تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/09/10 - 16:49
کد خبر: 336755

پیوندی: بودجه دانشگاه‌ها متناسب با برنامه‌های با ارزش فرهنگی اختصاص پیدا کند

عضو مرکز هماهنگ کننده بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواستار اختصاص بودجه فرهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی متناسب با برگزاری برنامه‌های با ارزش فرهنگی شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، پیوندی در نشست نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی کشور با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ضرورت استفاده از ظرفیت سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه خوابگاه‌های دانشجویی در کنار استفاده از ظرفیت خیرین تاکید کرد.

وی افزود: بودجه مستقل فرهنگی چند سال پیش توسط هیات امناء وزارت بهداشت مصوبه شد تا بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها به طور مستقل تخصیص یافته و این بودجه در بخش‌های دیگر هزینه نشود؛ اما این مصوبه هنوز کاملاً اجرا نشده است.

پیوندی با اشاره به ناکارآمدی ستاد اردو‌های جهادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی بیان کرد: علی رغم اینکه اردو‌های جهادی در سطح وسیعی دانشگاه ها‌ی علوم پزشکی برگزار می‌شوند، اما ستاد اردو‌های جهادی فاقد بودجه مستقل بوده بنابراین ضرورت دارد که بودجه آن از سوی وزارت بهداشت تعیین شود.

وی افزود: با وجود اینکه جلسات ستاد اردو‌های جهادی در دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شوند؛ اما مسئولان نمایندگان خود را به این جلسات می‌فرستند به همین دلیل این ستاد‌ها توانایی خاصی برای حل موانع اردو‌های جهادی ندارند. در هر حال ستاد اردو‌های جهادی نیازمند یک بازنگری ساختاری است.

عضو مرکز هماهنگ کننده بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: دربسیاری مواقع گروه‌های جهادی برای تامین تجهیزات درمانی مورد نیاز یک اردو باید بیمارستان به بیمارستان بگردند تا تجهیزات مورد نیاز را پیدا کنند و این در شأن گروه‌های جهادی نیست که با این مدل فعالیت کنند.

پیوندی تصریح کرد: اردو‌های جهادی بدون اینکه موازی کاری داشته باشند می‌توانند به طوری جدی به وزارت بهداشت و مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی در انجام ماموریت‌های آن‌ها یاری برسانند؛ مثلاً در حوزه معاونت بهداشتی یکی از بحث‌های مهم آموزش بهداشت و ارتقاء سلامت است که دانشجویان جهادی می‌توانند در این حوزه خیلی موثر باشند در هر حال پیشنهاد بنده این است که یک برنامه جامع تهیه شود تا گروه‌های جهادی بتوانند به دانشگاه‌ها کمک کنند.

وی اضافه کرد: در انتصاب روسای دانشگاه‌ها باید افرادی انتخاب شوند که دارای شخصیت فرهنگی باشند، چون وقتی رئیس دانشگاه ارزش خاصی برای حوزه فرهنگی قائل نباشد، جلسات فرهنگی را به درستی تشکیل ندهد و یا نماینده بفرستند علی القاعده این موضوع بر تمام دانشگاه اثر خود را می‌گذارد و این نکته مهمی است کما اینکه جلسات اردو‌های جهادی هم همین طور است و آنچه که روی کاغذ نوشته شده در عمل اتفاق نمی‌افتد.

وی بیان کرد: باید برای ایده‌های با ارزش فرهنگی مثل کرسی‌های آزاد اندیشی و اردو‌های جهادی امتیازبندی صورت بگیرد تا یک دانشگاه بداند که اگر این فعالیت‌ها را اجرا کند بودجه فرهنگی بیشتری به آن‌ها اختصاص می‌یابد.

عضو مرکز هماهنگ کننده بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: وزیر بهداشت در حوزه مبارزه با فساد پاسخگو است، ولی خیلی موضوع واضح و شفاف نمی‌شود. مثلاً اگر توضیحاتی را که وزیر بهداشت در حوزه سهمیه‌ها ارائه کردند بنده بخواهم آن‌ها را برای دانشجویان ترم پایین بازگو کنم آیا واقعا این توضیحات قانع کننده است تا مطمئن شوند که وزارت بهداشت با این فساد مبارزه می‌کند.

پیوندی بیان کرد: دانشجویان رشته‌های بهداشت با وجود اینکه رشته‌های آن‌ها سلامت محور و استراتژیک است؛ اما احساس می‌کنند که جایگاهی در در بخش سلامت ندارند. در هر حال امرو هزاران دانش آموخته بهداشتی در کشور وجود، ولی فارغ التحصیلان رشته‌های غیر مرتبط در مشاغل آن‌ها مشغول به کار هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top