تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/08/20 - 10:58
کد خبر: 334523

پرداخت نشدن وام به دانشجویان شاغل قانون مجلس است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: وام این صندوق بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی (قانون تاسیس صندوق رفاه) به دانشجویان شاغل تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ «ناصر مطیعی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا،  درباره علت ارائه نشدن وام به دانشجویان شاغل در دانشگاه ها اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان در چارچوب ضوابط و مقررات مشخصی که دارد به دانشجویان وام پرداخت می کند؛ به بخشی از این ضوابط در قانون صندوق اشاره شده، بخشی دیگر از قوانین در اساسنامه همچنین قسمتی دیگر را هیأت امنا مصوب کرده است.

وی افزود: بر اساس قوانین و مقررات صندوق رفاه، دانشجویانی می توانند وام دریافت کنند که شاغل نیستند؛ در گذشته ابزار کنترل شناسایی دانشجویان شاغل در اختیار نبود و این موضوع از طریق خوداظهاری دانشجویان به دانشگاه ها واگذار شده بود.

به گفته این مقام مسئول، امسال ابزارهای دقیق در اختیار صندوق رفاه قرار گرفته است که اگر این اقدام صورت نگیرد باید پاسخگوی نهادهای نظارتی باشیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ادامه داد: صندوق رفاه دانشجویان هم اکنون امکان دریافت فهرست دانشجویان شاغل را از مراجع ذیربط در اختیار دارد بنابراین اگر قانون را اجرا نکنیم مورد مواخذه نهادهای نظارتی قرار می گیریم.

مشاور وزیر علوم در پاسخ به این سوال که تکلیف دانشجویان شاغل متقاضی وام صندوق رفاه چیست نیز تاکید کرد: در زمان حاضر به درصد اندکی از دانشجویان متقاضی وام شهریه، تسهیلات پرداخت می شود و به این معنا نیست که سایر دانشجویان، متقاضی دریافت این وام نیستند اما منابع صندوق رفاه محدود است و بین دانشجویان شاغل و غیرشاغل، دانشجویان غیرشاغل برای دریافت وام در اولویت هستند.

مطیعی اظهار داشت: گاه منابع کافی وجود دارد و هر چند قانون تکلیف دیگری مشخص کرده اما با دریافت یک مجوز به شاغلان دارای شرایط وام پرداخت می شود؛ این در شرایطی است که وقتی منابع مالی صندوق رفاه داننشجویان اندک باشد تنها غیرشاغل ها وام می گیرند.

وی گفت: دانشجویان شاغل از غذای یارانه ای برخوردار می شوند و از خوابگاه استفاده می کنند اما وام صندوق رفاه دانشجویان بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی (قانون تاسیس صندوق رفاه) به دانشجویان شاغل تعلق نمی گیرد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اظهار داشت: تغییر در قانون مجلس باید توسط نمایندگان اصلاح شود و اینگونه نیست که امروز اقدام برای اصلاح قانون کنیم و فردا این اصلاحیه تبدیل به قانون شود.
وی ادامه داد: قبل از این هم ابتدا باید منابع را تجهیز کنیم بعد دنبال مجوزها باشیم؛ ضمن اینکه ارائه وام به یک دانشجوی شاغل به منزله محروم کردن دانشجوی غیرشاغل از دریافت همان وام است.

از ۱۵ مهرماه سامانه ثبت نام برای انواع وام ها در دانشگاه ها و صندوق رفاه دانشجویان راه اندازی شده اما امسال سیستم شناسایی دانشجویان شاغل فعال شده است و تعدادی از دانشجویان شاغل موفق به دریافت وام نشده اند که در تماس با برخی رسانه ها را این موضوع را منعکس کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تیک تاک کسب و کارش را در آمریکا تعطیل می‌کند
عضو کارگزاران: ثابت شد اسرائیل پوشالی‌ترین رژیم منطقه است
نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی
سرکوب اعتراضات در حمایت از فلسطین در آمریکا
تپانچه بادی ایران نایب قهرمان شد
نگارش پایان نامه: راهنمای گام به گام
با این پنج نکته، بهترین غرفه نمایشگاه امسال مال شماست
انواع موتور گیرلس
افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
تمرین پدر و دختری دروازه بان استقلال +عکس
کارگری که در روز کارگر به آرزویش رسید +فیلم
اعتراض دانشجویان آمریکایی به جنایات در غزه +عکس
چرا دندانپزشکی در بارداری خطرناک است؟
تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای غزه
مصدومیت شدید سعید آقاخانی در نون خ ۵ +عکس
افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال
معلم فداکاری که کلاس درس را به منزل دانش آموز بیمار برد +عکس
لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا +فیلم
دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top