تاریخ انتشار: چهارشنبه 1398/08/08 - 12:42
کد خبر: 333182

توضیحات وزیر علوم درباره شفافیت شیوه‌نامه انضباطی دانشجویان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از بازنگری در شیوه‌نامه انضباطی توسط دانشگاه‌ها به منظور شفاف سازی بیشتر خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «منصور غلامی» امروز - چهارشنبه- در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درپاسخ به سوالی درباره بررسی شیوه نامه انضباطی دانشجویان توسط معاونت حقوقی ریاست جمهوری  اظهار داشت: آیین نامه انضباطی دانشجویان مصوبه خاص خود را دارد که در حال اجرا است البته در قانون، شیوه نامه ای برای اجرای دقیق این آیین نامه توسط دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنظیم و تصویب شده است.

وی به تغییرات جدید در آیین نامه جدید انضباطی دانشجویان که به تازگی تصویب شده است اشاره و خاطرنشان کرد: در آیین نامه جدید دو نکته افزوده شده است، نخست تخلفات اخلاقی در دوره بالینی دانشجویان پزشکی است چرا که دانشجویان پزشکی یک دوره آموزشی در بیمارستان باید بگذرانند؛ نکته دوم در مورد فضای مجازی است که مقداری نگرانی میان دانشجویان ایجاد کرده است.

وزیر علوم تاکید کرد: دانشجویان نگران ورود به بخش های خصوصی فضای مجازی خود هستند که البته این موضوع مدنظر آیین نامه انضباطی نیست و قبل از اینکه معاونت حقوقی رئیس جمهوری به این مسئله ورود یابد، معاونان دانشجویی دانشگاه ها در حال بازنگری این قسمت از آیین نامه برای شفاف تر کردن آن هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری این نکته را هم اعلام کرد که از دانشگاه ها خواسته است نظرات و پیشنهادات دانشجویان درباره آیین نامه انضباطی منتقل شود.

غلامی در پاسخ به این سوال که آیا تضمین می دهد با این آیین نامه نقض حریم خصوصی صورت نمی گیرد؟، تاکید کرد: قطعاً همینطور است، بحث قانونی ورود به حریم خصوصی افراد نیاز به مجوز قانونی دارد و این شیوه نامه به منزله ورود به حریم خصوصی دانشجویان نیست. برای شفاف تر این مسئله بازنگری در شیوه نامه در حال انجام است.

وی با ارائه آماری در مورد تخلفات دانشجویان در دانشگاه ها یادآور شد: بر اساس بررسی های به عمل آمده، تخلفاتی که در بخش غیرآموزشی دانشجویان در سال ۹۷ گزارش شد، شامل یک دهم درصد دانشجویان می شود.

غلامی گفت: این تخلفات جمعیت زیادی از دانشجویان را در بر نمی گیرد چون دانشجویان که متخلف نیستد و این نگرانی ها بیشتر در حوزه فعالیت های سیاسی و اجتماعی دانشجویان وجود دارد و البته تعدادشان اندک است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دانشجویان بر اساس آیین نامه انضباطی نمی توانند نماینده ای در کمیته های انضباطی داشته باشند گفت: آیین نامه انضباطی در مواردی که لازم باشد هیأت های بدوی و تجدیدنظر می توانند از نمایندگان دانشجویان دعوت کنند؛ در برخی موارد حضور دانشجویان در این کمیته ها به نفع شان نیست.

به گزارش ایرنا، معاون حقوقی رئیس جمهوری امروز اعلام کرد شیوه نامه انضباطی جدید در این معاونت بررسی و موارد مغایرت با قانون اساسی، قوانین عادی مرتبط و منشور حقوق شهروندی، با همکاری نمایندگان تشکل های دانشجویی و دستگاه های مربوط بررسی و اصلاح می شود.

شیوه نامه انضباطی دانشجویان تابستان امسال توسط وزارت علوم به دانشگاه ها ابلاغ شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top