخ انتشار: جمعه 1398/07/26 - 14:25
کد خبر: 331842

واکنش نماینده مجلس درباره موسسات زبان

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی گفت: موضوع دیگر این است که مافیایی در خصوص مؤسسات آموزشی زبان که از آموزش و پرورش مجوز می‌گیرند، ایجاد شده است و یک انحصاری در احداث آموزشگاه‌ها وجود دارد و ما اعلام کرده‌ایم که این انحصار باید شکسته شود و روشن شود که چه مقدار پول در این مؤسسات ردوبدل می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره حذف انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس، گفت: به دروغ گفتند آموزش زبان انگلیسی در مدارس قرار است حذف شود.

وی با طرح این پرسش که «چرا یک عده‌ای با دروغگویی به دنبال پیشبرد اهداف خاص خودشان هستند؟»، افزود: در این طرح بحث حذف زبان انگلیسی مطرح نبوده است و در حال حاضر دو اشکال وجود دارد اینکه فقط دانش‌آموزان زبان انگلیسی بخوانند و اینکه بتوانند اگر به زبان‌های دیگر علاقه دارند آن را آموزش ببینند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی ادامه داد: نکته دیگر این است که آیا سیستم آموزشی، نمره مؤسسات را برای آموزش زبان قبول می‌کند؟

وی اضافه کرد: در این طرح گفته‌ایم حذف انحصار از آموزش زبان انگلیسی باشد یعنی اگر فردی خواست زبان‌های دیگری بخواند بتواند آن زبان را آموزش ببیند و بحث دوم این بود که کیفیت آموزش زبان در مدارس ضعیف است و این یک واقعیت است که اگر فردی خواست آن زبان را قوی کند در مؤسسات زبان آموزش ببیند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: منظور این است که اگر دانش‌آموز در مؤسسات معتبر که تأییدیه آموزش و پرورش را دارند، نمره‌ای آورد، مدارس آن را معتبر بدانند و در کارنامه درج کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دانش‌آموزان را مجبور کرده‌ایم فقط سر کلاس زبان انگلیسی بروند و آنها نیز چاره‌ دیگری ندارند و این با آزادی انتخاب مغایرت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی گفت: موضوع دیگر این است که مافیایی در خصوص مؤسسات آموزشی زبان که از آموزش و پرورش مجوز می‌گیرند، ایجاد شده است و یک انحصاری در احداث آموزشگاه‌ها وجود دارد و ما اعلام کرده‌ایم که این انحصار باید شکسته شود و روشن شود که چه مقدار پول در این مؤسسات ردوبدل می‌شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید مشخص شود که آیا ارتباط معناداری بین آموزش ضعیف زبان انگلیسی در مدارس و سر در آوردن قارچ‌گونه مؤسسات آموزشی زبان در بیرون از مدارس وجود دارد یا خیر؟

وی اضافه کرد: به دنبال پاسخ این سؤالات هستیم و این سروصدا کردن‌ها و دروغ‌پردازی‌ها موجب می‌شود که مسأله مفهوم نباشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمی گفت: کسانی که مقاله علیه این مسأله می‌نویسند بعضی‌هایشان مؤسسه زبان دارند و احساس خطر کردند که این انحصار شکسته شود و نحوه صدور مجوز تغییر کند و فقط ایجاد مؤسسات زبان دست عده‌ای خاص باشد و در این خصوص میلیاردها تومان ردوبدل می‌شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: حذف انحصار زبان انگلیسی یک طرح و ایده است و هنوز تکمیل نشده و بیشتر باید مورد بررسی قرار بگیرد و به همین دلیل آن را در معرض افکار عمومی گذاشته‌ایم تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود البته باید راهکاری پیش‌بینی شود که دانش‌آموز ضعیف هم در این طرح آسیب نبیند و از طرفی دیگر نیز انحصار وجود نداشته باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top