تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/08/01 - 10:19
کد خبر: 332406

تنها دوره‌ای که ابتدا دانش‌پذیر هستید بعد دانشجو!

همه چیز درباره ثبت‌نام آزمون ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور سال ۹۸ +جدول

همه چیز درباره ثبت‌نام آزمون ارشد فراگیر دانشگاه پیام‌نور سال ۹۸ +جدول

درخواست معافیت تحصیلی برای دانشجوی مشمول پذیرفته شده در صورت عدم غیبت اولیه، بعد از قبولی قطعی در آزمون دانشپذیری(از زمان تبدیل وضعیت به دانشجویی و شروع به تحصیل) انجام گرفته و سنوات تحصیل وی از نظر معافیت تحصیلی، از این زمان (یعنی دانشجویی) محاسبه می‌گردد. و هیچ خدماتی به مشمولان که دانش پذیر میباشند، تعلق نخواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند روزی است که ثبت نام آزمون ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور آغاز شده و داوطلبان تا هشتم آبان ماه می توانند اقدام به ثبت نام در این دوره ها کنند. بر اساس تقویم زمانی این آزمون در روز جمعه ۲۲ آذرماه سال جاری میشود و داوطلبان برای دریافت کارت شرکت در آزمون باید از روز سه ‌شنبه مورخ ۱۹ لغایت روز پنجشنبه ۲۱ آذرماه سال جاری با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای شرکت در آزمون اقدام کنند. از نکات قابل توجه این آزمون  تأثیر ۲۰ درصدی معدل دوره‌ کارشناسی، است که توصیه می‌ شود داوطلبان، معدل دوره کارشناسی خود را با توجه به توضیحات مندرج در دفترچه با دقت درج کنند. در ادامه مهمترین نکات این آزمون آمده است:

1- زمان ثبت نام، زمان برگزاری و اعلام نتایج

2- دوره های فراگیر به چه معناست؟
در سیستم فراگیر دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل در هر رشته‌ای که داوطلب علاقه تحصیلی آن را داشته باشد بدون توجه به زمینه تحصیلی قبلی وی امکان پذیر است. داوطلبان جهت سنجش میزان توانمندی‌ها و آمادگی تحصیلی خود در رشته موردعلاقه به عنوان «دانش پذیر» ثبت‌نام می‌نمایند. سپس دوره‌های آموزشی و آمادگی تعدادی از واحدهای درسی رشته انتخابی خویش را به صورت حضوری و یا مکاتبه‌ای گذرانده و با کسب آمادگی‌های علمی لازم در آزمون پایان نیمسال دانش‌پذیری که توسط سازمان سنجش آموزش کشور به صورت سراسری برگزار می‌شود، شرکت می‌نمایند. داوطلب درصورت کسب حد نصاب‌های علمی لازم در آزمون، از وضعیت «دانش‌پذیری» به وضعیت «دانشجویی» تبدیل وضعیت یافته و تحصیل وی در دانشگاه پیام نور به صورت دانشجو در نیمسال دوم دانشگاه در رشته تحصیلی انتخابی میسر خواهد بود.

منظور از دوره «فراگیر» دانشگاه پیام نور چیست؟ +پرسش و پاسخ

3- مدارک تحصیلی مورد پذیرش برای ثبتنام در آزمون
دارندگان مدارک کارشناسی پیوسته و یا ناپیوسته رسمی و بالاتر مورد تأیید وزارتین و یا دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی می توانند در این آزمون شرکت کنند. دانشجوی سال آخر دوره کارشناسی در صورتیکه حداکثر تا تاریخ 30 بهمن 98 دانشآموخته شود میتواند در آزمون دوره دانشپذیری شرکت کند.

4- مدرک تحصیلی متفاوت با رشته تحصیلی
بر اساس آنچه که در دفترچه راهنما آمده، داوطلبانی که رشته کارشناسی آنها با رشته کارشناسی ارشد انتخابی همنام و یا مشابه نباشد، به تشخیص گروه آموزشی مربوط ؛ موظفند در دوره
دانشجویی علاوه بر واحدهای مصوب مقطع کارشناسی ارشد، حداکثر تا 12 واحد جبرانی از مقطع کارشناسی همان رشته را با موفقیت بگذرانند.

5- مقررات نظام وظیفه در این دوره ها چگونه است؟
بر اساس آنچه که در دفترچه راهنما آمده، داوطلبینی که دارای شرایط زیر هستند می توانند در این آزمون شرکت کنند: 1- کارت پایان خدمت هوشمند 2- کارت معافیت دائم هوشمند 3- متولدین سال 1354 و قبل از آن 4- مشمول دانش آموخته مقطع کارشناسی دارای برگ آماده به خدمت بدون مهر غیبت 5- دانش آموخته مقطع کارشناسی که در سقف مجاز سنوات تحصیلی دانش آموخته شده.

6- در دوره دانش پذیری معافیت تحصیلی وجود دارد؟
درخواست معافیت تحصیلی برای دانشجوی مشمول پذیرفته شده در صورت عدم غیبت اولیه، بعد از قبولی قطعی در آزمون دانشپذیری(از زمان تبدیل وضعیت به دانشجویی و شروع به تحصیل) انجام گرفته و سنوات تحصیل وی از نظر معافیت تحصیلی، از این زمان (یعنی دانشجویی) محاسبه می‌گردد. و هیچ خدماتی به مشمولان که دانش پذیر میباشند، تعلق نخواهد گرفت.

7- وضعیت سنوات در این دوره به چه صورت است؟
سقف سنوات تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته برای استفاده کنندگان از معافیت تحصیلی حداکثر 3 سال م ی باشد. در صورت عدم موفقیت در اتمام واحدهای دوره پس از اعلام مراتب ظرف مدت 3 ماه به دفتر پلیس + 10، حداکثر یک سال بعنوان سنوات ارفاقی با دریافت مجوز از وظیفه عمومی قابل افزایش خواهد بود. دانشجویی که حداکثر در مدت مذکور دانش آموخته نشود، مجاز به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر نخواهد بود. دانشجویانی که در سنوات مجاز تحصیلی موفق به فراغت از تحصیل نشوند از ادامه تحصیل در مقطع بالاتر محروم می شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top