تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/09/12 - 14:35
کد خبر: 337028

زالی: علوم پزشکی شهید بهشتی، پیشگام در تغییر الگوی آموزش پزشکی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره تغییر الگوی آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: این دانشگاه به دنبال تغییر در الگوی آموزش پزشکی است؛ به این صورت که دانشجوی پزشکی در تمام مراحل با جامعه در ارتباط باشد و مسوولیت های اجتماعی را بپذیرد. در نظر داریم ۵۴ خانواده و خانوار از بدو ‌ورود دانشجو به وی سپرده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، علیرضا زالی در نشست خبری اظهار داشت: طراحی عملیاتی و واقعی برای حرکت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به سوی دانشگاه نسل سوم از جمله اصلی ترین سیاست های این دانشگاه است.

وی افزود: نسل سوم شدن دانشگاه در اسلوب آن شامل کارآفرینی، پژوهشی، نوآفرینی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به جایگاه بین المللی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: رتبه نخست آموزش پزشکی کشور متعلق به این دانشگاه بوده و این در حالی است که نمای بین المللی دانشگاه در جایگاه ممتازی قرار گرفته است.

زالی یادآور شد: با وجود ارتقای جایگاه بین المللی این دانشگاه برنامه هایی در پیش گرفته شده است تا بتوان در عرصه جهانی جایگاه ممتازی را رقم بزنیم.

وی اخلاق جوانان و علم آموزی را از دیگر موارد با اهمیت برای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی عنوان و خاطرنشان کرد: این دانشگاه دارای یک هزار و ۴۰۰ دانشجو است که همگی با علاقه وارد شده اند از این رو دانشگاه به دنبال ایجاد بستر مناسب برای دانشجویان است تا آنان بتوانند به صورت چندساحتی وچندوجهی در دانشگاه تربیت شوند.

تقویت تشکل های دانشجویی
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین گفت: در حال حاضر چهار تشکل سیاسی فعال  با سلایق گوناگون در این دانشگاه فعالیت می کنند.

زالی به نزدیک بودن روز دانشجو اشاره و تصریح کرد: ۱۶ آذر به مثابه مرکز ثقلی برای دانشجویان است و این دانشگاه نیز با برنامه ریزی مشخص به دنبال برگزاری پرشورتر این روز است.

وی در ادامه از فعالیت ۱۷ کانون فعال فرهنگی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این کانون ها سرشار از ایده های نو و طرح های جدید هستند و از این رو ما به دنبال تغییر در فضای دانشجویی هستیم.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: ۵۵ انجمن علمی در حال تبلور و شکل گیری در حوزه دانشجویی است. این در حالی است که به مدت هفت سال متوالی این دانشگاه رتبه نخست جشنواره رازی را کسب کرده است.

زالی بر اجتماعی سازی دانشجویان به عنوان دیگر اهداف دانشگاه تاکید کرد و گفت: دانشجویان باید از نظر اجتماعی تقویت شوند. توسعه مهارت آموزی و توانمندسازی از دیگر برنامه ها است.

وی از اقدامات دانشجویان در زمینه فعالیت های اجتماعی سخن گفت و افزود: حرکت خودجوش دانشجویان برای حمایت از کودکان بی بضاعت و کودکان کار در هفته گذشته و همچنین راه اندازی خودجوش پویش انگ زدایی از بیماران ایدز، نمونه هایی از فعالیت های اجتماعی دانشجویان است.

زالی تاکید کرد: فضای دانشگاه فضای توسعه و تعالی است. استفاده از ظرفیت های دانشجویی برای توسعه برنامه های فرهنگی و دانشجویی در تمام ابعاد از جمله اهداف کنونی است.

احداث پردیس علوم پزشکی شهید بهشتی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تلاش برای آغاز احداث پردیس این دانشگاه تا پایان امسال خبر داد و گفت: این دانشگاه به رغم گستردگی با ۱۷ خوابگاه و ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجو در این خوابگاه ها، فاقد پردیس است و همین مساله باعث تحمیل هزینه های فراوانی شده است. از این رو با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی تا دهه فجر عملیات اجرایی ساخت پردیس آغاز می شود.

کسری بودجه میلیاردی
زالی با اشاره به کسری بودجه این دانشگاه تاکید کرد: دانشگاه تنها در بخش آموزشی تا پایان سال ۹۷ ، ۱۰۵ میلیارد تومان کسری بودجه داشت که این میزان به ۱۷۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با پیش بینی صورت گرفته کسری بودجه آموزش ۲۵۰ میلیارد تومان افزایش می یابد که شامل هزینه پژوهش، آموزش، خوابگاه، تغذیه، اسکان، هیات علمی و غیره است.
زالی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۹۰ میلیارد تومان کسری قطعی است که از این میزان ۲۳۰ میلیارد تومان مطالبات پرسنلی است.

علوم پزشکی شهید بهشتی، پیشگام در تغییر الگوی آموزش پزشکی
زالی در ادامه از تغییر الگوی آموزش پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خبر داد و گفت: این دانشگاه به دنبال تغییر در الگوی آموزش پزشکی است؛ به این صورت که دانشجوی پزشکی در تمام مراحل با جامعه در ارتباط باشد و مسوولیت های اجتماعی را بپذیرد. در نظر داریم  ۵۴ خانواده و خانوار از بدو ‌ورود دانشجو به وی سپرده شود.

وی ادامه داد: دانشگاه در حال برنامه ریزی پارادایم نوین آموزش سرپایی محور است.

زالی از فشار والدین بر فرزندان از لحظه ورود به مدرسه برای پذیرش در رشته های پزشکی انتقاد کرد وگفت: باید فرهنگ سازی های لازم در این زمینه صورت گیرد؛ چرا که در حال حاضر ۶۰ هزار دانشجوی پزشکی در حال تحصیل هستند که این میزان پاسخگوی نیاز کشور تا ۲۰ سال آینده است.

لزوم مراقبت از نخبگان سهمیه آزاد
زالی در ادامه ضمن دفاع از تخصیص سهمیه های ایثارگران، تاکید کرد: باید مراقب نخبگان سهمیه آزاد باشیم تا به آنها آسیبی نرسد. از سویی باید برای خانواده ای ایثارگر نیز بسته های رفاهی، معیشتی و شغلی فراهم شود. مشکل فعلی فرزندان ایثارگر و شهدا بیش از قبولی در دانشگاه، شغل و معیشت است.

وی گفت: مجموع خالص سهمیه ها در سال ۹۸ عدد قطعی ۳۲.۵ درصد است.

وی عنوان کرد: در طول سال های اخیر درصد دانشجویان ورودی ایثارگر رو به رشد است. امسال طبق برنامه در دانشگاه پذیرای ۱۵۰ دانشجوی پزشکی بودیم، در حالی که ۲۸۷ دانشجو پذیرفته شده اند. در رشته دندانپزشکی باید ۷۰ دانشجو پذیرفته می شد، اما ۱۰۵ دانشجو پذیرفته شده اند.

زالی همچنین گفت: تا پیش از این دکترای عمومی ۴ هزار دانشجو در حال تحصیل بوده اند که این میزان امسال به ۹ هزار دانشجو افزایش یافته است.

فروش صندلی نداریم
زالی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر فروش صندلی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته از سال ۹۳ تاکنون هیچ مستندی مبنی بر فروش صندلی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یافت نشده است. تنها ۶۲ دانشجو از دانشگاه های خارجی پذیرفته شده اند. در سه سال اخیر  نیز تنها ۲ دانشجو از دانشگاه های خارجی وارد این دانشگاه شده اند.

وی در ادامه از تاسیس کالج بین المللی با هدف پذیرش دانشجوی خارجی در آینده خبر داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سهم ۰.۳ درصدی فرزندآوری از تولید ناخالص ملی
نهضت قرآنی بانوان آغاز به کار کرد
دانشمندان ناباروری مردان را با آلودگی هوا و ناباروری زنان را با آلودگی صوتی مرتبط می‌دانند
پرونده ۵۰ مددجوی زندان زنان توسط قضات دادسرای تهران رسیدگی شد
کودکی نبی مکرم اسلام
گاریدو رسما تهدید کرد؛ اخراجتان می‌کنم
عیادت عراقچی از امانی در تهران
جزئیات جدید از طرح ساماندهی اتباع خارجی
آزمایش موشکی جدید کره شمالی با نظارت اون
وزیر خارجه ترکیه: ایران و حزب‌الله،‌اسرائیل را می‌زنند
صعود تاریخی فوتبال ایران در رده‌بندی جهان
وزیر بهداشت دولت روحانی پزشک معالج سفیر ایران در لبنان شد
نظامیان آلمانی در عراق می‌مانند
واکنش انصارالله یمن به حملات سایبری اسرائیل
ساماندهی اتباع غیرمجاز نیازمند اقدام همه‌جانبه است
هشدار به معلم‌های دوربین به دست در شروع مدارس
بازداشت یک اسرائیلی به بهانه همکاری با ایران
ثبت رکورد دیگر طلای جهانی با پرواز دلار
ونزوئلا حکم بازداشت رئیس‌جمهور آرژانتین را صادر کرد
عارف: جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی راهبرد دولت چهاردهم است
پیام غافلگیرکننده سیدحسن نصرالله به اسرائیلی‌ها
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top